Çok Kararsız Kaldım LPG Taktırmalımıyım Sizce

taktırma bence arabanın orginalliğini bozmaya değmez
2 yılda bir vizede sızdırmazlık raporu alırken bir sürü ek iş çıkarıyolar yok orasını deldir falan gibi bence taktırma

o dedigin ek işleri dandik tüp taktiranlara yaptiriyorlar.
geçen hafta gittim sızdırmazlık raporu için. tam olarak 5 dk içinde işim bitti..
 
kesinlikle lpg diyenlerdenim, markalı ve usta işçilikle monte edilmiş bir lpgde ne performans kaybı ne de arıza oluyor. Rahatlıkla tatile çıkıyor, durduk yere "hadi şuraya kaçalım" diyebiliyorsunuz. Hatta benzinde hanım hanımcık, lpg de canavar gibi oluyor.
 
Yok mu beyler cevap. Eski sistem lpg ile şimdiki sıralı sistemler ile olan farkı.
 
Son düzenleme:
Yok mu beyler cevap. Eski sistem lpg ile şimdiki sıralı sistemler ile olan farkı.

tam olarak bilmiyorum ben.
ama çalisma sistemleri farklı. daha stabil ve daha mantıklı çalisiyorlar.
artı güvenlik daha iyidir.

kabaca enjeksiyonsuz motordan enjeksiyona geçiş gibi birşey..
 
İngiltere kralicesinin tüm araçları lpg li , kraliceden zengin misiniz ??
İngiliz bir arkadaşımda da opel omega vardı ona sormuştum , ne dersin bende taktırayım mı diye , verdiği cevap bu şekilde olmuştu..Zarar konusunda teknik 3 sayfalık e-mail göndermişti , lpg daha sağlıklı diyeyim kısaca..
 
Yok mu beyler cevap. Eski sistem lpg ile şimdiki sıralı sistemler ile olan farkı.

eski sistemde: lpg motora hava ile karıştıktan sonra girerdi, yani boğazdan verirlerdi yakıtı, hava yakıt karışımını da koydukları bir vana ile ayarlanırdı,
yeni sistemde: lpg havadan ayrı olarak, direk manifolda veriliyor, yani arabanın benzinle çalışması nasılsa lpgde de aynı, hava boğazdan emiliyor, lpg enjeksiyonlarla yanma odalarına sırası geldikçe veriliyor.

aslında bunları eski sistem, yeni sistem olarak ayırmak yanlış olur, birisi karbüratörlü sistem diğeri enjeksiyonlu sistem için üretilmiştir.

karbüratörlü araca sıralı sistem lpg takılamaz zaten. enjeksiyonluya da uydurma olarak karbüratörlü sistem takılabilir ama ne performans ne de yakıtta ekonomi istenen kadar olmaz.
 
Ben de çok karasızım taktırma konusunda. biliyorsunuz bir Astra H CDTI bir de Insignia 1.6 Turbo var ailede. Asra nın 5.1 lik yakıt tüketiminden sonra Insignia nın 10lt si inanılmaz çok geliyor. Hele perf lı kullanınca aldığım benzin hemen yarılanıyor.

E diceksiniz niçin turbo aldın? Çünkü 1.6 115 lik olan hiç gitmiyordu ve devirli kullanımda o da çok yakacaktı.

Ha LPG zararlı mıdır, muhakkak ki. Çünkü bu motorlar benzin ile çalışmak için yapıldı. Kullanılacak yakıt tipi bile klavuzlarında yazıyor. Sen buna tutup bambaşka bir yakıt türü kullanırsan illa ki bi yerden zarar verecektir. Ama önemli olan bu zararın nasıl ve ne zaman ortaya çıkacağı. Dersin ki arabanın 300bin km olan ömrünü 240bine düşürür, zaten allah izin verirse o kadar km yapmıcaz. Zaten çoğu elektronik vb sistemde olduğu gibi arıza olayı biraz da şans isi birinde çıkmaz, öbüründe çıkar.

Yalnız Irmscher in önümüzdeki 2 yılş içerisinde Insignia için LPG kiti çıkaracağına dair bir yazı vardı sitesinde. Bu durum LPG ye daha sıcak bakmamı sağladı.
 
5 yila kalmaz. tüm markalar ciddi anlamda orj lpg kitine baslayacak.
buna mecbur kalacaklar.. soylemedi demeyin
 
aklına bile getirme arkadaşım, o işin astarı yüzünü geçiyor. 1500 tl civarı para ona vereceksin ardından bir dizi arıza açacak bir o kadar da parça parası vereceksin. bence o parayı benzine ver kafanı ağrıtma. şahsen ben pişman oldum ama karar senin
 
aklına bile getirme arkadaşım, o işin astarı yüzünü geçiyor. 1500 tl civarı para ona vereceksin ardından bir dizi arıza açacak bir o kadar da parça parası vereceksin. bence o parayı benzine ver kafanı ağrıtma. şahsen ben pişman oldum ama karar senin

Kafanız ağrımıyor ama cebiniz can çekişiyor :D
 
Geri
Üst