Hocam merhaba,
Astra J HB 1.4T 2013 aracım var, 2 ay oldu alalı.
Ankara'da kullanıyorum, yetkili serviste antifiriz ekletip motor suyunu değiştirttim. 2 hafta sonra bir gün işten dönerken aracı çalıştırdığımda sogutma suyu azalmış uyarısı verdi. Bir su bardağı kadar su ekledim. Servisi aradim, kontrole götürdüm. LPG borusunda su kaçağı tespit ettik.
Aynı gün, servise giderken Gölbaşı'dan Ankara'ya Konya yolunda uzun bir yokuş var, orada hararetin 100'e çıktığını ve fazla durmadan(Yokuş biterken) 90'a geri düştüğünü görmüştüm. Ustaya onu da sordum, normaldir dedi geçti.
LPG borusundaki kaçak için LPG servisine gittim, kelepçeleri sıktık. 2 hafta oldu henüz bir su kaçağı olmadı.
Ama bu Konya yolundaki yokuşta hemen hemen her sürüşte 90 ile 95 arasında hararet göstergesi gidip gelir oldu.(Aracı Aydın'dan aldım geldim, ne o zaman ne de Ankara'da başka bir yolda hararetin yükseldiğini görmedim)
Diğer yandan bununla bir ilgisi var mı bilmiyorum, aracı çalıştırdiğımda gaza basıp hareket ederken içeriye su fokurdusu sesi geliyor.
Sizin yazınızda bahsettiğiniz, rampalarda hararet kalkma sorunu bende de devir daim contası ile ilgili olabilir mi?
Herkese Merhaba,
Yukarıda belirttiğim hararet sorunum çözüldü.
Problem LPG su borularının bağlantılarıyla ilgili çıktı. LPG sistemi takılırken su boruları "
seri bağlantı" yapılmış, bundan dolayı bir opel ustasının ifadesiyle "
su çarpışması" olmasıyla hararet yükselmesi ve düşmesine sebep olmuş. Bu durum sadece aracı çalıştırıp motorun ısınmaya başladığı ilk yokuşta oluyordu zaten, başka bir zaman olmuyordu. LPG servisinde ustanın fark etmesiyle seri bağlantıyı
T boru ekleyerek "
paralel bağlantı"ya dönüştürdük. Bu işlemden sonra yukarıda belirttiğim anlık hararet yükselme ve inme sorunu hiç oluşmadı.
Eğer sizde de aracı çalıştırdıktan sonra ilerlerken soğuk motorun ilk ısınmaya başladığı yolda anlık hararet yükselip düşüyorsa ve başka bir zaman bu durum tekrar etmiyorsa LPG borularınızın bağlantısının seri mi paralel mi olduğunu araştırın.
Bu durumu çözene kadar yaşadıklarımın özeti:
- Yukarıdaki hararet sorunumu yetkili serviste çözemediler ve en son çare yaptıkları conta yanık testi pozitif çıktı. Pistonlar, kollar vs. değişecek denilerek 12 bin tl'ye yakın bir masraf çıkardılar. Kısacası sorunu çözemeyince beni başlarından savmak istediler. Bir işlem yaptırmadan orayı terk ettim. (Bu sıvı testlerinin yanılma payının %30 olduğunu bildiğimden umursamadım, zaten aracımda contanın yanık olduğuna dair hiçbir işaret yoktu. Ne su eksilme vardı, ne egzozdan duman atma vardı ne de başka bir gösterge.)
- Araçtaki LPG sistemini iptal ettirip 2 ay benzinde kullandım. (Hararet sorununun olmaması sayesinde sorunun LPG kaynaklı olduğunu anladım)
- Kendi LPG servisimi terk edip başka bir tane denedim. (İyi ki denemiştim seri bağlantıyı onlar fark etti. İyi bir LPG servisi önemli, özellikle LPG markanızı ve aracınızı iyi bilen bir usta olmalı.)
- Karantina vs. derken sorunum 5 Haziran'da çözüldü. O gün bu gündür kafam rahat aracımı kullanıyorum.