combo, corsa c kronik volant çözümü

selam herkeze,
arkadaşlar bilindiği üzere mustafa arkadaşımızın tavsiyesi üzerine gitmiş olduğum bu serviste takılan sabit volan dan bir aydır gene pedalda titreme ve ses gelmeye başladı, niyeti olan olursa diye yazıyorum burayı tavsiye etmiyorum buu uyarım için vicdanen rahatım,

bir süredir siteden erdinç kardeşler ile görüşüyorum , görüşmelerim devam ediyor, adamlar ilk baştan beri söyleyip duruyorlardı taktıkları sabit volan gerçekten mustafanın getirttiği sabit volantın yanından geçemez , zaten anlamasam bile şöyle bir bakınca mal kendini belli ediyor, fiatlarda kullanılan bir sabit volant, diğeri ise izmirde yapılan bir volanttı...
durumum müsait olunca taktırmayı düşünüyorum bu erdinç kardeşlerin volantını ... izmir malı volant taktırmayı düşünenlerin bilgisine....

abi yazını düzeltirsen sevinirim.

bi kere volantı taktıran sendin ve sana bekle dedim yazımdada var zaten acele etmeyin diye bekleyin diye. izmirdeki adamıda tanımıyorum o adam beni buldu. yani benim getirdiğim bişey yok. evet usta olarak yönlendirdim ama asıl volant takan adamda yok zaten problem. parça olarakta sorun yaşayanlardan birisi olarak takmayın dedim burda herkeste şahit. onun için benim adımın geçmesine kızdım halim abi.

diğer bi konu ise şu senin gittiğin ustalara neden kızdığımı onlar çok iyi biliyor. yaptığı iş ne kadar iyi olursa olsun bi ürüne satış için takla atılmaz. o olayları burdada ispatladım isteyen istediği yerde taktırır. burda sadece paylaşım yaptım ve kullandım ve orjinale bile döndüm. ve tehlikeli ve maddi olaydan yana bile sıkıntı olabileceğini söyledim. kimse kusura bakmasın ama ben illede bozukta olsa orjinal diyorum.

şunu unutmayın bugün başınıza bir bela geldiğinde kimse ürünün arkasında değil. olduğun ve allah göstermesin öldüğünle kalıyorsun. ben yetkili serviste bile işlem yaptımda olaylar çıktı ne mi oldu şirket battı. bu kadar basit.

halim abi yazını düzeltirsens sevinirim.burda herkes beni tanır bilir burda herkesin işini allah rızası için yaptım yaptımda çözülmeyen işlerinide gördüm onun için bu yazın biraz tuhaf oldu abi
 
olmadı abi öyle bi yazmışsın ki volantın hem imalatını hemde ihracatını yapmış gibi oldum )
 
yok yokk,
öyle değil, esas konu izmirden gelen volantların dandik olması,
bunu belirtmek istedim...
 
Sevgili arkadaşlar;

Görülüyor ki, mühendisliğin en yüksek seviyede uygulandığı bir cihazda, bizim yerel çözümlerimiz pek fayda getirmiyor.
Volan (Halk dilinde Volant) denilen parça oraya öyle ağırlık olsun diye koyulan bir parça değildir. Bu motor tasarımının ilk anlarında hesaplanıp belirlenen bir şekil ve ağırlıkta şekillendirilir. Motoru tasarlayan mühendislik takımı, motorun çalışırken üreteceği titreşim, dönme ile meydana gelen açısal momentum, kinetik enerji, atalet momenti gibi birçok değişkene göre bir volan tasarlar ve bunun hassas şekilde üretilmesini takip eder. Gereğinden hafif, ağır, geniş veya dar olması katastrofik neticelere sebep olur. Peki ne gibi neticeler?
1.Hafif bir volan taktığınızda gaz tepkisi çok seridir. Adeta dizel değil benzinli araç kullanıyorsunuzdur. Ancak geri planada tasarımcı mühendislerin karşı koymak istedikleri bazı kuvvetler artık motor bloğunun çeşitli noktalarını hırpalamaya başlamışlardır. Bir süre sonra mutlaka karşılığını alacaksınızdır.
2.Ağır bir volanda ise araç adeta istop etmek istemez. Vites geçişleri hissedilmiyordur bile. Ama yine aynı şekilde bazı kuvvetler karşılanmıyordur ya da aşırı tepki ile karşılanıyordur.
Her iki durumda da motor yatakları, krank mili ciddi şekilde zorlanır ve bir tarafa doğru kaçma eğilimi gösterip o taraftaki metali yer.

Sabit ya da çift kütleli olursa ne olur?

Sonuçta sabiti takan ve çift kütleliyi takan mühendislik takımları tasarladıkları araç ve motor için değişik çözümler bulmuşlardır. Bu çözümler SADECE KENDİ KULLANDIKLARI VOLAN İÇİN ÇALIŞIR. Birininkini birine takarsanız sonuç kesinlikle bilime, mühendisliğe aykırıdır.

Soru : Fiat sabit kullanmış birşey olmuyor, biz de kullansak ne olur zaten motor aynı..
Cevap : Motor prensipte aynı, karşı ağırlıklar dengeleme mekanizmaları aynı değil.

Soru : Fiatın sabit volanını takan ve sorun yaşamayanlar var demek ki problem olmayacak

Cevap: Dizel motorlar çok büyük stres altında çalışmak için tasarlanmışlardır. Bu sebeple çok kaliteli malzeme ile üretilirler. Aşınma ve yıpranmalara karşı çok dirençlidirler. Bu sebeple onbinlerce km boyunca sorun çıkarmayan örneklere şaşırmamak gerekir. Günümüz Motor teknolojisinde birkaç yüzbin km den evvel sorun çıkarsa bu ciddiye alınır. Yani bu çift kütleliyi söküp başka motorun volanını taktıranlar yüzbin devirmeden sorunu algılamazsa şaşmamak gerekir. Ama 100 bini geçip sorun yaşamayan örnek olur mu? Tabii ki boğaz köprüsünden atlayıp ölmeyenler var, ama ciddi travma yaşadıkları da bir başka gerçek.


Neticede memleketimizde usta çapında mühendislik çözümleri bulunması çok yaygın. Burada da öyle örnekler var. Allahtan henüz yolcu uçakları konusunda buna başlamadık, sadece arabalara giriyoruz.

Önerim : Her cihazı (arabanız dahil) kendisi için tasarlanmış parçalarla , tasarlanma amacına uygun olarak kullanın. Eğer aracı üretenler ve bunların resmi servis noktaları, bir başka parça ile de kullanılabileceğini resmi şekilde kabul etmişse sorun yok ama asla mühendislik takımları ve tasarımcıların keşfedemediği bir çözümü keşfettiğinizi düşünmeyin, yaptım oldu diyene de temkinle yaklaşın.
 
Son düzenleme:
Mehmet bey

Yazdıklarınız için size teşekkür ediyorum. Çok güzel özenle belirli yerleri vurgulamışsınız.

Üretici LUK geç çalışma sorununa çözüm olarak daha güçlü şarj dinomosu kullanılmasını istemiş. Herkeste merak etmiştir. Bu mühendisleri bunu düşünmedi mi?

Eğer volan yüzünden araçta sorun varsa hatasını kabul edip araçları geri çağırmalı gibi düşünmek lazım fakat marş motorunu güçlendirmek en güzeli.

Sonuçta parça belli belirli testlerden geçmiştir koskoca mühendis çözümü ''marş motorunu güçlendirin''

Peki sıfır aldığım aracın 70-100bine kadar hiç sorun yoktu. Nasıl oldu marş motoru gücünü yitirdi.

Luk firmasını bunun yanında sıfır üretmiş olduğu ürünlere ses veya buna benzer şeylerden dolayı garanti vermemektedir. Varsa da ben bilmiyorum.

Fiat markasına gelince evet sabit volan kullanmış fakat 90beygir olan modelinde sanırım sabit değil.

Herkes istediğini yapmakta özgürdür. Mustafa arkadaşımız bunu araştırdı ve yazıyor sabit volan önermiyor. Fakat kullanıp memnun olan kişilerde var.

100bini aşmış sabit volan konusunda yorumunuza biraz güldüm. Zaten tabiri doğruysa oynak dediğimiz volan 100bin dayanmıyor ki sabit 100bine gelsin.

Yazdıklarınızın doğru fakat çözümlere kulp takmak yerine araştırmak en güzeli.

Dual Mass Flywheel dersiniz Çift yaylı toplu volant derler volanmı derler önemli değil.

Herkes aynı şeyden bahsediyor.
 
Ben teknik anlamda, üreticinin önerdiğinin dışında bir müdahalenin doğru olmadığını düşünüyorum. Değişik çözüm denemeleri ülkemizde biraz yaygın. Volanın neye göre dizayn edildiğini yazdım ki, mühendislik formasyonu taşımayan kullanıcılar da neyle uğraştıklarını bilsin.

Arabadaki mühendisliği ve şu an bu forumda Alman otomotiv endüstrisini ve mühendisliğini hafife alıyoruz hatta dalga geçen arkadaşlar var.

Önceki mesajımda, özellikle uçaklara atıfda bulundum çünkü araba fazla korkutmuyor bizi. Çünkü uçaklar daha hassas.... mesela uçak sanayiinden iyi bir motor tamircisi ustamız eğer bir boeing 737 yi gösterip, boeing motor pallerini yanlış yapılmış dese, değiştirtip airbus pallerini taksa, denedim, test ettim uçak nefis uçuyor, tırmanma açısı arttı, yakıt düştü dese de, ben o uçağa hayatta binemem, çünkü uçağın motorundan ses gelmeye başladığında son duamızı edecek vakti ancak buluyoruz. Fakat Araba olunca biniyoruz çünkü toprak üzerinde gidiyor ya, bize birşey olmaz.
 
Son düzenleme:
Mehmet abi

Çok haklısın uçak olayını gülüyorum ama doğru yazdıkların fakat çok güldüm kusura bakma :D

Yazdıkların boş şeyler değil değerli şeyler anlayana.

Tşk.
 
mehmet abi yazdıklarnı bizzat yaşadım ve burada anlattım arkadaşlar. hafif volanın sonucu ve ağır volanın sonuçlarını tek tek anlattım. fakat aklım almıyorki inatla devam edilmek isteniyor. burda halim abiye bu volan olmadı dedi ve kendisine değiştir dedim ve halim abi yok ben memnunum dedi ve şuanda çok şikayetçi bu sebeplede sorumlu bir nevi ben oldum. ama ben bulmadımda o adamı.

fiatın olaynı ben 2008 senesinde zaten araştırmış ve burda paylaştım.
arkasında çok durulan ustalar ise kelime yanlışlığı ile orjinal sabit volan getirttik dediler. bende buna karşılık verdim. bir ürünün orjinal olması için gm yazması gerekiyor. eğer değil ise şuanda dava açarım neden mi orjianal ama oynanmış sonrada ortaya çıkıyor ki fiatın volanı :) eeee böyle kıvrak olunca 100bine mi güvenicem ozaman...
 
LPG sistemlerinde çok muhatap oldum ustalarla... Gerçekten pratik uygulamalarda, düşünce ve fikir bazında çok değerli insanlar var aramızda.
Ancak bizim birşeyi yapıp, test etme sürecimizde sorunlarımız var.
Önce matematiksel olarak hesaplanan bir cihazın, bilgisayar yazılımları üzerinde simule edilip teorik anlamda uygunluğu tescil edildikten sonra, yüzlerce araçta yüzbinlerce km denenip neticelendirilmesi gerekir. Bu tip sistemleri birkaç araçta deneyip hemen oldu dememeliyiz.

Bunu deyince;
Astra, Corsa ve Combo'yu yapan, Fiat ve Toyota ile birlikte CDTI motoru geliştiren Mühendislerin aynı takımda olduğunu görmemiş, onların bu arabaları yapan kişiler olduğu halde, birinin parçasını diğerine takmayı düşünemeyecek kadar çapsız adamlar olduğunu iddia etmiş oluyoruz.. Öyle değil mi?
Sonuç olarak;
Bu konu çok değerli bir örnek. Sürekli açık kalmalı ve nasıl önce başarılı olduğumuzu zannedip sonra aslında öyle olmadığının ortaya çıktığını kendi kendimize görüp, sadece volan olayında değil başka konularda da başımıza neler gelebileceğini anlamamıza yardımcı olmalı. Ciddi emekler verilip , paralar harcanıp ortaya çıkmış bir süreci anlatıyor bu konu. Sonuç başarılı da başarısız da olsa, mühendislk biliminin derinliğinin anlaşılmasına sebep olan bu konuya emek veren tüm arkadaşları tebrik ederim.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst