Arabanın iç kısmı ile uğraşırken bir yandan da hava kararana kadar olan süre zarfında motoru dağıtmaya devam ettim..
Egzantirik kapağını söktüğümde gördüğüm manzara içimi sızlattı
su ile karışan yağ tahin kıvamında her tarafı kaplamış haftalardır aynı şekilde duruyordu..
Contanın ne sebepten kaçak yaptığını çok merak ediyordum.. Zira bu benim ödeyeceğim bedel ile doğrudan ilgiliydi
Sol üstten saplamaları sökmeye başladım, en son sol alttaki 6 nolu saplamayı sökmek için kolu çevirdiğimde saplamanın boşa döndüğünü farkettim
Usta blokta saplama deliğinin yalama olduğunu, helicoil olamayacağını bu sebepten işin uzayacağını söyleyip yarın gel demişti...
Saplamayı çektiğimde ise helicoil saplama ile birlikte elime geldi.. Tabi ustamın kulakları bir kez daha çınladı..:rakir:
Doğal olarak kapak contası saplamanın sıkmadığı yerden patlamıştı..
Yaptığımız araştırma sonucu baga yapılması gerektiğini, bunun içinde bloğun sökülmesi gerektiğini öğrendim..
Böylelikle iş yerinin oto parkında motor toplama ihtimali son buldu
Motorun üzerini örtüp, bütçe planlaması ve motoru yapacak yer araştırmasına koyuldum..