İşte Opel Hikayem...( Araç 98 CD, Emekli Subaydan sıfır sahibinden alındı, 105.000 km de ve hiç kazası yok yani araç ne olduğu bilinmeyen bir araç değil...)
Kendi titizliğimden aracı alır almaz triger set olarak değiştirdim + sıvı, filtre bakımları, buji, sis lambaları, farlar, rot başları, lastikleri, ön düzen , arka düzen elden geçti, körükler, davlumbazlar, falan filan altından girdim üstünden çıktım aracın v.s....Tamam dedim şahane oldu şimdi binerim buna ama.....1 ay kadar sonra işler değişti;
Önce
1. Rolanti sorunu başladı..; boğaz kelebeği temizlendi, egr temizlendi, oksijen sensörü, ısı pompası değişti, katalizör dahil, komple egzost yaptırdım olmadı, sente ayarı yaptık olmadı, enjektörleri söktük temizledik olmadı, kurum temizliği yaptık olmadı... en son boğaz kelebeği üzerindeki rolanti sensörü ile potansiyometreyi değiştirdik sorun kalmadı tabi bunlar bir aydan fazla sürdü....
2. Durduk yere ekranımda arızalar belirlenmeye başladı; tüm balata, abs sensörünü değiştirdik, tesisatı elden geçirdik olmadı, olmadı... en sonunda araç ecu arızası yaptı araç anahtarı tanımıyor çalışmıyordu...araç 10 gün sanayide yattı sağdan soldan 4 tane çıkma ecu aldık tanıtamadık araca... en son 5. ecuda aracı çalıştırdık...bu seferde yedek anahtarımı tanımaz oldu yedek anahtarın cipi değiştirip yeniden kopya yaptık oldu....
3.Şükür dedim artık sorun kalmadı derken bu seferde su seviyesi uyarısı vermeye başladı, neyse 2 sensör değiştirdik onuda hallettim....
4. Sonra airback lambası yanmaya başladı...Koltuk altından durmadan arıza veriyordu, elektrikciye gidip gelmekten bıkınca tüm fişleri söktüm ve düz bağlayarak lehim yapıp izole ettim...
5. Oh ya aracı komple elden geçirdim, artık sıkıntı kalmadı derken bu seferde araç su eksiltmeye başladı...kaçağı bir türlü bulamadık...sıkıntıdan komple ahtapod dahil tüm boruları değiştirdim....olmadı, olmadı....ne altından su kaçağı var ne başka yerden.su buhar olup eksiliyordu...genleşme kabı ile kapağını da değiştirdim yine aynı....
En son LPG sistemini komple elden geçirdik borulara baktık sıkıntı yoktu....derken LPGnin termostat ından araç 85-90 civarı hararet yapınca ısınan suyun termostat içersinde genleşme yaptığını ve kenarından açılma yaparak buharlaştığını tespit ettim... LPG yeni olduğu için garantiden değiştirdim ama değiştirene kadar adamları zor ikna ettim bu sorunlarlada 3 ay mücadele ettim hergün su takviyesi ve bunun sıkıntı ve hararet yapma ihtimali ile araç kullanmanın tedirginliğini siz düşünün artık....
6. Aradan bir ay geçti.. aracın altında yağ damlaması gördüm... neyse dedik olur, karter keçesini değiştirdim sıkıntı kalmadı.
7. Hataydan tayin nedeni ile Vana yola çıktık...Araç yağ seviye uyarısı verdi, hadi dedim araç lpg li az da olsa yağ yakar dedim...1 lt yağ aldım ekledim uyarı kesildi...
Vana geldik yerleştik... artık yağ eksitme problemim baş göstermeye başlamıştı...
Suyuna bakıyorduk karışma yok...duman atma, kaçırma v.s yok...Birgün ailecek gezerken motordan tıkırtı gelmeye başladı ve araç stop etti...Bir kere daha marşa bastım araç çalışmadı tıkırtı da devam edince zorlamadım artık...Çoluk çocuk yolda kaldık...arkadaşı çağırdım sağ olsun geldi aldı aracı yol kenarında bıraktım...
Sabah çekiciye attım tavsiye üzerine bir ustaya gittik...usta marşa bastı tıkırtı devam edip araç çalışmayınca üst kapağı sökeceğim o zaman belli olur deyince aracı orda bıraktım...
usta ertesi gün aradı, contanın yandığını, sübapların v.s elden geçmesini uzunca bir liste anlattı...neyse sadete gel masraf ne kadar dedim abi parçalar dahil,işçilik kapakçı falan filan 1000 tl ye garantili yaparım dedi, tamam dedik yap...neyse iki gün sonra aracı gel al dedi..Usta harbiden ustamış hakkını yemiyeyim motoru komple elden geçirmiş aracın ilk defa rolantide milim oynamadan çalıştığını görünce parasını verdim teşekkür edip ayrıldım...
8. Oh motorda yaptık araçda motor ile sıkıntı kalmadı...
Havalar soğumaya başlayınca aracın kaloriferi ısıtmamaya başladı..Arkadaş Van soğuk radyotörcüye gittim sıkıntıyı anlattık...abi makinaya bağlayalım temizlik yapalım senin petek tıkanmış açılır dedi..iyi dedik bağla bakalım...neyse bağladı makinayı aracı çalıştırdı, yarım saat çalıştıkdan sonra makinası su eksiltmeye başladı su koydu devam etti bende kenarda bakıyorum saf gibi...yine su eksiltmeye başladı makinası, len dedim ne oluyor bu su nereye gider derken kapıyı açınca aracın içinin göl gibi su olduğunu gördüm....kalorifer peteği patlamış....
Ya dedim artık yeter ya bu kadarda olmaz dedim benzin döküp yakacaktım aracı artık...suyunu çektik,petek değişti, boruları v.s tabi buda 2 gün sürdü..aracı alır almaz sonax a götürdüm içinin suyunu çekip kuruttuk...
9. Şimdimi ne oldu...aynam çalışmıyor onu bırak sağ ön kapı ne içten ne dışardan açılmıyor...
Olay bu işte, artık sanayiye gidip gelmekten bıkkınlık geldi...Aile huzurum bozuldu hanım ile aram bozuldu valla...