1 hafta önce 2005 corsa 1.2 easytronic aldım.60.000 km'de.Bu sorunu okuduktan sonra çok endişelendim.Öncesinde almamız gereken bir önlem varmı?
Aracınız, genel olarak, satıldığı fiyata göre iyi bir araç. Periyodik bakımlarını aksatmadıktan sonra bence endişelenecek bir şey yok.
Önceden almanız gereken bir önlem benim aklıma gelmiyor. Egzantrik mili kapalı bir kutu olan motorun içinde ve bakım yapılsa bile dışarıdan görünen-bakım yapılması gereken bir parça değil. Benim deneyimim diğer arabalardan farklı olabilir ama, örnek olması açısından şunu anlatabilirim:
Mil kırılmadan hemen önceki akşam eve gelip arabayı park ettim; motorun sesi değişik çıkıyordu. Rölantideyken devir saatinde daha önce olmayan hafif inişler çıkışlar olmaya başlamıştı. Ertesi sabah tekrar yola çıktım, sabit gazda devir artmaya ve düşmeye, araba silkelemeye başladı. Bu noktada inat etmeyip dursam, zararım bu denli büyük olmazdı.
Ancak durmamı gerektirecek herhangi bir arıza lambası görmediğim için durmadım. 1 dakika sonra da motor stop etti. Bütün iç aksam birbirine girmiş.
Böyle bir şey yaşarsanız hemen kenara çekip durun. Tavsiyem bu olabilir ancak.
----------------
Corsa 1.2 olması ile ilgisi yok. Arkadaşın astrasında da kırıldı. Nedenini araştırdık. Mühendis olduğumuz için üniversiteden destek istedik. Yapılan testlerde döküm sırasında mil içerisinde boşluklar oluştuğu tespit edildi. Kısaca üretim hatasından. Kullanıcı olarak siz bir şey yapamazsınız kırmak için. Millerin kalite kontrolu sırasında sadece yığından seçim yapılarak kontrol edildiği için, arada bazıları problemli olarak monte edilmiştir.
Kardeşim de endüstri mühendisi, üniversitede çalışıyor. Parçayı alıp test etmeyi önerdi. Ancak ben çok sıkılmıştım ve daha fazla uğraşmak istemedim.
Astra'da da oluşmasından yola çıkarak, diğer markalarda pek rastlanmayan egzantrik mili kırılmasının, o çok öğündükleri "milin kranka zincirle bağlı olması" dolayısıyla esneyememesi detayından oluştuğunu düşünmek mümkün mü?
Sanço