Bir arkadaşın Corsa Yorumu..Herşeyi özetliyor aslında..(Alıntıdır)
2008 sonuna doğru arabamı yenilemeye karar verdim ve bir önceki arabam (VW Polo 1.4 2000 model) sınıfında bir araç araştırmaya başladım. Honda Jazz, Toyota Yaris, Ford Fiesta 2008 kasa (en güncel kasa değil), Mazda 2, Nissan Micra, Hyundai Getz, Hyundai Accent Era arasında seçmeye çalışırken daha önce hiç ilgilenmediğim Opel Corsa modeli de önüme seçenek olarak geldi (yıl sonu kampanya/fiyat nedeniyle) (Doğuş Oto faktörü ve kasa kalitesi nedeniyle VW Polo yeni kasasını hiç düşünmedim). Tüm bu modellerde deneme sürüşü yaptım, sanayide tanıdıklara sordum ve izlenimlerim ; Önce Opel Corsa D kasa (güncel kasa): En sonu en başa yazıyorum, merak ederseniz devamını okuyun. Kısaca iyiki bu arabayı bulmuşum, iyi ki dizel almışım. Maşallah çok memnunum. İç hacmi, konforu, yakıt tüketimi hepsi olumlu olarak birarada. Ben alırken Corsa (75bg) Enjoy Spor paket+ESP ile Corsa (90bg) Enjoy Spor paket aynı fiyattı. Ben, ESP yi 15 bg e tercih ettim sonuçta güvenlik donanımı 1 defa lazım olur belki hayat kurtarır. Hem 15 bg liğin yakıt tüketimi biraz daha fazlaydı. Tork yüksekliği 75 bg aracın klimasının çekişten düşürmesini bir yere kadar önler dedim ve doğru düşündüğümü gördüm. Şu ana kadar 13.373 km yapmışım ve 757 litre yakıt almışım. Agresif kullanım olmadan %60 şehir dışı - %40 şehir içi gibi bir kullanımda ortalama yakıt tüketimim: 5,66 lt (litresi 2.5 tl alınırsa yaklaşık km de 140.000 tl (eski para ile) yakıyor) Gidişinden, çekişinden, rampa çıkışından, ses sisteminden çok memnunum. Ufak tefek kozmetik problemleri (kapı gıcırtısı vs) çıkabiliyormuş - çok şükür şu ana kadar karşılaşmadım. İyi ki almışım diyorum. Eksi olarak servisleri pahalı, dizel arıza yaparsa pahalı masraf oluyormuş. Opel reklamı gibi oldu yazım ama alakası yok. Objektif gözlemlerim bunlar, yarın başka düşünürüm başka araç alırım (Doğuş Oto'ya rağmen - Audi gibi).
Not. Corsa D lerin easytronic denen otomatikleştirilmiş manuel viteslileri hakkında çok şikayet duydum. Sanırım elektronik olarak eksiklikler var. Bir tanıdığımın arabasının bu işe bakan ünitesi 2 defa yanmıştı, sanayide de çok iyi duymadım easytronic leri. Not2. Yanlış bilmiyorsam 2008 den sonra Corsa D lerde Ecoflex başlıyor. Ecoflex gaz emisyonu ile ilgili. Çevre zararını en aza indirmek için çalışma yapmışlar. Bazı modellerde de Ecoflex yerine CDTI yazıyor (TI kırmızı) bunlar 90 hp lik araçlar. Motor aynı, turboyu kurcalayarak (sanırım kanat geometrisini ve yazılımı) daha fazla yakıt karşılığında 15 hp eklemişler 75 hp ye. EuroDizeli Totalden alıyorum. Bostancı D-100 (artık E-5 yok, yeni adı D-100) üzeri kendi istasyonu var. Hep aynı istasyon ve pompadan alıyorum. İlk bakımda filtreyi inceleyeceğim iyi çıkarsa devam edeceğim, yoksa 2 satır yazı yazacağım adamlara. Opel Corsa 2008 D Kasa EuroNCAP;
1-Honda Jazz: Hacim geniş, motor-yürüyen aksam mükemmele yakın-arıza yapmıyor diyorlar bu araç için. Ama bir de estetik, konfor, tokluk hissi var gözönüne alınması gereken. Göz önüne aldım, fiyatını da yanına koydum ve aman uzak durayım dedim. O fiyata sırf arıza yapmayacak diye o kadar para vermem.
2-Toyota Yaris: Multimode şanzumanla ilgilendim. Genel olarak Jazz gibi mekanik-kaportası. Yüksekten bakıyorsunuz, sürüşü bir tık daha konforlu. Ama yokuşta M/M şanzuman geri kaymasın diye sağ kol kaslarınız aşırı çalışıyor el freni üzerinde. Ayrıca kokpit kalitesi vasat, güneşte fazla hasar görüyor diye duydum. Araç yüksek ve bana yol tutuşu iyi gelmedi (Jazz gibi) ama insanlar memnunmuş.Sonuç olarak olumsuz görüşüm.
3-Ford Fiesta: En çok buna kafa yordum. Otomatik vites 1.6 modelleri vardı. Yukarıdakilere göre çok yakıyor benzini. Araba takoz gibi, ne bileyim sağlam geldi çok kafa yordum buna ve fiyatına göre hoşuma gitti. Eksileri sol ayak koyma yeri olmaması + 1.6 motor fazla yakıyor ve vergisi fazla, Corsa D den sonra köşesinden döndüğüme çok sevindim. Not. Ford'ların ASM denen otomatikleştirilmiş manuel vitesleri hakkında da kötü şeyler duydum. Dur-kalklarda ısınıp stop ediyormuş. Bildiğim kadarıyla satılmıyor zaten artık bu ASM li araçlar.
4-Mazda 2: Konforlu gibi, bagaj çok ufak, en çok motorunu beğendim, yol tutuşu hoşuma gitti. Ama yeni bir model ve tutmazsa 2.eli az olur dedim. Şu an (2009 Aralık) hala yollarda fazla göremiyorum.
5-Nissan Micra: 82 bg tam otomatik bir modelini denedim 1.2 motordu. Çok yakıyordu ve tam otomatik olmasına rağmen geri kaydırıyordu. Hızlanma ve araç sollamayı unutun bu araçla. Kokpit i güzel, kolay deforme olmaya elverişli. Elektronik aksamı fazla, eğlenceli oyuncak. Ne kadar fazla şey olursa o kadar arıza ihtimali olur ve bu modellerin elektronik arızalarından bahsediliyordu Bostancı Sanayide.
6-Hyundai Getz: Otoatik vitesine baktım. Motoru güçlü, fazla yakıyor, çok güzel gidiyor ama aynı güzellikte durmuyor. Kaportası hakkında olumsuz şeyler duydum Sağda solda çok olumsuz şeyler okudum. Ama kullanan hiçbir tanıdığım bu arabayı kötülemedi. Ayrıca Maltepe'deki Hyundai yetkili satıcısı çok ilgilendi sağolsunlar...
7-Hyundai Accent Era: Dizel 1.5 VGT sini denedim. Nasıl güzel gidiyor anlatamam. Nasıl durmuyor onu da anlatamam. Araç iyi hoş, yedek parçası var da olmaz alınmaz bana göre. Ama tekrar söylüyorum performans ve yakıt ekonomisi iyi. Bonus (İlgilendiğim sınıfların dışında);
8-Peugeot 3008: Opel Insignia ile aynı fiyatı istiyorlar çok pahalı, detaylar kalitesiz - kesinlikle değmez bu arabaya. 3 sene sonra elinizde kalır. Üzerine biraz daha para koyun ve Nissan Qashqai bakın.
9-Opel Insignia: Uzak mekiği gibi, anlatamam gidin görün. 1.6 turbo 180 bg, kalite, detaylar, .... ve mühendisler Opel Insignia'yı yapmış.. Çok da güzel olmuş.
10-Peugeot 107: Minnacık tatil yerinde pazar arabası. Kaporta yok hükmünde incecik. Motoruna bayıldım ve sonradan öğrendim Toyota yapmış motorunu - hacmine göre iyi gidiyor.
11-Mitsubishi Lancer (İt balığı): İlk defa kafamı 3 defa çevirip baktıran bir araba dıştan. Dışı güzel, içi eksik. Ben içini gördükten sonra almam ama dıştan 10 numara.
Sonuç.
a. Japonlar Motor Teknolojisi, yakıt tasarrufu, arıza yapmamayı çözmüş, konforda sınıfta kalmış. Almanlar konforlu ve çok şükür benim Corsa D sorunsuz
b. Motor küçüldükçe az yakar diye bir şey yokmuş. Nissan Micra'dan 82 bg almak için yüksek devir lazım ve bu da çok yakıt demek, o da benzin üzerinden daha çok vergi vermek demek.
c. Tork çok şey ifade ediyormuş. Hatırlamadığım bir yerde şu örneği vermişlerdi: 2 tane 75 bg araç (VW 1.4 Polo (75bg) benzinli ve Opel Corsa D (75bg) dizel arka arkaya bağlasanız dizel benzini çeker - Daha düşük devirlerde max güç ve daha fazla tork veriyor. Gittiği yok arabanın öyle ama uzama hissi veriyor halbuki 75 bg lik araba ne kadar uzar işte
...
d. Dikkat ederseniz olumlu pek Fransız arabası yazmadım. Allah'a yakın bana uzak olsunlar. O fiyata konserve kutusu veriyor ırkçı adamlar. Lütfen Fransız araba alırken gerçekten inceleyin araçları, kalitesine göre çok istiyorlar fiyatını. Ne bileyim Kaportasına ve işçilik detayları hoşuma gitmedi.
e. Şehir içi lütfen ufak hacim motorlu bir araba alın. Hem yakıt tasarruf, hem az kirlilik, hem yakıtınızdan daha az vergi alınması (vermeniz değil, alınması), hem de ufak hacim motora tekabül eden verginin az olması... Arabama baktıkça daha fazla vergi alınamadığını (şu an için) görüyorum ve çok mutlu oluyorum