Opel Astra J 1.4 Turbo Hararet Sorunu

Hocam depo kapağınız eğer kaçırıyorsa, uygun basınç ve su kaçağı çözülmeden harareti çözemezsiniz.. Depo kapağınızı kontrol ettirip gerekirse değiştirin, sonrasında birçok şey daha da netleşecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ferhat4646
Hocam depo kapağınız eğer kaçırıyorsa, uygun basınç ve su kaçağı çözülmeden harareti çözemezsiniz.. Depo kapağınızı kontrol ettirip gerekirse değiştirin, sonrasında birçok şey daha da netleşecektir.

Yarın ilk işim gm orjinal kapak alıp denicem.

Hasip bey, son bir soru kusura bakmayın, yedek su deposunun üzerinde tırnak gibi birşey var o nedir öyle ? benim ki yerınden cıkmıs gibi geldi.hemen kapagın yanında
 
Hocam, usta antifiriz su ve ilaç koydum dedi 4 gün sür arabayı sonra gel 2 kere bosalttıp tekrar temiz antifiriz koyucaz dedi.Petege baktırmadım daha radyotörde sorun olabilir mi sizce tek orası kaldı.?

Şuan için harereti çözmek mesele uzun yola cıkıcam cocuk var o yüzden cekiniyorum.
Üstadım aracın içerisinden su sesi duyuyorsan araç ne yaparsan yap hararet kaldırır hasip üstadın da dediği gibi su veyahut kötü antifiriz peteği öldürüyor yada dolduruyor ya temizletip deneyeceksiniz tavsiye etmiyoruz kale marka alıp değiştirin daha temiz ve altında body beyni var onuda kaplayın mutlak su geçmesin peteği yenilersiniz motul antifiriz ve motul mocool köyün öyle devam edin 7 8 ay sonra aynı işlemi yapın sistemde bişey kalmaz 4 5 günde antifiriz koyup da açılmaz
 
Yarın ilk işim gm orjinal kapak alıp denicem.

Hasip bey, son bir soru kusura bakmayın, yedek su deposunun üzerinde tırnak gibi birşey var o nedir öyle ? benim ki yerınden cıkmıs gibi geldi.hemen kapagın yanında
Resim çekim bakalım yedek su deposu ve yedek depoyu 5 yılda bir değişmeyi öneriyoruz zaten içi siyahlaşmıştır
 
su sesi ile beraber havanın(bu yüzden hararet yükselmesi de yapıyordu) çözümü gerçekten kalorifer peteği, kendim değiştirdim uzun süredir çektiğim sıkıntılar bitti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tatanga
Hocam merhaba,

Astra J HB 1.4T 2013 aracım var, 2 ay oldu alalı.
Ankara'da kullanıyorum, yetkili serviste antifiriz ekletip motor suyunu değiştirttim. 2 hafta sonra bir gün işten dönerken aracı çalıştırdığımda sogutma suyu azalmış uyarısı verdi. Bir su bardağı kadar su ekledim. Servisi aradim, kontrole götürdüm. LPG borusunda su kaçağı tespit ettik.

Aynı gün, servise giderken Gölbaşı'dan Ankara'ya Konya yolunda uzun bir yokuş var, orada hararetin 100'e çıktığını ve fazla durmadan(Yokuş biterken) 90'a geri düştüğünü görmüştüm. Ustaya onu da sordum, normaldir dedi geçti.

LPG borusundaki kaçak için LPG servisine gittim, kelepçeleri sıktık. 2 hafta oldu henüz bir su kaçağı olmadı.

Ama bu Konya yolundaki yokuşta hemen hemen her sürüşte 90 ile 95 arasında hararet göstergesi gidip gelir oldu.(Aracı Aydın'dan aldım geldim, ne o zaman ne de Ankara'da başka bir yolda hararetin yükseldiğini görmedim)

Diğer yandan bununla bir ilgisi var mı bilmiyorum, aracı çalıştırdiğımda gaza basıp hareket ederken içeriye su fokurdusu sesi geliyor.

Sizin yazınızda bahsettiğiniz, rampalarda hararet kalkma sorunu bende de devir daim contası ile ilgili olabilir mi?

Herkese Merhaba,

Yukarıda belirttiğim hararet sorunum çözüldü.

Problem LPG su borularının bağlantılarıyla ilgili çıktı. LPG sistemi takılırken su boruları "seri bağlantı" yapılmış, bundan dolayı bir opel ustasının ifadesiyle "su çarpışması" olmasıyla hararet yükselmesi ve düşmesine sebep olmuş. Bu durum sadece aracı çalıştırıp motorun ısınmaya başladığı ilk yokuşta oluyordu zaten, başka bir zaman olmuyordu. LPG servisinde ustanın fark etmesiyle seri bağlantıyı T boru ekleyerek "paralel bağlantı"ya dönüştürdük. Bu işlemden sonra yukarıda belirttiğim anlık hararet yükselme ve inme sorunu hiç oluşmadı.

Eğer sizde de aracı çalıştırdıktan sonra ilerlerken soğuk motorun ilk ısınmaya başladığı yolda anlık hararet yükselip düşüyorsa ve başka bir zaman bu durum tekrar etmiyorsa LPG borularınızın bağlantısının seri mi paralel mi olduğunu araştırın.

Bu durumu çözene kadar yaşadıklarımın özeti:

- Yukarıdaki hararet sorunumu yetkili serviste çözemediler ve en son çare yaptıkları conta yanık testi pozitif çıktı. Pistonlar, kollar vs. değişecek denilerek 12 bin tl'ye yakın bir masraf çıkardılar. Kısacası sorunu çözemeyince beni başlarından savmak istediler. Bir işlem yaptırmadan orayı terk ettim. (Bu sıvı testlerinin yanılma payının %30 olduğunu bildiğimden umursamadım, zaten aracımda contanın yanık olduğuna dair hiçbir işaret yoktu. Ne su eksilme vardı, ne egzozdan duman atma vardı ne de başka bir gösterge.)

- Araçtaki LPG sistemini iptal ettirip 2 ay benzinde kullandım. (Hararet sorununun olmaması sayesinde sorunun LPG kaynaklı olduğunu anladım)

- Kendi LPG servisimi terk edip başka bir tane denedim. (İyi ki denemiştim seri bağlantıyı onlar fark etti. İyi bir LPG servisi önemli, özellikle LPG markanızı ve aracınızı iyi bilen bir usta olmalı.)

- Karantina vs. derken sorunum 5 Haziran'da çözüldü. O gün bu gündür kafam rahat aracımı kullanıyorum.
 
Son düzenleme:
Herkese Merhaba,

Yukarıda belirttiğim hararet sorunum çözüldü.

Problem LPG su borularının bağlantılarıyla ilgili çıktı. LPG sistemi takılırken su boruları "seri bağlantı" yapılmış, bundan dolayı bir opel ustasının ifadesiyle "su çarpışması" olmasıyla hararet yükselmesi ve düşmesine sebep olmuş. Bu durum sadece aracı çalıştırıp motorun ısınmaya başladığı ilk yokuşta oluyordu zaten, başka bir zaman olmuyordu. LPG servisinde ustanın fark etmesiyle seri bağlantıyı T boru ekleyerek "paralel bağlantı"ya dönüştürdük. Bu işlemden sonra yukarıda belirttiğim anlık hararet yükselme ve inme sorunu hiç oluşmadı.

Eğer sizde de aracı çalıştırdıktan sonra motorun ısınmaya başladığı anlarda anlık hararet yükselip düşüyorsa ve başka bir zaman bu durum olmuyorsa LPG borularınızın bağlantısının seri mi paralel mi olduğunu araştırın.

Bu durumu çözene kadar yaşadıklarımın özeti:

- Yukarıdaki hararet sorunumu yetkili serviste çözemediler ve en son çare yaptıkları conta yanık testi pozitif çıktı. Pistonlar, kollar vs. değişecek denilerek 12 bin tl'ye yakın bir masraf çıkardılar. Kısacası sorunu çözemeyince beni başlarından savmak istediler. Bir işlem yaptırmadan orayı terk ettim. (Bu sıvı testlerinin yanılma payının %30 olduğunu bildiğimden umursamadım, zaten aracımda contanın yanık olduğuna dair hiçbir işaret yoktu. Ne su eksilme vardı, ne egzozdan duman atma vardı ne de başka bir gösterge.)

- Araçtaki LPG sistemini iptal ettirip 2 ay benzinde kullandım. (Hararet sorununun olmaması sayesinde sorunun LPG kaynaklı olduğunu anladım)

- Kendi LPG servisimi terk edip başka bir tane denedim. (İyi ki denemiştim seri bağlantıyı onlar fark etti. İyi bir LPG servisi önemli, özellikle LPG markanızı ve aracınızı iyi bilen bir usta olmalı.)

- Karantina vs. derken sorunum 5 Haziran'da çözüldü. O gün bu gündür kafam rahat aracımı kullanıyorum.
 
çok geçmiş olsun sorunun çözülmesi çok iyi olmuş , keşke boruları gösteren bir foto ekleseniz :) bende de yol yaptıktan yüksek sıcaklarda aracı stop edip kısa süre sonra çalıştırınca hararet 100 çıkıyo direk zaten fan açılıyo çalıştırınca sonra 90 a düşüyo ama yolda yokuşta klima açıkken dahi yükselme düşme olmuyor sorun değildir heralde.
 
çok geçmiş olsun sorunun çözülmesi çok iyi olmuş , keşke boruları gösteren bir foto ekleseniz :) bende de yol yaptıktan yüksek sıcaklarda aracı stop edip kısa süre sonra çalıştırınca hararet 100 çıkıyo direk zaten fan açılıyo çalıştırınca sonra 90 a düşüyo ama yolda yokuşta klima açıkken dahi yükselme düşme olmuyor sorun değildir heralde.
yok sorun değil sizin motoru kapatınca su pompası durur ve ısı artar aracı çalıştırınca sıcaklık artar fan açar normaldir
 
çok geçmiş olsun sorunun çözülmesi çok iyi olmuş , keşke boruları gösteren bir foto ekleseniz :) bende de yol yaptıktan yüksek sıcaklarda aracı stop edip kısa süre sonra çalıştırınca hararet 100 çıkıyo direk zaten fan açılıyo çalıştırınca sonra 90 a düşüyo ama yolda yokuşta klima açıkken dahi yükselme düşme olmuyor sorun değildir heralde.

Sağ olun, fotoğraf eklemeye çalışırım.

Bahsettiğiniz kısa süreli molalardan sonra yaşanan motor soğutma suyundaki ısı yükselmesi durumunu araştırmıştım, ben de yaşadım.

Bir ay önce Çeşme tarafına gittim, hava 35 dereceden fazlaydı saat öğlene doğru 11 gibiydi, araçta 3 kişiydik klima ful açıktı ve 2 saatlik bir yoldu. Benzinlikte durduk ve birkaç dakika sonra aracı çalıştırınca motor soğutma suyu sıcaklığı yüksek uyarısı verdi, klimayı kapatın dedi. Baktık hararet göstergesi 110'lara yükselmiş. Motor çalışınca fanla beraber devir daimin devreye girmesiyle 5 - 10 saniye sonra hararet göstergesi 90'a düştü.

Bu durumu 35 derece gibi sıcak havalarda tekrar gözlemledim. Ankara'ya döndüğümde 20 dakikalık bir yolda, klima açmadan sürdüm. Markette durdum 5 dakika sonra kontağı açınca gösterge 100'lere doğru yükseldi, çalıştırdım ve fanla beraber birkaç saniye sonra 90'a düştü.

İnternette durumu araştırdım ve ısı emmesi diye bir durum öğrendim. Sıcak havalarda sürerken motor ısındığında ve kısa süreli durduğunuzda hem motor aksamının sıcak olması hem de turbo, manifolt vs. gibi diğer aksamların sıcak olmasından dolayı motor stop edildikten sonra motor soğutma suyu sıcaklığı biraz yükselebiliyormuş. Bizim araçlarımızda ise gösterge 90 olsa bile aslında 103,105 derecelerde sıcak çalışan bir motor olduğu için bu durum daha da fark edilir olabiliyordur diye düşünüyorum.

Durumu özel bir serviste iyi bir ustaya sordum. Kendisi bana başka bir termostat markası takabileceğimizden bahsetti. Böylece anladığım kadarıyla termostat daha erken sıcaklıklarda açılacak ve motorun 90 derecelere yakın çalışmasını sağlayacak. Sıcak havalarda daha az ısınacak ve stop edilince de motor suyu sıcaklığı artmayacak.

Bir işlem yaptırmadım, çünkü bunun normal olduğu sonucuna vardım. Ama kafama takılırsa ustanın dediği çözümü deneyebilirim.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst