Birkaç sorum olucak arkadaşlar !

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan scuf
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

scuf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
159
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar arabam opel corsa B birkaç sorum olucak sizlere ,

1) Devriyaj balatasının bittiğini nasıl anlarız , arabanın kavraması çok yukarıda neredeyse pedalı yarıdan daha yukarı kadar bırakıyorum öyle kavrıyor anca devriyaj mı bitti acaba heleki yokuşlarda araba yarım metre geri kaçtıktan sonra anca toparlıyorum

2) Geçen gün baya dik bir yokuşta ve yoğun tarifkte kırmızı ışıkta duruyordum arabayı geri kaçırmayaım diye devriyajı kavrama noktasında tuttum hemen kalkmak için , sarı yanana kadar yaklaşık 20 sn falan kaldı kavramada daha sonra 50 M kadar gittim ve motor arıza lambası yandı ve hararet 100 civarına geldi daha sonra biraz durdum acayip bir yanık kokusu geldi devriyajı baya zorladık heralde sonra motor arıza ışık lambası söndü ama o gün bu gündür ne zaman kavrama noktasında biraz fazla beklesem hararet göstergesi hemen artıyor eskiden böyle yapmıyordu nedeni nedir acaba birde örneğin yokuşlarda kavrama noktasını kullanmadan ve geri kaçırmadan nasıl kalkarız bi türlü çözemedim bunun kısa yolu varmı yoksa devriyaj çok dayanmayacak buna

3) yoldaki çukurlardan geçerken araba çok sarsılıyor sanki amaortisör yokmuş gibi tak tuk sesler geliyor geçerken bu çok rahatsız ediyor beni acaba süspansiyonlardamı sorun var

4) motor soğutma suyuna normal çeşme suyu konluyormu acaba yoksa sf su mu koymak gerek gecen su seviyesi iraz düşmüştü yarıdan biraz aşağıyya indi hararet yapar diye bagajdaki sudan biraz ekledim sorun olur mu acaba

5) geçenlerde arabamın ön tarafına su girmişti sağ ön yolcu ksımındaki döşemem baya ıslanmıştı ben kuruladım o gün ama hala alt taraflada ıslaklk kalmış bastıdığımda vıcık vıcık sesler geliyor tam olarak nasıl kurutabilirirm altındaki süngeri 2 hafta oldu kurumadı hala mübarek , koku falan yapar diyolar ondan korkuyorum.


cevaplayan arkadaşlara şimdiden sonsuz teşekkürler.
 
Son düzenleme:
1- Kavrama gittikçe üste çıktıysa bi sorun var demektir. Baskı balatanız bitmeye yakın olabilir.
2- Ayağınızı debriyaj üzerinde bekletmeniz baskı balatayı daha da zor durumda bırakacaktır. Işıklarda mutlaka vitesi boşa alın, yokuşlarda kalkarken de el freniyle kalkarak geri akışı önlerseniz debriyaja binen yük bi derece azalacaktır.
3- Amortisörleriniz patlak olabilir. Ayrıca kapılarınız ayarsızsa onlar da ses yapabilir. Tkır tukur
4- Soğutma suyunun %40 ile %60 arası antifreeze olması gerekir. Bu hem aşırı ısınmayı hem de soğutma sisteminde tortulaşmayı ve pası önler. Küçük eklemelerin sorun çıkaracağını sanmıyorum.
5- Benimki de sol ön taraftan su almıştı. Dediğiniz gibi döşeme resmen dalgalanıyodu altında biriken su nedeniyle. Gereken vidaları sökerek dösemeyi hafif kaldırdım ve bezle oradaki suyu emdirdim daha sonra da döşemeyi kalkık bıraktım ki hava ile temas edip kurusun diye. Neticede kurudu.
GEÇMİŞ OLSUN . :)
 
Baskı Balata bitmek üzere sanırım araç arıza ışığını yaktıysa muhakkak bir sorunla karşılaştınız demek tir büyük sıkıntıları önlemek için sanayinin yolunu tutmanızı tafsie ederim
 
cevep veren arkadaşlara çok teşekküer ederim , şu aralar arabaya harcayacak bütçem yok malesef mayıs ayına doğru anca baktırabilirim o zaman kadar idare eder heralde baskı balata , motora zararı olurmu acaba neden motor arıza ışığı yandı anlamadım 1-2 gündür iyi sorun yok şimdilik 1 ay kadar idare etsin beni yeter.
 
Anlattığına göre debriyaj balatan bitmek üzere gözüküyor. Bunu anlamanın en güzel yolu, sağ ayağın topuğu frende parmaklar gazda 2.viteste tam kavrama noktasında frene ve gaza gereği kadar basarak debriyajı bırakmaktır. Bırakıldığında stop ediyorsa balata iyi etmiyorsa kaçırıyor. Ama bu olayı çok kısa süreli ve ustaca yapmak gerekiyor. Örneğin ben baskı balatayı yeni değiştim. Çok üsten kavrıyordu ve sertti. Bahsettiğim testi yaptım ve araç 2.viteste debriyajı bıraktığım halde stop etmedi. Aynı testi ustada yaptı ve değişmesi gerektiğini söyledi. Çıkan balata bitmeye yakın ve yanık çıktı.

Bu testi kendine güveniyorsan yap, aksi taktirde hazır yarım balatandan olursun.
 
daha acemiyiz usta anlayalım derken bundan da oluruz şimdilik idare etsin bakalım fren diskidir balatadır derken bir 500-600 tl lik bir masraf yapıcam zaten mayıs ayına doğru.Birde yeri gelmişken lastik hava basınçlarını sorayım 2 haftada bir lastiklere hava basmak zorunda kalıyorum çok çabuk iniyor lastikler havanın soğukluğundan mı acaba her gittiğimde önlere 29 arkalara 27 psi hava basıyorum 1 hafta sonra önler inmeye başlıyor neden olabilir acaba , birde ideal hava basınç oranı nedir aracı ilk aldığımda sormuştum benzinciye ayda 1 kere 27-28 arası bassan yeter demişti hep bu değerde basıyorum doğrumu acaba aracım corsa B .
 
Son düzenleme:
Siz o testi yapmayın bir ustaya gösterin.
Su konusuna gelince aracınızda antifirizli su olması faydalı olur. Antifiriz karışımlı suyun kış ve yaz aylarında motora faydası olur. Ama çeşme suyu yerine saf su kullanırsanız daha iyi olur. Antifiriz karışım oranınıda bir serviste yaptırın. Önce radyatördeki ve haznedeki suyu tamamen boşaltırlar antifiriz eklerler daha sonrada su ile tamamlarlar. hortumlarda veya başka biryerde su kaçağı olup olmadığını mutlaka kontrol ettirin.Saf su kireçlenmeyi önler. Ufak eklemelerde çeşme suyu kullanmanın önemli bir sakıncası yoktur.
 
valla opeller zaten yukarıda kavrıyor diger araçlara göre psikolojikte olabilir ustaya göstermek lazım.
 
bu lastik basınçları hakkında ne önerirsiniz arkadaşlar ideal bir ölçüsü varmı aracım corsa b lastikler ufak 2 haftada bir hava basıyorum çok çabuk iniyor lastikler , 27-28 psi baıyorum yeterlimi acaba .
 
Geri
Üst