Aydınlatma projelerim

Bu firma farlara haricen mercek montajı falan yapmıyor sanırım sayfalarında ibare yok.Gündüz ledi yazıyor onlarda hep orjinal farlara galiba.Resimlemeleri hep orjinal araçalarda yapmışlar.

Bu koydukları resimlerdeki gibi orjinal tarzlarda mercek montajını yapıyorlar mı?

Sayfalarında hiç iz yok ama siz işlem yaptırmışsınız bilirsiniz.

Original bi-xenon bile yapılıyor. Sitelerine ferrari vs. koymuşlar, onlarda hali ile dediğiniz şekilde. Fark ettiyseniz, gündüz farlarının uygulamaları sizinkine göre çok daha profesyonel duruyor. Kendileri yapıyorlar, yaptırdım, hazır bişi değil. Ama ne kadar ekmek, o kadar köfte, fiyatlar biraz yüksek ve profesyonel olarak sadece bu iş yapılıyor dükkanda.
 
Tabiki iyi orjinal araca göre fabrikasyon imalat ürün alınıp takılınca benim yaptığım yanında yavan ekmek misali gibi bişi oluyor.O kadar meblalara hali ile bu işçilik ürün yapılması normal.Rabbim işlerini artırsın.

Benim işçiliğimi onlarla kıyaslamak bile hata olur.Rabbime çok şükür verilen meblalara karşın elimden gelen en temiz işçilik ve malzeme ile yapabildiklerim bunlar.Daha orjinal dursun isteniyorsa Sizin önerdiğiniz yerede gidip yaptırabilirler.Onlarla yarışım olmadı olamaz da zaten.Ne kadar ekmek o kadar köfte.

Verilsin orjinal Hella gündüz farı için 200 300 avro araca takılsın.Orjinal görünmez diyemezsiniz çünki markası belli kalıbı belli.Adı bile orjinal olmuş demeye pisikolojik olarak yeterli.

Ayrıca benim taktığım merceklerde orjinal bu şirketin taktıklarından hiç bir farkı yok ki.Balastlar bile aynı.Çünki dünyada bunları üretenler belli.Ben asla çin üretimi mercek kullanmadım bütün çalışmalarımda oem ürünler kullandım.Dikkatinize sunarım.

Bu şirket Opel Astra halojen farına mercek takacak.Ne yapıyor far tasının kalıbını alıp mercek şapkası hazır halde üretipte mi takıyor?bunu yapıyorsa orjinal derim.Haricen böyle mercek için tası oyup merceği oturtup sonrada mercek şapkası mı takıyor?Böyle yapıyorsa benim yaptığımdan farkı nerede?
Çünki bu işlemin mantığı benim yaptığımla aynı ve onlarda bunu böyle yapacak başka şansları yok.İşçilik olarak benden çok iyi olsunlar saygı duyarım.Ben tekil kişiyim imkanlarım ve bana iş yaptıranların imkanlarıda belli.Bu ve bu tür firmalar ile kıyaslanmak beni üzer.

Yazınızdan alınmadım,yanlış bişilerde anlamadım.Sadece biraz açıklık getirmek şart oldu.
 
Son düzenleme:
oktay abi sen ledleri tek tek alıp bırlestırmıssın herhalde siyah malzeme ne
birde ibrenın ısıgı nerde de kırmızı hale geldı o ?
 
LEdleri sabitlemek için kullandığım çift taraflı bant.

İbrelerin beyaz yansıtıcıyı kazıyıp kırmızıya boyadım.Tam ibrelerin altına gelecek şekilde led yerleştirdim.
 
Geçen ay Rabbimin izni ile Zonguldak ilimizden bir doktor arkadaşımızın 2006 Hb V6 Mondeo far çalışmasını bitirebildiğim bu çalışmada uzun ve kısa hüzmeye yeni nesil Hella bi-xenon mercek kullanıldı.Uzun hüzmeye farlar yanmadan sellektör atabilmeyi sağlayan Gen5 balast kullanıldı.Kısa hüzmede orjinal xenon ampul balast takımı kullanıldı.Her iki mercekte Aküden direkt tesisat çekilerek yapılan bağlantıda yaptığım role tertibatı ile hem kısa far olarak hemde uzun far olarak aktif kullanılıyor.Uzun hüzme tesisatı sadece 2 merceğin selenoidini besliyor.Kısa hüzme tesiastı orjinal balastı kontrol ediyor.Kısa hüzme ve uzun hüzme + uçlarından tetik alınarak role sistemine komut veriyor.Arkadaş siyah taban far olmasını istediği için siyaha boyandı.Bu benimde işime geldi. arka kapakta bu defa uzun hüzme kısmında 1.5 cm civarı çıkıntı yapıldı.Diğer taraf temiz.


Bmw angel halka ilavesi ve power led sinyal ilavesi bilahire Led başlığı altında paylaşacağım.


5of0D51.jpg



Q3Dwj4M.jpg



rdacv78.jpg



BqjkYNZ.jpg



Lleo8jT.jpg



z7vvxYT.jpg



7RHgN2t.jpg



eMENLxg.jpg



7ZmVjgb.jpg



NJwd8py.jpg



BdwpcX7.jpg



p5mLUMA.jpg



VbBKinN.jpg



Cd3VvTx.jpg



fIW1JtY.jpg



Sinyal videosu.Bu defa sinyal yanarken halkaların ışığını kesmedim.Sadece bir tercihti.Halkalar parklar yanınca kısılıyor.


http://s1135.photobucket.com/user/tamircioktayy/media/MOV06425_zps7dca3c5b.mp4.html
 
Şunuda belirteyim.Mercekler bir siğorta iptali veya role sistemindeki bir kablo iptali ile Orjinal olması gereken aydınlatma haline alınabiliyor.Yani kısalar kısa uzunlar uzun olabiliyor.İşlemi yaparken bu seçeneğide yapıp kararı kullanıcıya ait olmak üzere ben hem kullanıcıyı memnun etmek hemde kurallar çerçevesinde yapıyı korumaya çalıştım.
 
Aralık ayı sonuna doğru Rabbimin izni ile iyi bir sonuç alarak ve Ankara'dan kullanıcı arkadaşımızında oldukca beğendiği Fiat Stilo aracının farlarında kısa hüzme ye yeni nesil Valeo bi-xenon merceklere D1s Philips 4300k xenon ampul ve Gen5 balast,uzun hüzmeye yeni nesil clear lensli Bosch servo bi-xenon merceklerin perdesi uzun hüzmeda sabitlenerek halojen H7 ampul traşlanarak,sis bölümüne Mondeo Mk3 orjinal ceviz xenon merceğinin perdesini düzleyerek h7 ampul traşlanarak takıldı.

Baktım Her şey mercek olmuş sinyal bölümünede yine Mondeo merceğini kullanarak içine 4 tane amber power led yerleştirdim ve farın orjinal park bölümündeki deliklerede Nude lesn ile power led yerleştirerek gayet güzel bir sinyal bölümü yapıldı.

Mercek şapkaları 2 parçalı olarak yapıldı.Sis ve sinyal mercek şapkalarıda metalden bir hazır parça kullanıldı.

Orjinal Bmw U halkaları kullanılarak gündüz farımızıda her bir halkaya 4 x 1 watt smd 3528 kullanarak işlemi bitirdik.Ön çerçevede mecburi olarak kesilmeler yapıldı.Bütün yapısalda oynamalar olduğu siyaha boyamaya karar verildi.



Bu çalışmada sis mercekleri en çok vaktimi alan kısım oldu.Ve şu an bu farların orjinal yapısında şimdiye kadar yaptığım bütün farlarda olan havalandırma filtre kanalları bu farın Bosch marka olmasına rağmen olmadığını üzülerek anlamış bulunuyorum.Sadece sis bölümü tarafında ne olduğunu tam anlayamadığım 2 tane yaklaşık 1 mm falan genişliğinde iç deliğe sahip bir çıkış var.Mecburi olarak hurda farlardan sökerek hava kanalı filtrelerini bilahire mecburen yerleştirecegim.Sağ far tarafında yaklaşık 3 haftadır falan kullanımda sorun yok ama sol far kısmında arka kısım her yeri kapalı olduğu için nem sorunu oluştu.Şimdilik uzun hüzme kapagı açık şekilde dolaşılıyor.Uzun hüzme kapagında nem kapsülleri ekleniyor.


wsNt4kX.jpg



CJVZmkD.jpg



XHc6qcV.jpg



U0OES8Z.jpg



x8k5DzE.jpg



5Hjau7K.jpg



FUiOMkM.jpg



XnRWLWO.jpg



UYIRiqM.jpg



LD5MlMa.jpg



ihEc6GY.jpg



ablKi2c.jpg



z0mraNR.jpg



Araç üzerindeki görünümü çok net değil ama şimdilik elimde bu var.


8sSUjnd.jpg



Sinyal ve gündüz farı videosu.


http://s1135.photobucket.com/user/tamircioktayy/media/MVI_7190_zpsa6b243de.mp4.html





 
Tebrik ederim Oktay Abi; ciddi emeklerin var..Arka stoplar için tasarımların ya da pratik olarak yaptıklarından örnekler var mı?Merak ettiğim bir konu var..Teknik olarak konuya hakim olduğun için sormak istiyorum; mesela bmw m5 lerin arka stoplarında; senin önlere kullandığı angeller ın aynısından var..Fakat onlar sanıyorum istenile şekli alabilen tarzda..Yani örneğin sizin son paylaşımınızda kullandığınız stilo için angeller gibi sabit bir kalıpta(yuvarlak) değil...Bunlardan temin etme durumumuz var mı :confused:?
 
Bmw araçların Angel tarzı çeşit çeşit halkaları mevcut.İnternetten alıyorum ama bunları istenilen kıvama sokmak kolay değil elinde yedek olacak firesiz istenilen şekli vermek çok zor.Arka stoplarda bunlar olmaz.Bu parçalar 15 20 derecelik açılarda ışıgı veriyor orjinal araçlardaki stop çubuklarında derece geniş açıda ve sadece park modunda kullanılmak için tasarlanmış.Bunlara en ufak ledde takılsa tam karşısından bakınca göz alabiliyor.Şu an Golf4 için stop çalışmam sona geldi bunlardan kullanayım dedim ama ciddi fazla geldi kullanmadım.Kendim pleksiden yapıyorum.Aksilik olmaz ise haftaya konuda paylaşacağım.
 
Geri
Üst