ordaki görevli mersedesin falan filan dedim ama bilmiyorum tam
Ssang Yong'un Mercedes ile teknolojik çözüm ortaklığı var. Mercedes'in eski seri güçlü motorlarını kullanıyorlar araçlarında. Zaten binek aracı da yok, tamamı SUV veya pick up. Benzer bir teknolojik ortaklık da Proton ile Lotus arasında var. (gerçi ondaki farklı, Proton aynı zamanda Lotus'un da sahibi)
Ben ülkemizin otomobil üretmemesine çok şaşırmıyorum, açıkçası bundan da çok rahatsızlık duymuyorum. Sanayi devrimini tam anlamıyla yaşayamamış, kendi savaş sanayini oluşturamamış bir ülkenin tüm dünyada tutulabilecek seri üretim bir otomobil üretebilecek alt yapıya sahip olmaması çok da garip değil. Dünyada kaç tane ülke kendi teknolojisiyle otomobil üretebiliyor?
- Almanya*
- ABD*
- İtalya*
- Fransa*
- İngiltere (onların da elinde marka kalmadı)
- Japonya*
- Rusya
- İspanya (Seat ne kadar İspanyol??)
- Çek Cumh. (Skoda ne kadar Çek??)
- G. Kore
- Hindistan
- Çin
- İsveç
- İran (tamamen Peugeot lisansı)
Yıldız olanlar aynı zamanda motor üreticileri. Dünya üzerindeki ülke sayılarını düşündüğümüzde, zaten öyle bir dünya otomobil üreticisi ülke yok. Üstelik gelişmiş ülkeler de dahil buna: Belçika, Hollanda, Finlandiya, Kanada (G8'in içinde Kanada üstelik) gibi..
Bununla beraber Çin otomobillerine güvenemiyorum. Otomobil üretmek plastik kap kacak üretmeye benzemiyor, sağlam bir altyapıyla piyasaya girmeleri lazım, ucuz bir fiyat politikası güdeceklerse yüksek satış rakamlarına ulaşmayı amaçlıyor olmalılar, buna paralel olarak ÇOK yaygın bir satış ve daha önemlisi SERVİS ağı kurmaları gerekiyor. Ayrıca uzun dönemde araçlarının ne gibi problemler göstereceklerini bilemiyoruz; dayanıklılıkları ne kadar gözlemlenmedi henüz.
İngilizler "Ucuz mal alacak kadar zengin değilim" derler.. Bu koşullarda ne kadar doğru bunu bize zaman gösterecek.