Astra j sedan 1.4 turbo performansı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ersin_35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
K
bilgilendireyim sizi biraz o zaman.
çünkü her postta başka araç yada motor ekliyorsunuz.

1.2 tsi 4 silindir
1.0 tsi 3 silindir

tork eğrisi ve güç bandı 1.0 tsi da 1.2 ye göre çok daha üstündür ki ödüllü bir motordur
1.2 tsi 105-110 bg 175 tork 1.0 95-110-115 bg 200 tork dur tork bandı çok iyidir tekrar diyorum inceleyin.
95 gb 175 tork var 95 lik bir tık fazla yakar.

1.0 tsi 110 bg lik uzun yolda 70 90 km bandında 3.8 litre klima açık olarak benzin tüketir az dikkatsiz kullanırsanız 4.0 tüketir tüketir şehir içi 5.5 lt tüketir cok sıkışık trafikte 6.5 lt 100 km de tüketir.

bende ayrıca 1.0 tsi da var kullanıyorum ve hayatın gerçeklerini yaşıyorum neyin ne olduğunu çok çok iyi biliyorum :)
1.0 tsı olan leon baktım ama almadım arkadaşya 1.2 tsı jetta vardı sattı dedim. 3 silindir motorlar hoşuma gitmiyor. Seven vardır saydı duyarım. Arkadaşımda 0.9 tce clio var. Traktör gibi sesi ve rölantide pedalları sallayan vibrasyonu vardı. 4 silindirin performansını sunar ama sessizlik ve vibrasyon konusunda daha kötü. Performans ise neye kime göre. 1.33 corolla danda memnun çok insan var. Ama yüklü klima açıkken rampada gitmiyor. Uzun yolda şu kadar yakıt yakması mühim değil önemli olan bu yolun ne kadarı rampalı parkur araçta ne kadar yolcu ve yük var. Klima açık mı? Ortalama hız kaç km. Bunlar olmadan şunu yaktım demek gerçekçi değil. Astra j 1.4 ile de uzun yolda 4 litreleri tutturan var. O zaman çok ekonomik diyelim. Dediğim gibi araçtan alınan tatmin herkes için aynı değildir. Kimisi onu sever kimisi sevmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mtunc
Tuhaf ama 1.4 t astra sedanın 1495 kg'lik ağırlığına karşılık 1.4 t insignia da 1503 kg🙂 bu kadar ebat farkına rağmen hemen hemen aynı ağırlıktalar. Kaynak: auto-data.net
Bende 2017 model Astra J sedan 1.4 T edition plus otomatik vites var, evraklarında belirtilen ağırlık 1483 kg.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
1.4T otomatik olanını, özellikle uzun yolda kullanıyorum, şimdiye kadar performans açısından beni hiç üzmedi . Kısa mesafede sollama yapmak istediğim zamanlarda turbo farkı hemen öne çıkarıyor. Ailede bir de 2.0 Vectra A kasa var. Onunla kıyaslayacak olursam performansı gayet yeterli. Yakıt konusunda sıkıntı yaşamadığım için iki aracımda da LPG yok, ihtiyaç da duymuyorum. Ağır kasaya sahip bütün araçlar özellikle kalkışlarda, rampa çıkışlarında ve sık sık yapılan gereksiz ara hızlanmalarda aşırı yakıt tüketirler. Kalkışlarda gaza fazla yüklenilmedikçe, belli hızlara ulaşana kadar agrasif kullanılmadığı sürece yakıt konusunda sıkıntı yaşamazsınız. Ben uzun yolda sık sık yüksek hızlara çıkmaz, gereksiz yere turboyu devreye almazsam 100 km de 6 litrelik tüketim değerlerini görüyorum.
Gereksiz yere turboyu devreye almamak derken yani uzun yolda 1800 devir altında mi gidiyorsunuz. 6. Vites 80/90 km hız galiba.peki bunun motora veya turboya zararı olmuyor mu?
 
Gereksiz yere turboyu devreye almamak derken yani uzun yolda 1800 devir altında mi gidiyorsunuz. 6. Vites 80/90 km hız galiba.peki bunun motora veya turboya zararı olmuyor mu?
1.4 turbo motorlarda piston kırması sanırım bundan oluyormuş. Düşük devirden gaza yüklenme yapıldığında yani vuruntulu çalıştırma yapıldığında piston bu gerilime dayanamıyor diyorlar. Tabi bu bir seferden oluşan birsey değildir. Uzun zamanlı kullanım alışkanlığı ile olacak birsey. Ve bu sadece opelde olan birsey değil tsi vb turbo benzinli motorlarda da oluyormuş.
 
1.4 turbo motorlarda piston kırması sanırım bundan oluyormuş. Düşük devirden gaza yüklenme yapıldığında yani vuruntulu çalıştırma yapıldığında piston bu gerilime dayanamıyor diyorlar. Tabi bu bir seferden oluşan birsey değildir. Uzun zamanlı kullanım alışkanlığı ile olacak birsey. Ve bu sadece opelde olan birsey değil tsi vb turbo benzinli motorlarda da oluyormuş.
piston kirma ( LPSI) sebebi çok nokta sistemlerde düşük devirdeki motora ani gaz verilmesi ile yakıtın silindir ceperlerine çarpması ile erken yanması ve piston üst ölü noktaya gelmeden yüzeyine aşırı yük binmesi ile oluşuyor.üretici firmalar bunu engelleyici yazılımlar kullanıyorlar ama yinede bu olasılık var tabi..
 
Motor devri 2000 altında vuruntuyu çalışır gaza anlık basmada bir al ver yaptırır tabikide motora zararı var
 
Gereksiz yere turboyu devreye almamak derken yani uzun yolda 1800 devir altında mi gidiyorsunuz. 6. Vites 80/90 km hız galiba.peki bunun motora veya turboya zararı olmuyor mu?
Bendeki araç OV, genelde 2000 d/d altına (100 km/h civarında oluyor) hiç inmem, uzun yolda kullanım aralığım 2000 ila 2200 d/d arasında olur. Turboyu gereksiz yere devreye almaktan kastım, gereksiz yere sık sık ara hızlanmalar yapmak, kalkışlarda gaza fazla yüklenmemek. Turbo her zaman devreye alınacak diye bir kural yoktur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
1.4 turbo motorlarda piston kırması sanırım bundan oluyormuş. Düşük devirden gaza yüklenme yapıldığında yani vuruntulu çalıştırma yapıldığında piston bu gerilime dayanamıyor diyorlar. Tabi bu bir seferden oluşan birsey değildir. Uzun zamanlı kullanım alışkanlığı ile olacak birsey. Ve bu sadece opelde olan birsey değil tsi vb turbo benzinli motorlarda da oluyormuş.
Manuel vitesli araçlarda ani hızlanmak için yüksek viteste motoru zorlamak yerine, vites ufaltmak daha mantıklıdır. Benim aracım otomatik vitesli olduğu için devir/hız oranı manuellerdeki gibi değil.
 
Merhaba. Sıfır km 1.4 astra sedan manuel siparişi verdim. Aracı bekliyorum. Ancak şu an bazı sorulara cevap arıyorum. Kimisi araç için performansı yeterli derken kimisi kötü diyebiliyor. Daha önce megane 2 1.5 dizel ve en son corolla 1.6 valvematic araç kullandım. Zaten corollayı satma sebebim performansıydı. Yanlış anlaşılmasın aile babasıyım öyle yarış vs ile işim olmaz ancak özellikle rampada beni üzmesin sollamasa basıp geçeyim. Corolla da 132 bg atmosferik motor düzde iyi olsada rampada düşük vites ile gidebiliyordu. Vites düşüncede 4000-5000 devir çevirip o sese katlanmak gerekiyordu. Ha keza ara hızlanmalarda atiklik için vites düşürüp gaza asılmak gerekiyordu. Yıllık 15 bin km yolumun çoğu şehir dışı. Tarafsız gözle astra 1.4 turbo beni bu mutlu eder mi? Yakıt konusu malum zaten çok zorlarsa lpg taktırırım ama en önemli konu sürüş konforu. Corolladaki gibi kamyon şöförü modunda sürekli vitesle oynar mıyım?
Ersin bey merhaba.bugun rakimi 500 metre olan 20 km yol ciktim.1.4 turbo ile harikaydi.bayilma felan olmadi.3.vitesle her bayiri ciktim bilginize
 
Ersin bey merhaba.bugun rakimi 500 metre olan 20 km yol ciktim.1.4 turbo ile harikaydi.bayilma felan olmadi.3.vitesle her bayiri ciktim bilginize
Teşekkür ederim bilgilendirme için. Bende artık kararımı kesinleştirdim. Nasipse teslimatı bekliyorum. Piyasada talebi çok diye 20.000 -30.000 TL fazla verip boş atmosferik alacağıma daha dolu turbo araç almak mantıklı geldi. Üstelik kullanan herkes performansından memnun.
 
Geri
Üst