Bi-xenon mercek montajı

dediğinizin hepsi doğru ama bu tarz uygulamalarda , olması gereken yerden ziyade dağı taşı da aydınlatıyorsunuz. ve çok göz alıyor. yani bu uygulamayı kendimle beraber, diğer şoforler içinde yapıyorum. hatta kanımca merceksiz tüm farların yasaklanması yada uretımının kaldırılması gerekiyor. hepsi göz alıyor. halojen ampul bıle olsa. dikkat edin arkanızda merceksiz xenon yada halojen ampul kullanan bırı varsa yan aynalarınıza ışık vurur. ama mercekli farda boyle birşey soz konusu değil.

kesinlikle o konuda hem fikiriz mercekli olmalı zaten yoksa xenon kullanmanın bir mantığı yok.. benim mesela uzunlarda mercek yok kısalar zaten fabrikasyon mercekli uzundada far ayarı yaptırdım adam en dipe çekdi hiç göz almıyor o konuda şanslıydım ama adam far ayarı için 30 dakka uğraşdı normalde 10 dakkalık işdir bilirsin.. ama işde benim şansım bizim far yapısı ona müsait yoksa uzunlara bile mercek yapmayı aklımdan geçirmedim değil ama ayarı yapınca uzun yolda da yakdım gerçi uzun far her şekil göz alır normal halojende bile göz alıyor çoğu sürücü karşıdan gelen dibime gelene kadar rahatsız olmuyor sonra sellek atıyor kapıyorum.. bu dediğim uzun yolda tabiki..

benim mesela uzunlarla kısalar xenon olduğu için insanlar ilk sellek atarken sıkıntı çekersin demişlerdi bende zaten hiç sellek kullanmam eskiden beri ya kornaya basarım yada hiç bir şey yapmam sellek hiç aklıma gelmiyor o yüzden sıkıntı çekmiyorum o konuda. :D
 
ben uzun kullandığımı bile hatırlamam. ama o da merceksız xenon sayesınde oluyordu. sımdı mercegı bı takalımda hayırlısı sonra :) selektor bende pek atmam.
 
bixenon farın bir esprisi yok aslında yani görüntü olarak bir kalite farkı yok.. uzun kısa tek reflektörde sellek atarken bir rahatı var o kadar...
normal xenon kitede kalitelidir 4300k yani fabrika standartlarında bir xenon ampül takarsanız çok kaliteli görüntü elde edersiniz.. yani görüntünün tamamen kelvin değeri ile ilgisi var ds2 yada h7 h1 olması ile pek ilgilisi yok.. philipsin xenon görüntülü ampülü ise büyük ihtimal dimand visiondır o ampüller görüntü olarak berbat ampüller mavi ışık verme adına görüntü kalitesinden çok büyük fedakarlık etmişler.. benim dediğim gerçek performasn serisi ampüller diamond vision falan tamamen ticari amaçlı çıkmış ampüllerdir..

xenon gibi derken bile aslında en büyük hatamız bu xenon fabrika değeri 4300k dır bütün araçlarda fabrikasyon değer 4300k dır mercedes gibi firmaların özel ışıklandırma sistemleri var mesela onlarınki 5000k ama görüntü verimi 4300 onlardada..

işin doğrusu 4300k kelvin değeri insan gözünün en verimli görebildiği değer ama dışardan bakarsanız normal ampülden farkı yokdur bizdekiler illa xenon aldım beyaz olucak takıntısı olduğu için görüntüden çok fedakarlık ediyorlar.. dünyada fabrikasyon 6000k diye bir şey yok bu piyasada 6000k adı altında satılan kitler tamamen ticari show amaçlı satılan kitlerdir tamamen ticari bir şey..

benim aracımda uzunlarda 4300k var kısalarda 6000k var uzunları bir yakıyorum gece uzun yolda yok böyle bir şey sanırsınız gündüz ampüllerde kaliteli birde philips.. aynı ampülün kısalar içinde aldım en yakın zamanda takıcam.. bende de bir heves her tür ampülü kullandım 8000k 6000k sislerimdeki xenon kit mesela 3000k dır orjinal koyu sarı sisfarı rengi.. xenon tecrübemden şunu anladımki ampülün cinsinin ışık gücüyle bir ilgisi yok.. ne varsa ampülün kalitesi ve kelvin değeri olay bu yurt dışından getirttiğim philips xenon ampüllerle xenon kitinin içinden çıkan ampüller arasında bile kalite farkı var birinde fılament yok gibi diğerinde kalın fılament var...

Mavili kısımlara katılmıyorum. Orijinal iyi durumda xenon farlarım vardı AFL'li bi-xenon far taktım, aydınlatmada bariz fark var. Mercek büyüklükleri ve yapıları farklı olduğundan sanırım. Sellektör ve uzun kısmı zaten iyi o ayrı..

Diğer konularda ise donanımhaberden bir alıntı paylaşmak isterim...

D=discharge yani xenon demek
H=halojen yani adı üstünde halojen demek

h1,h3,h4,h7,h11 halojen tip ampül çeşitleridir.
sizin üstte tek aynalı dediğiniz aslında H4tür ve uzunlar içinde ayrı ampül yanmaz
h4 hem kısa hemde uzun ışık verir.

xenon ampüllerinde yani D ile başlayan ampüllerde ise ikinci bir kısaltma var
R ya da S
R - reflektörlü manasına gelir.yani mercek olmadan da reflektörlü xenon farlar vardır.
örnek mercedes w211,renault laguna,volvo s60,xc90,peugeot 607 vs..
bu araçlarda mercek yoktur ama fabrika çıkışı xenon vardır.

S ise mercek anlamına gelir.

birde kısaltmalarda rakamlar vardır.
bunlarda ampül tiplerinden ibarettir.
D1S 'in xenon ateşliyicisi balastta değil ampül kıçındadır mesela
oysaki D2S te ateşliyici balast içindedir. bu yüzden balastları büyüktür ve eski teknolojidir.
ayrıca ateşliyici ampüle çok daha yakın olduğundan yüksek gerilim çok kısa mesafe içerisinde yürür.
oysaki D2S te ateşliyici ampülden yaklaşık 40-50 cm geriden yani kablonun diğer ucundan gelir.

kısaca gerçek xenon D ile başlar
D1S,D1R,D2S,D2R,D3S,D3R,D4S ve D4R gibi

H ile başlayan xenon çakmadır ya da uydurma.
philips gibi markalar çakma xenon üretmez , dikkatli incelendiğinde philips adı altında ya da philips patenti ile vs.. gibi açıklamalar bulunur.
gerçek xenonlar zaten piyasada satılmaz. direk otomobil fabrikalarına hatta far üreticilerine gönderilir.

hella,osram,denso,valeo,bosch ve philips başlıca xenon üreticileridir.
mtec , cyclone piyasa malı , çakma xenon üreticileridir ama kaliteli olabilirler.


xenon farı 3 bileşen belirler.
gerçek xenon ampül
S ise buna ilaveten mercek
R ise buna ilaveten far reflektörü

birde 4150-4300 k arası ışık


halojen merceğe çakma xenon ampülü takılırsa ( zaten D serisi takılamaz , uymaz. ancak h ile başlayan takılabilir )
yolda homojen olmayan aydınlanma ve net olmayan kesilme çizgileri oluşabilir.
kesilme çizgileri net olmazsa karşıdan gelen sürücünün gözüne tehlike yaratma ihtimali vardır.
 
dizinin sonunu merakla bekliyoruz. esas oğlan işi başarabilecekmi..mercekli güzel görünecekmi..uzunlarda sorun yaşanacakmı...maliyet bir otobüs parasını geçecekmi, hepsi çok yakında..hadi melih yap artık şunu yaw oldu yaprak dökümü mubarek:D
 
Mavili kısımlara katılmıyorum. Orijinal iyi durumda xenon farlarım vardı AFL'li bi-xenon far taktım, aydınlatmada bariz fark var. Mercek büyüklükleri ve yapıları farklı olduğundan sanırım. Sellektör ve uzun kısmı zaten iyi o ayrı..

Diğer konularda ise donanımhaberden bir alıntı paylaşmak isterim...


bak ağzınla diyorsun mercek yapısının farkı aslında tam olarak oda değil farların afl ise onun farklı sürüş modları var uzunyol şehiriçi yağmur v.b birde afl far benim bildiğim hareketlidir viraja girerken yüksek bir tepeyi çıkarken yada dik bir rampadan inerken farın içindeki mercek otomatik hareket eder o farın o kadar iyi ışık vermesinin nedeni o .. yoksa o farın üstündeki ampül yada xenon kitin bizim araçlardaki ampül yada kitten farkı yok daha iyi ışık verdiğide yok.. farın balastı yada ampülü ile ilgili bir şey değil sistemi ile alakalı bir şey.. belki yeni farlarındaki mercekler orjinal eskilere göre daha kaliteli dir oda fark yaratır..

bunun xenon kitle ampülle bir ilgisi yok yani.. mesela piyasada satılan çin malı tunningli farlar var ledli falan onlarda mercekli ama merceğe mercek demeye bin şahit ister ışığı vermiyor bile..

benim dediğim xenon kit ile xenon ampülün ışık verimi bu standart bir değeri var bütün araçlarda bu aynı.. görüntü kalitesinin farkı nerde oluşuyor xenon kitin kalitesiz olabilir misal mtec kitlerle normal bir kamasonic kit arasında bile fark var bu biliniyor.. xenon kitindeki ampülden tut kullandığın farın yapısı ve en önemlisi mercek kalitesi ayrıca farklı far sistemleri işde opeldeki afl mercedesdeki akıllı far sistemi falan..
 
bak ağzınla diyorsun mercek yapısının farkı aslında tam olarak oda değil farların afl ise onun farklı sürüş modları var uzunyol şehiriçi yağmur v.b birde afl far benim bildiğim hareketlidir viraja girerken yüksek bir tepeyi çıkarken yada dik bir rampadan inerken farın içindeki mercek otomatik hareket eder o farın o kadar iyi ışık vermesinin nedeni o .. yoksa o farın üstündeki ampül yada xenon kitin bizim araçlardaki ampül yada kitten farkı yok daha iyi ışık verdiğide yok.. farın balastı yada ampülü ile ilgili bir şey değil sistemi ile alakalı bir şey.. belki yeni farlarındaki mercekler orjinal eskilere göre daha kaliteli dir oda fark yaratır..

bunun xenon kitle ampülle bir ilgisi yok yani.. mesela piyasada satılan çin malı tunningli farlar var ledli falan onlarda mercekli ama merceğe mercek demeye bin şahit ister ışığı vermiyor bile..

benim dediğim xenon kit ile xenon ampülün ışık verimi bu standart bir değeri var bütün araçlarda bu aynı.. görüntü kalitesinin farkı nerde oluşuyor xenon kitin kalitesiz olabilir misal mtec kitlerle normal bir kamasonic kit arasında bile fark var bu biliniyor.. xenon kitindeki ampülden tut kullandığın farın yapısı ve en önemlisi mercek kalitesi ayrıca farklı far sistemleri işde opeldeki afl mercedesdeki akıllı far sistemi falan..

Vectra AFL farlarında farklı sürüş modları yok. Sadece hareket halinde sağa sola hareket ediyor mercekler. Aydınlatmanın gerçekten iyi olduğunu farları açıp sabit durduğumda da söyleyebilirim. Araca binenler de farkediyor zaten. Konuyu dağıtmak istemiyorum, bi-xenon farların sellektörden başka bir faydası yok demişsiniz onun için konu buralara geldi. Bi-xenon olunca zaten otomatikman herşey farklı oluyor ve normal farlardan üstün oluyor, yani fark illaki var... Diğer görüşlerinize katılmıyorum her iki türü kullanan ve neyin iyi neyin kötü olduğunu farkedebilen biri olarak...
 
dizinin sonunu merakla bekliyoruz. esas oğlan işi başarabilecekmi..mercekli güzel görünecekmi..uzunlarda sorun yaşanacakmı...maliyet bir otobüs parasını geçecekmi, hepsi çok yakında..hadi melih yap artık şunu yaw oldu yaprak dökümü mubarek:D


melih herşey ortada çocukluğumun azabı yalan rüzgarı gibi olmasın durum
 
Melih kusura bakma aralara giriyorum, fotograf bekliyoruz çalışmalarla ilgili, kolay gelsin...
 
Diğer konularda ise donanımhaberden bir alıntı paylaşmak isterim...


H ile başlayan xenon çakmadır ya da uydurma.
philips gibi markalar çakma xenon üretmez , dikkatli incelendiğinde philips adı altında ya da philips patenti ile vs.. gibi açıklamalar bulunur.
gerçek xenonlar zaten piyasada satılmaz. direk otomobil fabrikalarına hatta far üreticilerine gönderilir.






bu yazının başları doğru sonları yanlış birincisi merceksiz xenonlu arabalar bile üretildi misal ilk çıkan volvo xc90 lar merceksiz xenonluydu..

arkadaş h ile başlayan xenon çakmadır demiş ben h ile başlayan pek çok orjinal fabrikasyon xenon farlı araç sayabilirim.. bir bayan yakınımızda 97 model bmw 5.20 var onun aracında bile orjinalden xenon var 97 yılında ds1 yada ds2 olduğunu sanmıyorum.. kaldıki ds deniln sistem çıkalı kaç sene oldu.. xenon 90 lıların ortasından beri kullanılmakda..

bunuda geçdim arkadaş philips exnon kiti çakmadır demiş philips en büyük xenon kit üreticilerinden biridir burda da büyük bilgi yanlışı var..

şimdi türkiyenin en büyük alışveriş sitesi sahte ürünmü satıyor hemde türkiye philpise rağmen...

http://www.hepsiburada.com/Liste/ProductDetails.aspx?productId=otm011272&categoryId=271585

Açıklamaya Bakınız

PHILIPS Xenon Sistemleri Yüksek kalite standartlarinda PHILIPS tarafindan üretilmektedir.
XENON sistem 1960 yilinda ilk defa PHILIPS tarafindan icat edilmis ve ilk olarak sinema teknolojisinde kullanilmak üzere pazarda yerini almistir.
Otomotiv piyasasina yine ilk olarak PHILIPS tarafindan 1993 yilinda sunulmustur.
PHILIPS markasi her otomotiv aydinlatma ürününde oldugu gibi Xenon sistemde de öncelikle sürücünün görüs kalitesini ve güvenligini düsünerek üretilmistir.
PHILIPS Xenon dönüsüm sistemleri Alman menselidir. Piyasadaki tek alman menseli üründür.?
Asil amaci her türlü hava kosulunda en üst seviyede görüs üstünlügü saglamak olan Xenon HID (High Intensity Discharge) Sistemleri yüksek voltajla olusturulan elektrik arkinin Xenon gazi ortaminda sagladigi üstün bir aydinlatma sistemidir. ?


bunun dışında son olarak xenon sistemi fabrikalar destekliyor zaten bu yüzdendirki pek çok aracın orjinal Conversion Kitleri sonradan üretilmeye başlandı.. mercekli farları yapıldı ve dikkat ederseniz tüv bile diyor merceğin varsa Conversion Kit uyumun tamsa onay veririm diyor..
 
Amaan konu nerden nereye geldi yaw, o kısımlar detay. Bixenon iyidir konunun özeti bu benim açımdan...
 
Geri
Üst