Valla ben EPCyi inceledim (opel parça katalogu) sabit volanın izine rastlamadım ne corsada ne merivada nede astrada.
Açıkçası bence bu konu cidden çok uzadı...
Şunu unutmayalım, 19. 20. yüzyılın başından beri zaten bütün araçalar tek parça volan, bu adamlar durup dururken yararı yoksa niye başlarına bir ton iş açıp bu kadar vibrasyon teorisine girmiş olsun. Ben bunu bir inovasyon olarak görüyorum ve inatla geri gitme çabasına pek anlam veremiyorum.
Sonuçta biz bu araçların baskı balata volan ve bilya setini 1000tlden ucuza alabiliyoruz. Şuan hangi common rail dizel motora sahip bir alman aracının parçaları bu kadar ucuz ki. En uygun fiyata olan VW baskı baltası bile yan sanayide 600tlden aşağı değil. O yüzden bu volanı aynı debriyaj gibi periyodik olarak değiştirilmesi gereken bir parça olarak görmek lazım. Şu an araçların debriyajı 80binde bitiyor diye şikayet edilmiyor ise çift kütleli volanında debriyaj gibi ömürlü olduğunu bunun bir üretim hatası değilde tercih olduğunu kabul edin.
En aşağı 80bin km giden bir parçada da 200-300tlin hesabını yapmak çokta doğru gelmiyor. Zaten bu kadar az yakan şu kalitede bir aracı Opel olmasa bu fiyatlara almak mümkün olmayacaktı hem kalitesiyle hem yakıtıyla Opel zaten kat ve katını cebimde bırakıyor.
Volana bu kadar takılacaksak Fiatlar boy boy duruyor Powertrain firmasından aldığı gibi üzerinde çalışma yapmadan 1.3 dizel motoruna yılların sabit volanını takıp piyasaya sunmuşlar gidip ondan alın bitsin derdiniz. Ama yok aradaş bundan inipte ona binemem diyorsanızda artık 200-300 liranın peşini bırakın.