Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Arkadaşlar şu bizim X16XEL kodlu astralara gtc'lerde ki 1.6 turbonun turbo kitini bizimkine ayarlasak olur mu kaça patlar acaba ne diyosunuz.. hangi parçaları değiştirmek lazım acaba..
öncelikle oyyy demek istiyorum...bu konu aslında eski tartışılmış bi konuydu..sona bence gtc nin turbosu ile uğraşma..ama neler değişir dersen
1)beyin (yazılım ) 2)turbo manifoldu 3)turbo salyangozu 4)intercooler 5)eğer 0.5 bar basarım dersen piston ve kol değiştirmeye gerek yok (dbilas da 0.5 barla 210 beygir almış)
6)hoses denen borular 7)turbo için egzoz 8)yüksek cc li enjektörler 9)hatta iridium bujiler 10)blow off 11)turbo timer 12)turbo göstergeleri 13)frenler 15 ) hava yakıt karışım ölçer 16)imdaaat
yani baya uzun bi liste ama bence dbilas zaten standart piston ve kollarla 0.5 bar basarak 210 beygir aldırmış ve tüv onaylıda..piston ve kollarıda değiştirip 1.5 1.8 bar basarak çok rahat 300 beygir alınır diye düşünüyorum..bu tabii kit ama özel olarak da yapılır ama daha pahalı gelebilir (emin değilim) ve yaparsada bu işi Hakan abi (vmax) yapar (parça temini açısından ) ki astra g coupe de 420 hp aldılar..
dbilas ın turbo kitini ingilterede regal firması dyno da ölçmüş ve 209 hp almışlar tekrar bu kitte piston ve kollar standart...yani değiştirilerek 300 hp alınabilinir.bu kit almanya da 5000 öro buraya kaça gelir hiç sorma çünkü almanyadaki 500 öroluk egzantrik burda 2 milyar civarı ise onu düşünemiyorum..
bu arada vtunnel veya başka bi yönlendiriciden girersen ve astra 1.6 regal turbo diye aratırsan dyno daki halinide görebilirsin.
haklısın 5000 öro çok gibi görünebilir ama tüv onaylı..eğer ki o kiti 5000 öroya alıcak olsam şu dakka alırım çünkü zaten o kiti getirtmesi gümrüğü..
6000 i rahat bulur..yoo hatta distrübütörüne sormuştum ama çok oldu galiba takması ile 7bin öro mu demişti...hatırlayamadım
kit içeriğinde en önemlisinden flowtec manifold var zaten 1300 öro ...
hava yakıt karışım ölçer var ama sen göremiyosun ki tech 2 bağlanıyo o bile tam anlık değer göstermiyo galiba zengin fakir diyo...aem wideband almak gerekli..
bu arada hangi iridyum buji kullanıyosun ve farkını gördin mü (perf açısında)
ben pulstar kullanıyorum ve bosch super plus a göre ciddi şekilde hızlanmada fark ettirdi...
ilk olarak ultrasonic buji kullandım ilk taktıgımda bişey fark etmedi sanıyodum ömrüde 10.000km oldugu için ömrü bitince orj. bujilere döndüm işte o zaman anladım araba kalkışlarda daha ataktı.. orj.e göre +1 vitesle gidebiliyodum orj.le sanki çekmiyormuş gibi geliyordu.. şimdi ömrü uzun diye ngk iridyum taktım ama ultrasonic gibi değil..
ilk olarak ultrasonic buji kullandım ilk taktıgımda bişey fark etmedi sanıyodum ömrüde 10.000km oldugu için ömrü bitince orj. bujilere döndüm işte o zaman anladım araba kalkışlarda daha ataktı.. orj.e göre +1 vitesle gidebiliyodum orj.le sanki çekmiyormuş gibi geliyordu.. şimdi ömrü uzun diye ngk iridyum taktım ama ultrasonic gibi değil..
açıkcası hayali bile güzel ama 1.6 astra ile uğraşacağına illaki turbo istiyorsan aracını satıp bir turbo bertone alıp onun üzerinde çalışmak maddi açıdan daha mantıklı olacaktır.ayrıca iş turbo ilede bitmeyecek.birde bunun yolda stabil gitmesi ve frenlemesi içinde biraz daha paraya kıyman gerekecek...
açıkcası hayali bile güzel ama 1.6 astra ile uğraşacağına illaki turbo istiyorsan aracını satıp bir turbo bertone alıp onun üzerinde çalışmak maddi açıdan daha mantıklı olacaktır.ayrıca iş turbo ilede bitmeyecek.birde bunun yolda stabil gitmesi ve frenlemesi içinde biraz daha paraya kıyman gerekecek...