Astra j 2014 1.6cdti 136 hp hararet göstergesi sorunu

Şükrü0626

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ocak 2020
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar Öncelikle Merhaba,
2014 model Astra j kasa 1.6 cdti aracımda yanlış olacağını düşündüğüm bir şey farkettim.
Şudur ki ;
Malum kış ayları, gün içinde bir saatte araç başına geçtiğimde önce bir süre park halinde çalıştırıyorum. Sonra 1 2 3 viteslerle kademeli olarak hızlanıyorum. Ve bu şekilde 5 6 km yol yapmış oluyorum. Bu esnada hararet göstergesi 60 dereceye kadar geliyor. Nasılsa ısınıyor diyip 4. Vitese takip hızlanmaya başlayınca ibre minimumu gösteriyor. Sonraki süreçte ısınıyor ve yaklaşık 90a sabitleniyor. Ama ilk etapta düşüyor. Sizce bu bir sorun mu ? Yoksa normal mi ? Görüşleriniz için teşekkür ederim.
 
Müşürden olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Şükrü0626
Normal bendekide aynı şekilde sorun yok aracınızda
 
  • Beğen
Tepkiler: Şükrü0626
Arkadaşlar aynı sorun bende de var, baya baktım hep benzer şekilde sorun yaşayanlar var. Acaba 1.6 ctdi' nin karakteristik sorunu mu bu, aynen ilk etapta yükselip minimuma düşüp sonra yavaş yavaş yükseliyor sonra 90'a sabit. Bir gelişme var mı sizde fikrinizi alabilir miyim?
 
bende de aynı hatta şehir içi trafikte tam ısınana kadar durmadan inip yüksekio ve hatta yazın bile yapıo. Bir sorun olabileceğini sanmıyorum çünkü ısınınca 90a geldimi yapışıp kalıo orda ve herşey normal su sebiyesi de normal bazen 60 dereceye gelince motora elliyorum buz gibi. 90 ı geçerse sıkıntı
 
Benim aracımda da durum aynı şekilde. Ben size işin bildiğim kadarıyla teknik kısmını anlatayım. Araçlarımız ilk çalıştığında termostat kapalı durumdadır, bu esnada su sadece motorun etrafında döner. Termostat için belirlenen sıcaklığına gelince termostat kendisini açarak suyun radyatör dahil olarak dolaşmasını sağlar. Bu ilk açılışta soğuk ve sıcak su birbiriyle karıştığı için biz göstergede düşüşü görürüz ancak bu düşüşün geri yükselişi oldukça hızlı olmaktadır. Sonrasında bu işlem motor çalıştığı sürece sıcaklığa göre otomatik olarak devam eder. Özellikle kış aylarında uzun yokuş inişlerinde bu durum gözlenebilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozgur53 ve omeroz
Benim aracımda da durum aynı şekilde. Ben size işin bildiğim kadarıyla teknik kısmını anlatayım. Araçlarımız ilk çalıştığında termostat kapalı durumdadır, bu esnada su sadece motorun etrafında döner. Termostat için belirlenen sıcaklığına gelince termostat kendisini açarak suyun radyatör dahil olarak dolaşmasını sağlar. Bu ilk açılışta soğuk ve sıcak su birbiriyle karıştığı için biz göstergede düşüşü görürüz ancak bu düşüşün geri yükselişi oldukça hızlı olmaktadır. Sonrasında bu işlem motor çalıştığı sürece sıcaklığa göre otomatik olarak devam eder. Özellikle kış aylarında uzun yokuş inişlerinde bu durum gözlenebilir...
Tmm da 90 dereceye gelmiyoki hiç geldiğinde de kalıo. Yani 70 derecedeyden gaza biraz yüklendinmi hemen 50ye düşüo sonra yol alınca 90a gelip kalıo motor da gerçek sıcaklığına gelmiş oluyo
 
Tmm da 90 dereceye gelmiyoki hiç geldiğinde de kalıo. Yani 70 derecedeyden gaza biraz yüklendinmi hemen 50ye düşüo sonra yol alınca 90a gelip kalıo motor da gerçek sıcaklığına gelmiş oluyo
Termostat 90 derecede açmıyor hocam, 70 civarlarında açıyor, en azından benim gözlemim o şekilde. Belkide 1 veya 2 kademesi var. 90 derecede açıyor olsa kalorifer ısıtmazdı...
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Ustam 2 kademesi filan yok 90 derecede açmazsa nasıl motor soğuyacak. Tamolarak ecotech motorlar su sıcaklığını 108 derecelere kadar ısıtır ama bize 90 dere gösterir.
 
Geri
Üst