corsa c, 2005, 1.2, 30.000 de eksantırık mılı kırıldı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gawain
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
dikkat !! 1.2 benzinli corsa c lerde şöyle bir olay var. motor zinciri gevşiyor motor sesi değişiyor. dizel araba gibi ses yapıyor. motorun sağ tarafından metal sesi geliyor o sese çok dikkat edin gevşeyen motor zincir sesi işte o oluyormuş. zinciri değiştirmezsen veya gerdirmezsen egzantirik milini kırıyor sorunun ana kaynağının bu olduğu kanısına vardık ustayla.
 
dikkat !! 1.2 benzinli corsa c lerde şöyle bir olay var. motor zinciri gevşiyor motor sesi değişiyor. dizel araba gibi ses yapıyor. motorun sağ tarafından metal sesi geliyor o sese çok dikkat edin gevşeyen motor zincir sesi işte o oluyormuş. zinciri değiştirmezsen veya gerdirmezsen egzantirik milini kırıyor sorunun ana kaynağının bu olduğu kanısına vardık ustayla.

dikkat etmek lazım :cool:
 
işte size zincir takımı hakkında bilgiler

dikkat etmek lazım :cool:

resimlerden daha iyi anlaşılır
 

Ekli dosyalar

  • triger seti şekil 1.webp
    triger seti şekil 1.webp
    36.8 KB · Görüntüleme: 44
  • triger set 2.webp
    triger set 2.webp
    63.6 KB · Görüntüleme: 39
  • tiriger set 3.webp
    tiriger set 3.webp
    51.5 KB · Görüntüleme: 36
Çok geçmiş olsun. Bendeki 1.2 Corsa da 2005'ti ve 66.000 kilometrede egzantrik mili ortadan bıçakla kesilmiş gibi kırıldı. Konuya şuradan ulaşabilirsiniz:

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=52187

Sizin şansınız, her nasıl olmuşsa, kırık mil ile sürebilmeniz olmuş. Bende mil kırılır kırılmaz motor birbirine girdi. Dolayısıyla sizin masraf çok az çıkmış.

"Opel bunu kesin garanti kapsamına alır" diye arkadaşlar maalesef yanılıyor, aracınız 2 yaşından küçük değilse, bir kulp takıp garanti dışı bırakıyorlar. İsterse arabanız ortadan ikiye yarılsın, cevap hazır: kullanıcı hatası!! Araba gerçekten son derece sorunsuzdu, ama öyle bir hata yaptı ki, değerinin üçte biri kadar masraf çıkarttı ve yürümez duruma geldi.

Benim anladığım kadarı ile 2005 1.2 Corsa'ların bir serisinde egzantrik millerinde bir üretim hatası var. Bu sebeple 2005 1.2 Corsa sahiplerinin dikkatini çekmek isterim.

Tekrar geçmiş olsun.

S.
 
1 hafta önce 2005 corsa 1.2 easytronic aldım.60.000 km'de.Bu sorunu okuduktan sonra çok endişelendim.Öncesinde almamız gereken bir önlem varmı?
 
Corsa 1.2 olması ile ilgisi yok. Arkadaşın astrasında da kırıldı. Nedenini araştırdık. Mühendis olduğumuz için üniversiteden destek istedik. Yapılan testlerde döküm sırasında mil içerisinde boşluklar oluştuğu tespit edildi. Kısaca üretim hatasından. Kullanıcı olarak siz bir şey yapamazsınız kırmak için. Millerin kalite kontrolu sırasında sadece yığından seçim yapılarak kontrol edildiği için, arada bazıları problemli olarak monte edilmiştir.
 
1 hafta önce 2005 corsa 1.2 easytronic aldım.60.000 km'de.Bu sorunu okuduktan sonra çok endişelendim.Öncesinde almamız gereken bir önlem varmı?

Aracınız, genel olarak, satıldığı fiyata göre iyi bir araç. Periyodik bakımlarını aksatmadıktan sonra bence endişelenecek bir şey yok.

Önceden almanız gereken bir önlem benim aklıma gelmiyor. Egzantrik mili kapalı bir kutu olan motorun içinde ve bakım yapılsa bile dışarıdan görünen-bakım yapılması gereken bir parça değil. Benim deneyimim diğer arabalardan farklı olabilir ama, örnek olması açısından şunu anlatabilirim:

Mil kırılmadan hemen önceki akşam eve gelip arabayı park ettim; motorun sesi değişik çıkıyordu. Rölantideyken devir saatinde daha önce olmayan hafif inişler çıkışlar olmaya başlamıştı. Ertesi sabah tekrar yola çıktım, sabit gazda devir artmaya ve düşmeye, araba silkelemeye başladı. Bu noktada inat etmeyip dursam, zararım bu denli büyük olmazdı.

Ancak durmamı gerektirecek herhangi bir arıza lambası görmediğim için durmadım. 1 dakika sonra da motor stop etti. Bütün iç aksam birbirine girmiş.

Böyle bir şey yaşarsanız hemen kenara çekip durun. Tavsiyem bu olabilir ancak.

----------------

Corsa 1.2 olması ile ilgisi yok. Arkadaşın astrasında da kırıldı. Nedenini araştırdık. Mühendis olduğumuz için üniversiteden destek istedik. Yapılan testlerde döküm sırasında mil içerisinde boşluklar oluştuğu tespit edildi. Kısaca üretim hatasından. Kullanıcı olarak siz bir şey yapamazsınız kırmak için. Millerin kalite kontrolu sırasında sadece yığından seçim yapılarak kontrol edildiği için, arada bazıları problemli olarak monte edilmiştir.

Kardeşim de endüstri mühendisi, üniversitede çalışıyor. Parçayı alıp test etmeyi önerdi. Ancak ben çok sıkılmıştım ve daha fazla uğraşmak istemedim.

Astra'da da oluşmasından yola çıkarak, diğer markalarda pek rastlanmayan egzantrik mili kırılmasının, o çok öğündükleri "milin kranka zincirle bağlı olması" dolayısıyla esneyememesi detayından oluştuğunu düşünmek mümkün mü?

Sanço
 
merhaba,

bende de 22.08.2012 tarihinde aynı sorun oldu. 2005 model astra classic 1.4 sedan aracım var. 56.000 km de kam mili kırıldı. kırılana kadar da hiç uyarı vermedi. sudan da geçmedim. 2000-3000 devirde kullanıyorum arabayı. bakımlarını zamanından önce yaptıdım. bu iş bana 2.100 tl ye patladı. yetkili servisteki usta böyle bir şeyi ilk defa gördüğünü söyledi. konuyu hem opel türkiyeye hem de opel almanyaya bildirdim. opel türkiyeden cevap geldi. garantisi 2 yıl olduğundan karşılamıyorlarmış. parçada sorun yok dediler (parçayı görmeden nasıl anladılar anlamadım. adamlar çok zeki galiba). sonuç olarak parçada sorun yok deyip masrafı karşılamıyorlar. geçmiş olsun yani. resimlerini de ekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1881.webp
    IMG_1881.webp
    1.8 KB · Görüntüleme: 17
  • IMG_1882.webp
    IMG_1882.webp
    1.4 KB · Görüntüleme: 13
Geri
Üst