çok çok çok acil iyi anlayan arkadaşlar yazsın...

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
birçok neden var
 

Enolaguy

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
173
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
önce rotçuya gitmen lazım ama rotçunun senin opelin tüm ön düzen fabrika verilerini kendi programında doğru olarak biliyor olması ve aynı zamanda işini iyi bilerek yorumlayabiliyor olması lazım sonra 4 tekerlekten rota bakması ve fabrika verilerine uymayan tüm verileri çıkarması lazım sonra işin şasiciye gelicek orada gereken düzeltme işlemleri yapılacak (ben büyük bir ihtimalle ön salıncakları değiştirdiğinde tabii çıkma olmayanla düzeleceğine inanıyorum yada pahalı ise çıkma takıyorsan yinede rot sonrasında şasiye giderek) şasicinin düzeltme işleminden sonra aynı rotçuya gidip tekrar test yapılacak yerine oturmamış kaçık değerler mutlaka yine çıkacaktır sonra tekrar şasiciye gidilecek ve küçük kaçıklıklarda giderildikten sonra otomobilin sağa sola çekeceğini sanmam. yakıt yandığı zaman oksijen ayrıştığı için su buharı şeklinde egsozttan çıkması gayet normal bir şey egzostun haddinden fazla siyah olması otomobilin yakıtı çok iyi yakmadığının göstergesidir nasıl iyi yakacak dersen onun yığınla nedeni var iyi bir tamirciye gitmelisin ve yakıt konusunda iyi bir sonuç için yinede işin şansa kalmış demektir
 

gungoro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Silindirde yanan gaz veya lpg sizlerinde bildiği gibi hava sayesinde yanar.Havanın içinde su buharı da vardır.Egsozdan çıkarken çok sıcak olan buhar egsoz kenarına çarpınca yoğunlaşır,yani damlacıklar halinde düşer.Olay bundan ibaret ve tamamen doğaldır.Siyahlık olayına gelince,eskiden piyasada satılan benzinlerin içinde kurşun vardı.Özellikle uzun yol araçlarının egsozları gri renkte idi.Bu grilik kurşunun egsoz borusuna sıvanmasından oluyordu.Şimdi kurşunsuz benzin kullanıldığından bu durum oluşmaz.Mavi duman motorun yağ yaktığını,siyah duman yakıtı tam yakamadığını,beyaz duman yakıt hava karışımının fakir yani yakıt miktarının düşük olduğunu yada ateşleme avansının düşük olduğunu gösterir.Sevgilerle
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
soguk havalarda eksoz dan su atması normaldır.Sıcak hava soguk olan eksoz dan geçtiginden dolayı ilk etap da su atar eksoz ısınınca su olayı kesilir.Ondna dolayı kısa yol araç kullananlar eksozları çabur çürür eksozda su kaldıgından...Araç dizel mi?Benzinlide duman çıkmaz ilk çalıştırmada buharlaşma olur eksoz dan çıkan buhardır.Eger motor sıcakken siyah veya gri duman çıkarsa o zaman farklıdır.Eger Eksoz içindeki siyahlıkdan bahsediyorsan (benzinli için)düşük devirlerde kullanıyorsun ve normal hızlarda gidiyorsun.Benim yaşadıgım olay,ist.dan l.burgaza giderken 1985 doganın eksozu monofoltundan sonuna kadar yeni alınmış gibi beyazlamış ve kurum,pislik kalmamıştı.Ama hızımda 170 den aşagı düşmedim yaklaşık 1 saat o zaman otoban Kınalıdan itibaren kapalı idi ben o yolda yaptım bunu normal trafikde degil.

:alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis:
 
Üst