Baskı balata kokusu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan NefesTR
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi


2 CM yükseklikte tekeri geriden birazcık hızlanıp çıkmak yerine yüksekliğe dayayıp çıkmaya çalışırsanız orada balatayı sıyırırsınız. bu tür durumlarda ben çok defa denk geldim araba çıkmıyor. yarım metre ileri veya geri alıp o azıcık yüksekliği hareket marifetiyle çıkmak gerekiyor. umarım anlatabilmişimdir.
Hocam boğaz kelebeği temizlendi ancak sorun devir dalgalanması değil. A1 veya M1 viteste fren pedalına basılı beklerken 30-40 sn de bir devir düşüp boğulacak gibi oluyor geri eski haline geliyor.
 
biz elbette ki kalibrasyon yapılıp yapılmaması gerektiğini bizzat bilemeyiz. bilgisayar gerisinden anca bu kadar fikir verebiliriz. beklerken ki devir dalgalanması için boğaz kelebeğini temizleyin.
Hocam boğaz kelebeği temizlendi ancak sorun devir dalgalanması değil. A1 veya M1 viteste fren pedalına basılı beklerken 30-40 sn de bir devir düşüp boğulacak gibi oluyor geri eski haline geliyor.
 
oksijen sensörü yeterli akışı sağlamıyorsa araç boğulup gibi olup daha sonra düzeliyor olabilir. emin olmamakla beraber burada dediğimiz her ne varsa araştırıp daha sonra teyit ederek kontrolünü yapın. ayrıca fren pedalına tam basın. yarım fren araca kavrama da yaptırabilir. fren merkezlerinde bir kaçırma varsa siz basıyorum sanırsınız ama araç frendeyken sistem fe-reni bıraktım diye araç beynine veri gönderir. böylece kavrama yapar ve hareket olmadığı için devir düşer. olasılıklar fazla.
 
  • Beğen
Tepkiler: NefesTR
oksijen sensörü yeterli akışı sağlamıyorsa araç boğulup gibi olup daha sonra düzeliyor olabilir. emin olmamakla beraber burada dediğimiz her ne varsa araştırıp daha sonra teyit ederek kontrolünü yapın. ayrıca fren pedalına tam basın. yarım fren araca kavrama da yaptırabilir. fren merkezlerinde bir kaçırma varsa siz basıyorum sanırsınız ama araç frendeyken sistem fe-reni bıraktım diye araç beynine veri gönderir. böylece kavrama yapar ve hareket olmadığı için devir düşer. olasılıklar fazla.
Anladım hocam teşekkür ederim. Yorumlarınız için. Bu balata kokusu o zaman normal bişey değil. Yani kaç yıldır arabalarla iç içeyim ama böyle bir koku daha hiç cıkarttırmadım araba kullanırken. Sanıyorum ki kavrama tam bırakmıyor (viteste titreme de bundan dolayı olmalı) sanki yarım debriyaj yapıyor gibi araba. Bu kavrama olayı ile ilgili nereye odaklanmak gerek öncelik olarak.
 
koku küçük bir tümsek çıkarken bir kere olduysa sorun yok diyebiliriz. sürekli bu koku gelmeye başladıysa debriyaj robotu ayırmıyor demektir ki robot beyin ve debriyaj beyin yağlarını değiştirin. akü altında küçük kutuda iki farklı yağ var. debriyaj için olana dot 4 fren hidroliği koyulur. diğer vites robotuna ise şanzıman robot yağı (tercihen tutela c5 speed) koyabilirsiniz. araç sistemin havasını kendi otomatik alır.
 
  • Beğen
Tepkiler: NefesTR
koku küçük bir tümsek çıkarken bir kere olduysa sorun yok diyebiliriz. sürekli bu koku gelmeye başladıysa debriyaj robotu ayırmıyor demektir ki robot beyin ve debriyaj beyin yağlarını değiştirin. akü altında küçük kutuda iki farklı yağ var. debriyaj için olana dot 4 fren hidroliği koyulur. diğer vites robotuna ise şanzıman robot yağı (tercihen tutela c5 speed) koyabilirsiniz. araç sistemin havasını kendi otomatik alır.
Hidrolik yağını 3 kere değiştirdim. Benim araç benzinli şanzıman robot yağı diye bir hazne yok dizellere var hocam o.
 
Geri
Üst