chery otoları hakkında

ordaki görevli mersedesin falan filan dedim ama bilmiyorum tam

Ssang Yong'un Mercedes ile teknolojik çözüm ortaklığı var. Mercedes'in eski seri güçlü motorlarını kullanıyorlar araçlarında. Zaten binek aracı da yok, tamamı SUV veya pick up. Benzer bir teknolojik ortaklık da Proton ile Lotus arasında var. (gerçi ondaki farklı, Proton aynı zamanda Lotus'un da sahibi)

Ben ülkemizin otomobil üretmemesine çok şaşırmıyorum, açıkçası bundan da çok rahatsızlık duymuyorum. Sanayi devrimini tam anlamıyla yaşayamamış, kendi savaş sanayini oluşturamamış bir ülkenin tüm dünyada tutulabilecek seri üretim bir otomobil üretebilecek alt yapıya sahip olmaması çok da garip değil. Dünyada kaç tane ülke kendi teknolojisiyle otomobil üretebiliyor?
- Almanya*
- ABD*
- İtalya*
- Fransa*
- İngiltere (onların da elinde marka kalmadı)
- Japonya*
- Rusya
- İspanya (Seat ne kadar İspanyol??)
- Çek Cumh. (Skoda ne kadar Çek??)
- G. Kore
- Hindistan
- Çin
- İsveç
- İran (tamamen Peugeot lisansı)

Yıldız olanlar aynı zamanda motor üreticileri. Dünya üzerindeki ülke sayılarını düşündüğümüzde, zaten öyle bir dünya otomobil üreticisi ülke yok. Üstelik gelişmiş ülkeler de dahil buna: Belçika, Hollanda, Finlandiya, Kanada (G8'in içinde Kanada üstelik) gibi..

Bununla beraber Çin otomobillerine güvenemiyorum. Otomobil üretmek plastik kap kacak üretmeye benzemiyor, sağlam bir altyapıyla piyasaya girmeleri lazım, ucuz bir fiyat politikası güdeceklerse yüksek satış rakamlarına ulaşmayı amaçlıyor olmalılar, buna paralel olarak ÇOK yaygın bir satış ve daha önemlisi SERVİS ağı kurmaları gerekiyor. Ayrıca uzun dönemde araçlarının ne gibi problemler göstereceklerini bilemiyoruz; dayanıklılıkları ne kadar gözlemlenmedi henüz.

İngilizler "Ucuz mal alacak kadar zengin değilim" derler.. Bu koşullarda ne kadar doğru bunu bize zaman gösterecek.
 
n-cap testi yapılmış mı bu çin arabalarına

sonra navara gibi olmasın..
 
bazı arkadaşlarımızın dediği gibi şu anda türkiye de bulunan ve kullandığımız bazı modellerdede aynı kalite var. gidip o modellere para vereceğime daha üstün donanımlı chery i alırım. tabiki kalite opel gibi audi gibi v.b olmuycak. bu fiyatlarla olamazda. ama şuna eminim adamlar mercedes kalitesinde araç üretse yine mercedesten daha ucuz olur. adamların işçilikleri ucuz çünkü. neyse şu araçlardan alan çıksada bilgi alsak:))
 
merak ettım google da aradım
kaza yapınca boyle oluyomus :confused:



cherryrd7.png
Evet bakın foyası gelmeden yavaş yavaş çıkmaya başlamış:) yaw Çinliler ucuza yapcam die kaliteyi düşüre bildikleri kadar düşürürler ve sonra kağıt gibi araçlar ortya çıkar ama fazlada yorum yapmak istemiyorum detaylı bilgiye sahip değilim ama ucuz yapmak için maliyetleri mecbur kısacaklar oda kalitesiz malzemeler:) demek oluyo tabi;)
 
Kağıt gibi olmasının yanında Türkiye şartlarında bu bozuk yollarda 2-3 ayda heryerden ses gelmeye başlar.En çok rahatsız olduğum şeydir...
 
Ben Çin otolarının bu kadar kötülenmesine karşıyım arkadaşlar...

Adamlar sonuçta daha yeni girdiler işin içine.Minimum da olsa bir güvenlik elde etmişler ki piyasaya sürüyorlar. Ülkemizdeki birçok teneke yığınından daha iyi olduklarını düşünmek istiyorum. Ayrıca çıkartılan araçlar yerinde saymacaktır. Her geçen yıl güvenlik de dahil birçok konuda geliştirilecektir.

Yılardır kendi arabamızı üretmemiş olmamız bir yana dursun; Avrupa'nın ağzının içine bakıyoruz. Bir arabaya ne fiyat çekilirse çekilsin "Sonuçta Avrupa'dır" deyip gözümüzü kırpmadan alıyoruz. Bana göre son derece güzel araçlar olan Honda ve Toyotalar bile son dönemde güç bela tutuldu ülkemizde.

Hülasa, Avrupa'nın ürettiği araçlar güzeldir, kalitelidir, doğru. Ben de sonuçta bir Opel'e biniyorum. Fakat bu Asya ülkelerinin dandik araçlar yapacakları anlamına gelmiyor.

Adamlar piyasaya yeni girdi. Önce bir tanıyalım. Birkaç yıl geçsin. Eksiklerini görelim. Güvenlik yönünden gerçekten beş para etmezlerse millet gerekeni yapar zaten. Ama araçları hiç görmeden, fiyatlarına bakmadan, günlük hayatta kullandığımız küçük ve kalitesiz çin mallarına bakarak hüküm vermeyelim.

Son olarak 24 bin liraya LCDli, deri döşemeli araçlar yazılmış. Handi araç firması bunu sağlıyor. Kötü "tata" bile en ucuz aracını neredeyse bu fiyattan veriyor. Avrupa'nın dünyaya dayatmış olduğu fiyat politikasını protesto ediyorum. Çinli arabaları da sonuna kadar destekliyorum. En azından bir 5 yıl süre tanınmalı adamlara. Bu işin altından kalkacaklarına eminim...

:good: Aynen katılıyorum ülkemizde İrandan gelen samand marka bile satılmaya başladı ama hala bizim markamız yok.Hep dış patent altında üretim yapıyoruz.Sonra bizim tofaşlar renaultlar falanda çok sağlam değiller yani.
 
kaderaniz'e Türkiye'deki araçlar ve cehrry hakkındaki görüşlerinde katılıyorum, bize yıllardır ve hala "araba" diye yutturduklarından daha kötü olsa da daha kötü bir araba değil cherryler. Ben arabayı Kazakistan'da Autoshow 2007 fuarında test ettim biraz. Evet arabaların sıfır halleri fena durmuyor, ama illa ki bir yarım kalmışlık hissettiriyor. Ayağınızı debriyajdan çekerken bile yayları elinizde kalacakmış hissini yaşatıyor. Bana kalırsa araba 1. senesinden sonra dökülmeye başlar çünkü koltuk ayarını bile yaparken korktum :) Çin malı laptopların 2. senesinden sonraki hallerini gören arkadaşlar ne dediğimi daha iyi anlayacaktır. Yaşlanan tata ve dacia marka arabaların durumlarını da gözlemleyebilirsiniz, ben cherrylere daha az ömür biçiyorum :)
 
Geri
Üst