Arkadaşlar herkes gene negatif enerji dolmuş. Vay efendim devlet denetlemezmide, vay böyle sistemmi olur, olsa da önüne gelen arabayı araklarmışda. Bi dünya gerçek dışı teori üretmişsiniz gene
Ben size minibüsümde başıma gelen başka bir olayı anlatayımda biraz ayakları yere basan servis nasıl çalışıyor hatırlayalım beraberce:
Peugeot J9 minibüsümün freninde bi sorun oldu. Fren biraz yumuşaktı, ve tutmamaktaydı. Servisi aradım ve her zaman benim aracımla ilgilenen Ahmet ustadan yardım istedim. Ahmet usta'nın tarifiyle uzaktan arıza tesbiti yaptık. Sonra Ahmet usta servise bu şartlarda kendim gelebilirmiyim diye sordu, ben de gelemem dedim. Sonra kendisi geldi ve minibüsü aldı servise götürdü, sorunu çözüp bana teslim etti.
Bence bu küçük örnek mercedesBenzin servisi içinde düşüncelerimizi biraz açar. Ahmet usta beni 2004 de J9 u aldığımdan beri tanıdığı için telefondaki sese yardımcı oluyor. Aynı şekilde MercedesBenz servisi sanırım 150.000 ytl verip araç alan ve her ay bakıma 1000 ytl para veren müşterisini tanıyordur. Ayrıca takip sistemi üzerinden zaten aracı görebiliyorlar. Elemana aracı verdiğinde araç izlediği rotayı değiştirdiğinde sanırım araca aynı şekilde müdahele edebilirler. Bu kadar kontrolü elinde tutabilen bir servisin müşterisini mağdur etmemek için "kontrol dahilinde" evine sağ salim ulaşmasını sağlaması bence anormal değil.
Not: 1997 senesinde McLaren F1 araçlarına standart olarak motorcheck sistemi koyuyordu. Bu sistem gece müşteri evde uyuyorken motoru uzaktan çalıştırıp motorun varsa sorunlarını tespit edip müşteriyi servise yönlendiriyordu.
Not 2: DaimlerChrysler Holding piyasaya özel olarak çıkardığı limuzin serisi Maybach a standart olarak aynı sistemi kurdu. Bu sistemin en önemli abartısı araçta bir arıza söz konusu olduğunda, en kısa zamanda müşteriyle boş bir zaman belirleyip servis aracın ayağına gidiyor, ve ANAHTAR KULLANMADAN aracın yapılması gereken her türlü onarımını yapıp müşterinin ruhunun bile duymamasını sağlıyor.
Not3: F-16 lar konusunda arkadaşın söylediği şeyler sonuna dek doğrudur. Aynı güvenlik gerekçesiyle, Amerika en son Airbus'a verdiği kargo uçağı siparişinde, uçakların elektronik ve yazılım kısımlarınıda içeren %60 lık kısmını Amerika daki tesislerde Amerikalı mühendislerine yaptıracak.