combo, corsa c kronik volant çözümü

Yanına bile yaklaşmazdım içindeki yayın ne materyelini biliyor nede yay sabitini söker bir yay takar oldu mu...oldu. Zaten mühendislerin eli armut topluyor adam yuvaya uyan bulduğu bir yayı takıyor koca bir agre takımının yaptığı işten daha iyi oluyor.
 
benzinlininkide850 civari... yeni yenidir mantikli bi cumle oluyo o zaman bu noktada...
 
bizim 1.3lerde oynak mı acaba corsa c ve comba ile aynı motor çünkü
 
Hep bunları anlatmak istemiştim...


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
elinde sonunda , bu işi düzgün yapan bir kişi ve elinde sonunda tam uyumlu volan üreten bir firma çıkacak bu iş çözülecek . günümüz teknolojisi bir volanı mı çözemicek. sadece deneme yanılma sonucu birileri bunları paylaşacak ve hepimiz yararlanacağız bu işten. mesela muhammed kardeşim olmasaydı ve yazılanları en baştan okuyup ya neler yapmış neler olmuş diye kafamda birşeyler canlanmasaydı ben bu işe giremezdim. yani yanlışların elbet düzeltileceği kanaatindeyim. senin de bazı yazılarında dediğin gibi sabır lazım . şu an meha volan ve sachs marka baskı balata ile bir sorunum yok. olursa da paylaşırım zaten. ha olur da orjinal volan düşer 400 tl ye bu kadar kişi de uyğraşmaz bu da bir alternatif :) ama 2012 den sonra sabit volana geçmiş demiştin bir yazında opel diye değil mi muhammed kardeşim , bu da doğruysa demekki doğru yoldayız bu da diğer bir yol :) beklemek lazım. inşallah benim araçta bir sorun çıkmaz .gerçi çok memnunum gidişinden de sesinden de hızından da . ha üçüncü alternatif , millipiyango alıp zengin olmayı beklicez :) gerçi ozaman da opele değil mustanga binicez :)
 
Valla ben EPCyi inceledim (opel parça katalogu) sabit volanın izine rastlamadım ne corsada ne merivada nede astrada.

Açıkçası bence bu konu cidden çok uzadı...
Şunu unutmayalım, 19. 20. yüzyılın başından beri zaten bütün araçalar tek parça volan, bu adamlar durup dururken yararı yoksa niye başlarına bir ton iş açıp bu kadar vibrasyon teorisine girmiş olsun. Ben bunu bir inovasyon olarak görüyorum ve inatla geri gitme çabasına pek anlam veremiyorum.
Sonuçta biz bu araçların baskı balata volan ve bilya setini 1000tlden ucuza alabiliyoruz. Şuan hangi common rail dizel motora sahip bir alman aracının parçaları bu kadar ucuz ki. En uygun fiyata olan VW baskı baltası bile yan sanayide 600tlden aşağı değil. O yüzden bu volanı aynı debriyaj gibi periyodik olarak değiştirilmesi gereken bir parça olarak görmek lazım. Şu an araçların debriyajı 80binde bitiyor diye şikayet edilmiyor ise çift kütleli volanında debriyaj gibi ömürlü olduğunu bunun bir üretim hatası değilde tercih olduğunu kabul edin.
En aşağı 80bin km giden bir parçada da 200-300tlin hesabını yapmak çokta doğru gelmiyor. Zaten bu kadar az yakan şu kalitede bir aracı Opel olmasa bu fiyatlara almak mümkün olmayacaktı hem kalitesiyle hem yakıtıyla Opel zaten kat ve katını cebimde bırakıyor.
Volana bu kadar takılacaksak Fiatlar boy boy duruyor Powertrain firmasından aldığı gibi üzerinde çalışma yapmadan 1.3 dizel motoruna yılların sabit volanını takıp piyasaya sunmuşlar gidip ondan alın bitsin derdiniz. Ama yok aradaş bundan inipte ona binemem diyorsanızda artık 200-300 liranın peşini bırakın.
 
Mehmet Bey dediklerinize aynen katılıyorum . tabiki volanı gerektiğinde değişilmesi gereken bir parça olarak görüyoruz. baki görmüyorum .bu yüzden 200*300 ün peşinde değilim.senede 30 ile 50 bin km yol yapan biri olarak bu yüzden bu konuyla böyle ilgilenmek zorundayım. çünkü bu bölümdeki konuları en baştan okuduğumda bazı arkadaşların , oynak taksalar bile 10.000 km dolmadan bile aynı sorunlarla karşılaştıklarını okudum ha nekadar dğru nekadar yanlış bilemiyorum zaten bu yüzden buraya yazıyorum ve yazıyoruz. böyle yorumları okudukça da kafammda soru işaretleri beliriyor .her sene volan mı değiştiricem diye korkamay başlıyorum !!! baskı balata volan 980 tl tamam benim aldığım volmerk ve baskı balata seti 280 tlydi.600 tl lik bir fark her 30-40 binde olacaksa benim için önemli bir mevlaydı başkalarının durumunu bilemem. bu arada volmerk ile uyarmıştınız haklı da çıktınız ama şuan mehadan gayet memnunum 1 hafta da 2000 km küsür yaptım en ufak bir sorunum yok. bunu geri gitmek olarak da görmemek gerekir bence eğer gerçekten bu sabit volan da beni oynak kadar götürecekse neden olmasın. ha ilerde ne gibi durumlar çıkarır bakarız . zaten durumum iyi olsa 10 bin tl lik araca da binmezdim.bu mevlalar tutarlar can sıkıcı.ozi opel servisinin sahibi hemde ustası 50 bin küsürde benim aracım diyor bu meha ile..deymez mi 175 tl lik meha buna şimdi ? 175 tl ile ki daha fazla km de yapacak arabası gayet düzeli çalışıyor . öyle yalancı falan bir kişi de değil. sözümü tekrar dediklerinize katılıyorum diyerek bitiriyorum. ama 175 tl lik meha için de ben şahsen 50 bin km ye değer diyorum.oynak volan sanırım 780 tl ..600 tl benim için anlamlı ..anlayışınız için teşekkür ediyorum. konu uzadı derken izlenimlerimi yazmaya bilirim sorun değil.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 02:26 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 02:11 ----------

öyle her sene muayene her sene baskı balata herr sene sigorta her sene volan her sene fren balata bimem ne...derken eh insan biraz bunalıyor ve mecburen dar gelirli insanlar alternatiflere yönneliyor. benim gibi :(
 
Geri
Üst