chery otoları hakkında

Sanayi devrimini tam anlamıyla yaşayamamış, kendi savaş sanayini oluşturamamış bir ülkenin tüm dünyada tutulabilecek seri üretim bir otomobil üretebilecek alt yapıya sahip olmaması çok da garip değil.

yazınızın tamamını ilgiyle okudum ve tamamına katılıyorum. Ama özellikle bu paragraf benim için apayrı bir öneme sahip . Esasen cumhuriyetle birlikte savaş sanayiine çok süratli bir giriş yapmış bir ülkeyiz. Bu süreç içerisinde dünyada ki bir kaç uçak fabrikalarından birisinide sivaslı Nuri DEMİRAĞ yapmış ve yine bir örneği amsterdamda olan dünyanın en büyük havaalanını istanbula inşa etmişti. İşte bu fabrikada tamamı (motoru-şasesi-kumanda tertibatı-dizaynı-koltuğu-herşeyi ama herşeyi) TÜRK üretimi olan 6 kişilk, 325km/h ye ulaşan, 1000km menzilli, çift kumandalı bir uçakda imal edilmişti..

Ama lanet olası "siyasi ikbal kaygısı" nedeni ile bu sektör baltalandı. Değil uçak, top , tüfek tabanca dahi yapımına yıllarca izin verilmedi.

Saab, rolls royce, bmw, Fiat, Skoda, Opel, Nissan, Mitsubishi, Subaru, Alfa Romeo, Citroen, Chrysler, DaimlerChrysler, Ford, Porsche, renault ve honda ..

TÜM BU MARKALARIN HEPSİ UÇAK MOTORU ÜRETİCİLERİDİR.. Ve hatta bmw,saab,rolls royce, RENAULT gibi markaların ESAS İŞİ VE KURULUŞ MAKSATLARINDAN BİRİSİ uçak motoru üretimi içindir.

Şimdi bir düşünün Allah aşkına; ismet paşamız nuri demirağı kendisine siyasi rakip olarak görmeseydi ve onunla, onun fabrikalarını batırana kadar; tüm serveti tükenene kadar uğraşmasaydı memleketimizin hali ne olurdu???
 
valla arkadaşlar müsade ederseniz bende biri iki kelime yazayım diyorum.ki

yazdıklarım tecrübeye mütakiptir.

ben 2006 model dacia logan almıştım sıfır km 2 sene arabalık etti bana ama memmun deildim çünkü araba 1 ton ağırlığını benimle geçiyordu :D

malzeme iyi değildi yüksek olarak duruyordu.astraya alışmam zor oldu.şimdi diyebilirsiniz bu loganla cherynin ne alakası var diye hemen devam edeyim araba bana 23.000 ytl ye mal oldu 12.000 e zor sattım acayip yavaş bi piyasası var bunların sonuda aynı aynı zamanda çarpışma testlerindende anlaşılır zaten bu çekik gözlü kısa adamlar herşeyi ucuza mal ediyor kaldıkı arabalar bence iki hatta 4 kere düşünülmeli alınacaksa.çünki sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer.anlatabildim sanırım.


saygılarımla feyzullah
 
Güvenliği bilmem ama bu arabaya bittim arkadaşlar...

http://www.chery.com.tr/boss/index.php?p=2&g=ic

Gerek teknik veriler gerek donanım gerekse görünüm gerçekten harika. Birçok markadan katkat üstün görünen bir araç! 5yıl sonra ne olur bilmem ama gerçekten fena görünmüyor. Bir inceleyin. Teknik verilere de göz atın.

3 yıl ya da 100.000 km garantili hem de! 7 koltuk açık olduğu zaman bile bagaj hacmi 588 lt. Şu arabayı inşallah güvenli yapmışlardır. Ciddi ciddi düşünürüm valla...
 
sen bu arabayı satın alırsan , işte o zaman BİTTİN demektir.. maceraya gerek yok, doğru bildiğinden şaşma..
 
şimdi chery tiggo3 modelini inceledimde ,
(hani 4X+ ler artık konfor,lüks ve güvenlikya ) işte tezatlıklar ;
-araçta 2 hava yastığı var,ne kadar güvenli olabilirki ( youtubedan ncap testileri incelerseniz anlarsınız)
-araç önden HONDA CRV arkadan TOYOTA RAV4 .... bu aracın bi kişiliği yokmu ?
-boş ağırlığı 1375 kg.nerdeyse benim araba o kadar ve bu aracın üzerindeki şanzuman aktarma organlarını düşünürseniz geriye bomboş bir arac kalıyor ... tuaf
-iç kaliteye ve donanıma bakınca ,,,,, kurban olurum ben PALİO ya :)
- ve en önemlisi çin motorsikletleri için duyduğum şey " yolda giderken fren diski düşmüş"
güvenlik,güvenlik,güvenlik
benim ve yanımdakilerin canı kymetli
 
Opel ilk arabasını çıkardığında euroncap var mıydı, test ettiler mi acaba? Ya da diğer köklü markalar?

Test sonuçlarının böyle çıkması normal arkadaşlar. Tabi ki ilk testte aracın arkası önüne gelecek. Bu normaldir. Geliştirmelerine bağlı sonuçta. Güvenlik işini sıkı tutarlarsa ve yoğun bir çalışma içine girerlerse neden güvenlikli araçlar haline gelmesin cherryler...

Evet çin mallarının birçoğu dandik kabul ama özellikle son zamanlarda kaliteli ürünler de çıkarmaya başladılar. Parayı bastırırsanız çin ürünlerinin de kaliteli olanlarını bulabilirsiniz. Ne kadar ekmek o kadar köfte misali...

Daha Türkiye'ye bile tam anlamıyla gelmemişken arabaların güvenliklerini konuşmayalım isterseniz. Hele bir gelsin. Kendilerini geliştirmiş ve ortalama bir güvenlik elde etmiş olabilirler... Hemen karalamayalım! Köklü araba markalarının bize dayattığı fiyat politikasının tuzağına düşüyoruz aslında...

Bence biraz sabır ve önyargılarımızdan kurtulma zamanı!

Cherryden komisyon falan almıyorum yanlış anlaşılmasın. :D
 
Ondan bahsediliyor zaten!!!

Köklü markalarin hepsi 100 yillik firmalar ve ben sadece ve sadece bunlardan araba alirim, her zaman.

Autobild dergisinde okudum, Cinde üretilen Smart kopya arabalar Hamburg limanina gelene kadar paslandi.

Daha önce NCAP testlerini da biraz okudum. Birkac Cin marka (pek ucuz olmayan Briliance vs. dahil) ilk testlerde bir yildiz bile alamadi.

Bu arabalarin fiyati bes kurus bile olsa pahalidir!!!

Diger tarafta üretim kosullari hakkinda hic okudunuz mu? Kölelík demek hafif olur! Birkac Euro'ya insanlar kimyasal madde acik kendi icine aliyorlar. Bazilar 40 yasi bile gecemiyorlar. Tabii ki bu sartlar altinda üretim yaparsan fiyatin uygun olur ve rekabet yaparsin. Sadece Cin'de degil Hindistan'da ayni seyler oluyor. Daha sonra o sekilde milyarlar kazanan "beyler" gelip bizim sanayimizi satin aliyorlar. Benim buna en kücük payim olmayacak!
 
Arkadaslar 3 Günde Bu Arabalarda Ne Yürüyen
Aksam Kalir Ne Kaporta Ne De Motor.türkiye
Sartlarinda Bu Arabalar Vazo Gibi Kirilir.ucuz
Etin Yahnisi Yavan Olur.atalarimiz Bosuna Dememiş
 
Kim ne derse desin ben çinli arabaları destekliyorum. Güvenlik meselesine eğilirlerse başarılı olacaklarına inanıyorum. Ki daha yeni sayılırlar. Biraz vakit vermekten zarar görmeyiz...

Ancak yine de bunlar demek değil ki Türkiye'ye geldikleri gibi hemen koşup alacağım. Önce bana güvenli olduklarını kanıtlamalılar. Yoksa kimse canını sokakta bulmadı...

Köklü üreticiler bana fahiş fiyatlarla araba pazarladıkları sürece ben de çini destekleyeceğim. Arabayı değil markayı satıyorlar...

Ayrıca taklit olmaları, kişiliklerinin olmamaları beni en ufak şekilde huzursuz etmiyor. Adamlar taklit edebiliyorsa bu bir başarıdır. Ya da kişiliksiz ama ucuz ve sağlam araba yapmışlar. Alırım, kullanırım banane!

Bu arabalar güvenlikli olduktan sonra emsallarinden 5 kuruş ucuz olsalar benim için tercih nedenidir. Avrupa'ya kazandırana kadar Asya'ya kazandırırım...

Üretim koşulları ise beni ilgilendirmiyor. Devlet politikaları bunu gerektiriyorsa böyle yapsınlar. Bineceğim arabanın yapımı sırasında kaç kişinin öldüğünü düşüneceksem araba alamam herhalde... Hem adam bol onlarda. Kendileri düşünümüyorsa ben hiç düşünmem!

Zengin olmalarını da isterim. Hatta benim ülkeme gelip yatırım yapacaklarsa memnun bile olurum. Asyalı Avrupalıdan her zaman bir gömlek iyidir benim gözümde...

Son olarak birçok devin bu markayı karalamaya çalıştıklarını görüyorum. Özellikle Almanlar sanki bu konuya özel hassasiyet gösteriyormuş gibi devamlı bu markaya oynuyor. İstedikleri olur mu olmaz mı bilmem ama bildiğim tek şey var ki bu araçlarda ortalama bir güvenlik elde edilirse hemen bir adet boss edineceğim!
 
Geri
Üst