Ynt: Astra J Lpg Montajı
Arkadaşlar bir firma LPG dönüşümü yaptığını söylüyor bizim araçlara,bi göz atın isterseniz...
TÜRKİYE'de BİR İLK!
2011 model EURO 5 motorlu Opel Astra J'lerde Türkiye'de ilk defa arıza lambası yanmadan LPG montajı servisimizce yapılmıştır.
Bu araçta uyguladığımız, kendi geliştirdiğimiz özel montaj tekniğimiz için patent başvurusu da Firmamızca yapılmıştır.
Gururla duyurulur.
MOCAN otoMOTİV MAK. MÜH. LTD. ŞTİ.
[img=450x600]
http://img716.imageshack.us/img716/6992/fotoraf6.jpg[/img]
[img=450x600]
http://img808.imageshack.us/img808/1146/fotoraf5.jpg[/img]
[img=450x600]
http://img502.imageshack.us/img502/3881/fotoraf10.jpg[/img]
[img=450x600]
http://img832.imageshack.us/img832/8348/fotoraf11.jpg[/img]
Anılan araç Atmosferik motora sahiptir, motor olarak da Önceki astra'lardan farklıdır. Zaten burada vurgulamak istediğimiz husus bu aracın LPG'de çalışırken "Benzin pompa basıncı", "Aktüatör hatası" vb. hata kodları vermemesidir.
Bildiğiniz üzere bu aracın Benzin pompası sürekli Benzin kütüğünü sabit basınç altında tutmaya çalışmaktadır. Bu da enjektörlerden geçecek yakıt miktarının sabit kalmasını sağlayarak aracın hem Euro5 emisyon değerlerini, hem de yakıt tasarrufunu beraberinde getirecektir.
Bu araçlara herhangi bir lpg dönüşüm kiti uygulandığı takdirde ise aracın benzin kütüğündeki basınç, pompanın çalışmaya devam etmesi nedeniyle sürekli olarak artacak, yaklaşık 3 dakika içinde sistemdeki basıncın çok yüksek değerlere çıkması nedeniyle Araç mil'i ( motor ikaz lambası) yakacaktır. Verdiği hata kodları da pompa basıncı hatası, aktüaötör hatası ve Benzin pompası arızası olacaktır. Bu noktadan sonra da araç Ecu'su pompa basıncını ölçme işlemini devre dışa bırakacak ve kendisi sabit bir değer atayacaktır. Bu sabit değer atandığında araç maalesef çok zengin karışımla çalışmaktadır. Bu husus Egsoz emisyon testlerinde bizzat ölçümlenmiştir. Bahsettiğiniz benzinle Dengesiz çalışma, Motor ikaz lambası yanarken , aracın tamamen zengin karışımla çalışmasından kaynaklanmaktadır.
Pompanın çalışmasının durdurulması halinde ise Araç Ecu'su sistemi açık devre görmekte ve İkaz lambasını yine yakmaktadır. Yani, bu da bir çözüm değildir, aynı zamanda Benzin Kütüğündeği basıncın düşmesi nedeniyle aracın SFT ve LFT değerleri değişmektedir.
Sübap meselesine gelince;
Aracın Emme Manifoldu yapı olarak her emme sübabına ayrı ayrı hava girişi tahsis edecek şekilde tasarlanmıştır. Nipelle yapılan klasik girişlerde aracın her silindirinde 1 sübabından yakıt geçme imkanı yoktur.Düşüncemiz şudur ki, ya her pistonda 2 sübaptan yakıt geçecek şekilde bir lpg sistemi dizayn edilmeli, ya da "gaz piposu" yöntemi uygulanmalıdır. Aksi takdirde subap sorunu kaçınılmazdır.
Aracın Enjektörleri " Gaz piposu " yöntemine son derece uyumludur. Firmamız, yaptığı araçta " gaz piposu" yöntemini uygulamış, her sübaptan yakıt geçişini başarıyla sağlamıştır.
Bu araçta, Sübaplarda bir sorun oluşacağını düşünmüyoruz.
Bu vesileyle bizler de sizlere çalışmalarınızda başarılar temenni eder, beraber fikir alış-verişinde bulunmaktan da memnuniyet duyacağımızı saygılarımızla belirtmek isteriz.
Bu aracın Turbo versiyonunu ile ilgili çalışmalarımız sürmektedir.