Bir Opel Kullanıcısı Olarak

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Opel Alacak Kişiye Evet Al Yada Alma Dersiniz

  • Evet Al Çünkü...

    Oy: 61 88.4%
  • Hayır Alma Aman Ha...

    Oy: 8 11.6%

  • Kullanılan toplam oy
    69
Abi ben işin açıkçası cıvıc dizel otomatik bekliyorum...Hondanın tek eksiği bu!
 
Abi ben işin açıkçası cıvıc dizel otomatik bekliyorum...Hondanın tek eksiği bu!

Ben araç alacağım zamana kadar eğer ki Honda Jazz çıkarsa çıkacağı söylenmişti düşünmeden alacağım yok çıkmaz ise diğer Japonları değerlendirmeye alacağım.
 
opeli bir kenara bırakalım.

diyelimki elde 20.000 tl para var ne alırsınız ?

c veya b sınıfı araç bakıyorsunuz

renault clio 2000 model 18 bin tl ?
renault megane 1999 model 19-20 bin tl ?
bmw 2000 model 30-32 bin tl ?
ww golf 2000 model 25-28 bin tl ?
ford focus 2000 model 22-25 bin tl ?
opel astra 2000 model 20 bin tl ?
almera-palmera 2000 model 19-20 bin tl ?
fiat palio 2004 model 18 bin tl ?
fiat albea 2004 model 18 bin tl ?
honda civic 2000 model 22-25 bin tl ?
ford fiesta 2004 model 22-23 bin tl ?
fiat marea 2000-2004 model 16-18 bin tl ?

tabi bu fiyatlar, temiz olarak kullanılmış araçların fiyatlarıdır.
ben bunlara göre, opel astra aldım. ve en iyi seçimi yaptım...
------------

elimde 26-30 bin lira olsaydı ne alırdım ?
megane 2 2006 - 2009 model 28-30 bin tl ?
ford focus 2 25-30 bin tl ?

opel astra h kasa alırdım. veya opel vectra c kasa...

eğer param 12-13 bin tl gibi birşey olsaydı,,, şahine fiat uno tipo tempra gibi araçlara 12-13 vereceğime, ya opel astra f kasa yada 1996 model vectra yada 1999 model corsa alırdım...

bu paralara alınabilecek en iyi araçlar opeller...

piyasası var... alman malı çok sorun çıkarmaz... en azından renault clio, fiat palio kadar sorun çıkarmaz... bozulduğu zaman mercedes kadar pahalı tutmaz...

piyasası var. parçası var. ustaları var. çok zengin işi durmuyor... fakir işi hiç durmuyor... opel araçlarının genelinin içleri geniş. kullanıcı için ön ve arka koltuklar rahat... bagajları geniş... lpg ile uyumlu...

benim bildiklerim bunlar... şuanda 2000 model opel astra g hb sahibiyim... 3-5 yıl sonrada H kasaya geçerim... yada opel vectra vs vs alırım... megane 2 gibi taksi çıkmalarına, yada fiatlar gibi lpgde sorun çıkaran, görüntüsü berbat araçlara bineceğime, adam gibi opele binerim daha iyi.

20 bin TL ye giderim (eger ticaret yapmayacaksam , arabaya gerçekten bineceksem , uzun vadede satmayı düşünmüyorsam) sıfır tata , chery , gelly , lada falan alırım ;) ama sıfır alırım... Bu sadece benim mantıgım kimse katılmak zorunda degildir :)
 
20 bin TL ye giderim (eger ticaret yapmayacaksam , arabaya gerçekten bineceksem , uzun vadede satmayı düşünmüyorsam) sıfır tata , chery , gelly , lada falan alırım ;) ama sıfır alırım... Bu sadece benim mantıgım kimse katılmak zorunda degildir :)

Bende aynı fikirdeyim insan eskiye neden para verir? Eskiye vereceği paranın biraz üzerinde bir rakama sıfır araç almak varken? İşte bende bu işin mantığını bir türlü çözemedim gitti.

Harbi bizlerde marka takıntısı var. Ya değilse başka ülkeler de hurda diye çöpe atılan araçlara benim aracım var diye binmeyiz.
 
Bende aynı fikirdeyim insan eskiye neden para verir? Eskiye vereceği paranın biraz üzerinde bir rakama sıfır araç almak varken? İşte bende bu işin mantığını bir türlü çözemedim gitti.

Harbi bizlerde marka takıntısı var. Ya değilse başka ülkeler de hurda diye çöpe atılan araçlara benim aracım var diye binmeyiz.

Nadir abi ben bir ara bu Chery kimo modelinin sıfırını almayı planlıyordum ve bayağı araştırdım , gariptir ama bu cin malı diyip binmedigimiz arabanın sac kalınlığı fiattan ve bazı Fransız modellerinden daha fazlaymış . Motor beyni falan Bosh markaymıs yani o kadar da kotu araba degıller , kaldı ki bu ârabalarla sorunsuzca 100 bin km yi deviren doluyla kişi var , bilmiyorum ama mesela 20 bîn tl ye ne olduğu belli olmayan 2.el bir araba alacağıma gider sıfır Chery kimo alırım yada ladanın sıfır bir arabasını yada tata yada gelly , bilmiyorum nedense ben böyle düşünüyorum.
 
Olcay bende aynı düşünce içindeyim. Hem fikiriz yani elin eskisini kendimize yeni diyeceğimize kendimiz sıfır alırım bizim olur.
 
İşte Opel Hikayem...( Araç 98 CD, Emekli Subaydan sıfır sahibinden alındı, 105.000 km de ve hiç kazası yok yani araç ne olduğu bilinmeyen bir araç değil...)

Kendi titizliğimden aracı alır almaz triger set olarak değiştirdim + sıvı, filtre bakımları, buji, sis lambaları, farlar, rot başları, lastikleri, ön düzen , arka düzen elden geçti, körükler, davlumbazlar, falan filan altından girdim üstünden çıktım aracın v.s....Tamam dedim şahane oldu şimdi binerim buna ama.....1 ay kadar sonra işler değişti;

Önce

1. Rolanti sorunu başladı..; boğaz kelebeği temizlendi, egr temizlendi, oksijen sensörü, ısı pompası değişti, katalizör dahil, komple egzost yaptırdım olmadı, sente ayarı yaptık olmadı, enjektörleri söktük temizledik olmadı, kurum temizliği yaptık olmadı... en son boğaz kelebeği üzerindeki rolanti sensörü ile potansiyometreyi değiştirdik sorun kalmadı tabi bunlar bir aydan fazla sürdü....

2. Durduk yere ekranımda arızalar belirlenmeye başladı; tüm balata, abs sensörünü değiştirdik, tesisatı elden geçirdik olmadı, olmadı... en sonunda araç ecu arızası yaptı araç anahtarı tanımıyor çalışmıyordu...araç 10 gün sanayide yattı sağdan soldan 4 tane çıkma ecu aldık tanıtamadık araca... en son 5. ecuda aracı çalıştırdık...bu seferde yedek anahtarımı tanımaz oldu yedek anahtarın cipi değiştirip yeniden kopya yaptık oldu....

3.Şükür dedim artık sorun kalmadı derken bu seferde su seviyesi uyarısı vermeye başladı, neyse 2 sensör değiştirdik onuda hallettim....

4. Sonra airback lambası yanmaya başladı...Koltuk altından durmadan arıza veriyordu, elektrikciye gidip gelmekten bıkınca tüm fişleri söktüm ve düz bağlayarak lehim yapıp izole ettim...

5. Oh ya aracı komple elden geçirdim, artık sıkıntı kalmadı derken bu seferde araç su eksiltmeye başladı...kaçağı bir türlü bulamadık...sıkıntıdan komple ahtapod dahil tüm boruları değiştirdim....olmadı, olmadı....ne altından su kaçağı var ne başka yerden.su buhar olup eksiliyordu...genleşme kabı ile kapağını da değiştirdim yine aynı....
En son LPG sistemini komple elden geçirdik borulara baktık sıkıntı yoktu....derken LPGnin termostat ından araç 85-90 civarı hararet yapınca ısınan suyun termostat içersinde genleşme yaptığını ve kenarından açılma yaparak buharlaştığını tespit ettim... LPG yeni olduğu için garantiden değiştirdim ama değiştirene kadar adamları zor ikna ettim bu sorunlarlada 3 ay mücadele ettim hergün su takviyesi ve bunun sıkıntı ve hararet yapma ihtimali ile araç kullanmanın tedirginliğini siz düşünün artık....

6. Aradan bir ay geçti.. aracın altında yağ damlaması gördüm... neyse dedik olur, karter keçesini değiştirdim sıkıntı kalmadı.

7. Hataydan tayin nedeni ile Vana yola çıktık...Araç yağ seviye uyarısı verdi, hadi dedim araç lpg li az da olsa yağ yakar dedim...1 lt yağ aldım ekledim uyarı kesildi...
Vana geldik yerleştik... artık yağ eksitme problemim baş göstermeye başlamıştı...
Suyuna bakıyorduk karışma yok...duman atma, kaçırma v.s yok...Birgün ailecek gezerken motordan tıkırtı gelmeye başladı ve araç stop etti...Bir kere daha marşa bastım araç çalışmadı tıkırtı da devam edince zorlamadım artık...Çoluk çocuk yolda kaldık...arkadaşı çağırdım sağ olsun geldi aldı aracı yol kenarında bıraktım...
Sabah çekiciye attım tavsiye üzerine bir ustaya gittik...usta marşa bastı tıkırtı devam edip araç çalışmayınca üst kapağı sökeceğim o zaman belli olur deyince aracı orda bıraktım...
usta ertesi gün aradı, contanın yandığını, sübapların v.s elden geçmesini uzunca bir liste anlattı...neyse sadete gel masraf ne kadar dedim abi parçalar dahil,işçilik kapakçı falan filan 1000 tl ye garantili yaparım dedi, tamam dedik yap...neyse iki gün sonra aracı gel al dedi..Usta harbiden ustamış hakkını yemiyeyim motoru komple elden geçirmiş aracın ilk defa rolantide milim oynamadan çalıştığını görünce parasını verdim teşekkür edip ayrıldım...

8. Oh motorda yaptık araçda motor ile sıkıntı kalmadı...
Havalar soğumaya başlayınca aracın kaloriferi ısıtmamaya başladı..Arkadaş Van soğuk radyotörcüye gittim sıkıntıyı anlattık...abi makinaya bağlayalım temizlik yapalım senin petek tıkanmış açılır dedi..iyi dedik bağla bakalım...neyse bağladı makinayı aracı çalıştırdı, yarım saat çalıştıkdan sonra makinası su eksiltmeye başladı su koydu devam etti bende kenarda bakıyorum saf gibi...yine su eksiltmeye başladı makinası, len dedim ne oluyor bu su nereye gider derken kapıyı açınca aracın içinin göl gibi su olduğunu gördüm....kalorifer peteği patlamış....
Ya dedim artık yeter ya bu kadarda olmaz dedim benzin döküp yakacaktım aracı artık...suyunu çektik,petek değişti, boruları v.s tabi buda 2 gün sürdü..aracı alır almaz sonax a götürdüm içinin suyunu çekip kuruttuk...

9. Şimdimi ne oldu...aynam çalışmıyor onu bırak sağ ön kapı ne içten ne dışardan açılmıyor...

Olay bu işte, artık sanayiye gidip gelmekten bıkkınlık geldi...Aile huzurum bozuldu hanım ile aram bozuldu valla...
valla gökay abi ilk sahibide olsa senin aracın bakımsızmış yani.
2001 astra g'ye bindim. bir şirketin patronu kullanmış senelerce ama adamlar bakımlarını eksik etmemişler. lpg çakıp 4.5 sene kullandım bir defa egr yüzünden sanayiye gittim. yağ eksiltmesi su eksiltmesi yoktu.
bir defada kilit seninki gibi oldu yaptırdım geçti. japon araçları gerçekten sorunsuz ama teneke bildiğin. honda 2001 yılında dahi abs'li airbagli aracı güvenlik paket diye iteliyordu millete. tavan bezine bakın vala yok arası yağmurda olduğu gibi ses içerde. kaput içi keçesi yok. yalıtımı yok. valla şahinden bozma araçla gezeceğime donanımlı araç kullanırım sorunlarına katlanırım. ki öylede yaptım.
99 206 1.6 xt aracım var. o paraya corolla falan veriyorlardı hatta 1.4 ies falanda alıyordum ama gittim 206 aldım neden ?
2 airbag var abs var kliması var sis farı elektrikli aynası var. corollada ve civic'de ne vardı 4 cam otomatik ve klima.
benim aracım sorun açtımı açtı. gösterge ekranı arızalı 250 tl ön takımı arızalı 250 tl. bunlar kronik sorunları . şimdi ne yapayım arabayımı yakayım :D
gerek yok civic denilen araç senin araının 3'te biri kadar yol tutmaz donanımı yoktur. sağlam değildir. boyasına taş değse saca iner. allah muhafaza bir kaza yapsanız ölür gidersiniz :D


---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:10 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:04 ----------

Nadir abi ben bir ara bu Chery kimo modelinin sıfırını almayı planlıyordum ve bayağı araştırdım , gariptir ama bu cin malı diyip binmedigimiz arabanın sac kalınlığı fiattan ve bazı Fransız modellerinden daha fazlaymış . Motor beyni falan Bosh markaymıs yani o kadar da kotu araba degıller , kaldı ki bu ârabalarla sorunsuzca 100 bin km yi deviren doluyla kişi var , bilmiyorum ama mesela 20 bîn tl ye ne olduğu belli olmayan 2.el bir araba alacağıma gider sıfır Chery kimo alırım yada ladanın sıfır bir arabasını yada tata yada gelly , bilmiyorum nedense ben böyle düşünüyorum.

olay sac kalınlığı değil ki ?
avrupa standartları ne durumda ?
euro ncap testleri ?
plastikleri iğrenç kokuyor.
gerek yok aksiyona...
 
20 bin TL ye giderim (eger ticaret yapmayacaksam , arabaya gerçekten bineceksem , uzun vadede satmayı düşünmüyorsam) sıfır tata , chery , gelly , lada falan alırım ;) ama sıfır alırım... Bu sadece benim mantıgım kimse katılmak zorunda degildir :)

Vakit bulduğunda bir ara tata , chery , gelly araçlarının çarpışma testlerine bak derim. Sanırım bir aralar Chery tek yıldızı bile zor almıştı. Sıfır arabaya bineceğim diye asla güvensiz bir araca binmem. Güvenilen sıfır arabaya param yetmiyorsa güven veren temiz ikinci el aracı tercih ederim. Benim için bu tür durumlarda para önemli değildir, aracıma binen kişilerin hayatı önemlidir.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 19:01 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:58 ----------

Bende aynı fikirdeyim insan eskiye neden para verir? Eskiye vereceği paranın biraz üzerinde bir rakama sıfır araç almak varken? İşte bende bu işin mantığını bir türlü çözemedim gitti.

Harbi bizlerde marka takıntısı var. Ya değilse başka ülkeler de hurda diye çöpe atılan araçlara benim aracım var diye binmeyiz.

Ben markaya takılmam, güvenlik ve sağlamlık her zaman ilk planda olmalıdır. İlk kazasında darman dağın olacak, belki de içindekilerin hayatına mal olacak sıfır ama dandik bir arabayı neden tercih edeyim? Bu yaşıma geldim şimdiye kadar ucuz ama kaliteli bir ürüne denk gelmedim, hiç bir kaliteli ürün ucuza satılmaz.
 
Ezrail kapıya dayanınca baş ağrısı bahane olur abim ya... istediği kadar kalın istediği kadar sağlam olsun. Fark etmez. Aslında aracın dış aksamı biraz da dandik olduğunda ulan araba dandik durduk gere maceraya atılmayayım der diye düşünür biraz insan...

Şahsen ben bazen hatalı solama yapan biri olduğunda ulan nasıl olsa sağlam derip milim sapmadan direk gittiğim çok oluyor :) 94 model ne kadar sağlam olur diye düşünmüyorum hehe
 
Eski eskidir yeni yenidir sonuçta.carpışma testleri bildiğim kadarıyla 50 km HIZLA Yapılıyor.ki hangimiz bu hızlarda arac sürüyoruz.metal yorgunluğu yasıyan arac darmadağın olmaya mahkumdur.ve hangimiz bir arac alırken kaza yaparsak diye alır kaçımız.bencede Tata olsun sıfır olsun derim.10 yaşındaki mercedesmi sıfır tatamı derseniz sıfır tatadır.benim için.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Geri
Üst