corsa c, 2005, 1.2, 30.000 de eksantırık mılı kırıldı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gawain
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Nasıl bu kadar emin konululabiliyor anlamıyorum ya herkeste bir bilmişlik en sorunlu demen için bu araçların sürekli problem çıkartıyor olması gerekir ezbere en sorunlu arabası bu yok ya 1.2 corsa bende de var 2004'te sıfır km aldık ve şuan 108bin kmde ve ben düzenli olarak devirli kullanırım hemde çoğu zaman devir saatini bitirerek ve bugüne kadar hiçte böyle bir problem yaşamadım. küçük hacimli diyorsunuzda 1.4 ünde 1.2den pek farkı yok ayrıca 120yi geçince nedense ben belirgin bir zorlanma hissetmiyorum gayette güzel fabrika verisi son hızı olan 178km/h ye kadar hızlanmasını sürdürüyor. Ayrıca 1.2 olunca devir çevirilmeyecek diye bir saçmalık olamaz bok attığınız o 1.2'nin temeli 1938'e dayanıyor. Herneyse ağzı olan konuşuyor. Kısaca 2005 yılında aracım geri çağırıma gitti ve tahrik zinciri yenilendi garanti kapsamında belirli serilerde ileriye dönük oluşacak problemlerin önlenmesi amaçlı ve bugüne kadarda hiçbir problem yaşamadım. Aracınıza geri çağırım yapılmış olabilir ya size ulaşamamışlardır yada atladılar vs. senaryo çok 1.2 sorunlu olduğuda palavradan ibaret
 
Nasıl bu kadar emin konululabiliyor anlamıyorum ya herkeste bir bilmişlik en sorunlu demen için bu araçların sürekli problem çıkartıyor olması gerekir ezbere en sorunlu arabası bu yok ya 1.2 corsa bende de var 2004'te sıfır km aldık ve şuan 108bin kmde ve ben düzenli olarak devirli kullanırım hemde çoğu zaman devir saatini bitirerek ve bugüne kadar hiçte böyle bir problem yaşamadım. küçük hacimli diyorsunuzda 1.4 ünde 1.2den pek farkı yok ayrıca 120yi geçince nedense ben belirgin bir zorlanma hissetmiyorum gayette güzel fabrika verisi son hızı olan 178km/h ye kadar hızlanmasını sürdürüyor. Ayrıca 1.2 olunca devir çevirilmeyecek diye bir saçmalık olamaz bok attığınız o 1.2'nin temeli 1938'e dayanıyor. Herneyse ağzı olan konuşuyor. Kısaca 2005 yılında aracım geri çağırıma gitti ve tahrik zinciri yenilendi garanti kapsamında belirli serilerde ileriye dönük oluşacak problemlerin önlenmesi amaçlı ve bugüne kadarda hiçbir problem yaşamadım. Aracınıza geri çağırım yapılmış olabilir ya size ulaşamamışlardır yada atladılar vs. senaryo çok 1.2 sorunlu olduğuda palavradan ibaret



hocam sende daha fazla bilmişlik fark ettim ben senin araban 200 de yapar sen istediğin gibi kullanmakta serbestsin
 
Son düzenleme:
olay 1.2 yada 1.4 meselesi değil biraz şans işi(fabrikasyondan), bazende kullanıcı hatalarından kaynaklanıyor
 
2005 1.2 twinport essentia modelini kullandım.1 senede 100bin km yaptım ki bunu 15'' jant komple tesisat filtre egzos ve tabiri caizse full dipgaz giderek yaptım.Bayide bastığım ilk marştan satana kadar en ufak bir sorun sıkıntı yaşamadım.Kronik bir sorun olsa benim elimde çoktan kalması gerekirdi diye düşünüyorum.

Geçmiş olsun

Saygılar...
 
bence semia rumuzlu üyeye haksızlık ediyorsunuz sonuçta corsalarda imalattan kaynaklanan ve çoğu kişinin de bildiği bazı problemler var o da bunu dile getirmiş fakat bence egzantirik milini kırma sebebi motora su kaçmasıdır bence araclarımızı öldürürcesine savunmaya gerek yok sonuçta gün gelecek ya satılacaklar ya da hurda olacaklar...
 
hocam sende daha fazla bilmişlik fark ettim ben senin araban 200 de yapar hocam sen istediğin gibi kullanmakta serbestsin

Üslubunuzu hiç beğenmedim, neyse
kam mili motorun en dayanaklı parçasıdır. Trigerin ömrü 4 senedir, değişmediyseniz 5 seneden fazla olmuş, triger de atlama olduğunu düşünüyorum fakat bu seferde supapların da sağlam olmaması gerekir. Motorun sentesi kaçık mı? Bir sorarsanız sevinirim. Aracın su çekeceğini de sanmıyorum, şansızlık bence. Opel sorunludur vs. değil. Aynı araçtan 2 tane alırsınız, ikisini de aynı şekilde kullanırsınız, teki servisten çıkmaz, teki de servisin yolunu bilmez. Şansa bağlıyorum ben
 
Bu araçlarda zincir diye hatırlıyorum ben ama?

Saygılar...
 
sübaplar eğilemeden mil kırıldıysa milde bi hata olması kuvvetle muhtemel bence.

yukarda eklenen şemaya dikkat ederseniz, egsantriğe normal durumda direnç oluşturabilecek tek şey sübaplar, onlar da yine normal çalışmada içeri doğru rahatça gidip geldiğinden o kadar direnç oluşturmaz. trigerde sorun olup çalışma düzeni bozulunca da sübapların eğilip biyerlere sıkışıp silindir piston hepsine hasar verip kam milini sıkıştırması lazım ki mil kırılsın

demekki Selim abinin bahsettiği sorun, tüm 1.2 motorlarda olmasa da, bir parti kam milinin, büyük ihtimalle sertleştirme işleminde yaşanan bi aksaklıktan kaynaklanmış olabileceğini düşünebiliriz.

kırık parçanın tam kırılma yerine, mil ekseni doğrultusunda iyice bakın pürüzsüz bir yüzey varsa parça imalat hatasıdır. o bölgenin gereğinden sert ve dolayısıyla kırılgan olduğunu gösterir.

not: bunlar malzeme ve fizik bilgisidir, 1.2 motorlar hakkında hgerhangi bir fikrim yoktur :rolleyes:
 
Üslubunuzu hiç beğenmedim, neyse
kam mili motorun en dayanaklı parçasıdır. Trigerin ömrü 4 senedir, değişmediyseniz 5 seneden fazla olmuş, triger de atlama olduğunu düşünüyorum fakat bu seferde supapların da sağlam olmaması gerekir. Motorun sentesi kaçık mı? Bir sorarsanız sevinirim. Aracın su çekeceğini de sanmıyorum, şansızlık bence. Opel sorunludur vs. değil. Aynı araçtan 2 tane alırsınız, ikisini de aynı şekilde kullanırsınız, teki servisten çıkmaz, teki de servisin yolunu bilmez. Şansa bağlıyorum ben


üslub la ilgili cevap yazmak sanamı kalmış ki üslubum sana değil senle ne alakası var sen konuya cevap yaz hem beğenmek zorun değilsin anladın mı dostum.herkes işine baksın
 
Son düzenleme:
Geri
Üst