corsa c, 2005, 1.2, 30.000 de eksantırık mılı kırıldı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gawain
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
hocam sende daha fazla bilmişlik fark ettim ben senin araban 200 de yapar hocam sen istediğin gibi kullanmakta serbestsin

üslub la ilgili cevap yazmak sana kalmış senle ne alakası var sen konuya cevap yaz hem beğenmek zorundeğilsin anladın mı bilader.herkes işine baksın


Yardımcı olmak amaçlı yazdığınız mesajlar için teşekkür ederim, ancak birbirimize hitab şeklimizde biraz daha dikkatli olur ve kırıcı kelimeler kullanmak yerine daha yapıcı olursak sevinirim.

Ayrıca size hitab ederken "bilader, hocam, reis "gibi kelimelerin kullanılmaması için profilinizdeki İSİM VE SOYİSİM bölümünü forum kurallarımıza uygun bir şekilde tamamlamanızı rica ediyorum .
 
siz neden üstünüze alındınız anlamadım bilmişlik konusunda size bir lafım olmadı benim...


ben şahsen 1.2 aracı yermedim herkesin fikrini saygım var ama benim fikirlerime saygı göstermek koşuluyla semia arkadaş yanlış birşey yazmadı 10 tane araba üretilir 2 tanesi sorunlu çıkabilir normal yani siz arabanızı semt olarak farklı yerde kullanırsınız ben farklı yani şu benim evim dik yokuşta arabaya 5 kişi binince 2 vitese alamıyorum çıkarken ama 1.4 motorda alabiliyorum anlatabiliyomuyum araba çabuk ivmeleniyor.otobanda 120 ye çıktığında devir saatin 4000 devirdeyse zaten 1500 devir aralığın kalmış demektir.ki ben en son hızım egsoz değiştirdikten sonra 170 km'di.şu gerçek sol şerit aracı değil demek istedim ben 4 ila 5000 devirlerde arabayı zorlamakten zevk almıyorum hem çok yakıyor hemde sıkışıyor araba ben hala sattığım arabayı özlüyorum güzel bir arabaydı fakat kullanım alanı nı iyi seçmek lazım. sizin tepkiniz biraz fazlaydı konu burda aracı küçümsemek değil problemin nerden kaynaklandığını bulabilmek ki arkadaşlar zaten sudan kaynaklı olduğunu yazdılar çok önemli bir paylaşım :cool:
 
Yardımcı olmak amaçlı yazdığınız mesajlar için teşekkür ederim, ancak birbirimize hitab şeklimizde biraz daha dikkatli olur ve kırıcı kelimeler kullanmak yerine daha yapıcı olursak sevinirim.

Ayrıca size hitab ederken "bilader, hocam, reis "gibi kelimelerin kullanılmaması için profilinizdeki İSİM VE SOYİSİM bölümünü forum kurallarımıza uygun bir şekilde tamamlamanızı rica ediyorum .


pardon düzelttim.ancak konuya baştan bakarsan kimden ve neden olduğunu anlicaksınız


saygılar:good:
 
sübaplar eğilemeden mil kırıldıysa milde bi hata olması kuvvetle muhtemel bence.


demekki Selim abinin bahsettiği sorun, tüm 1.2 motorlarda olmasa da, bir parti kam milinin, büyük ihtimalle sertleştirme işleminde yaşanan bi aksaklıktan kaynaklanmış olabileceğini düşünebiliriz.

kırık parçanın tam kırılma yerine, mil ekseni doğrultusunda iyice bakın pürüzsüz bir yüzey varsa parça imalat hatasıdır. o bölgenin gereğinden sert ve dolayısıyla kırılgan olduğunu gösterir.

arkadaş her kelimesinde haklı.
ustada fabrıkasyonda problem var dedı.
mıle baktık. sondan 2. somunun bitti yerde kırılmış, daha dogrusu kırılmıs degilde bıcakla kusursuz bırsekılde dılımlemıs gıbı. hıcbır puruz yok.
usta dırek seın hatan degıl, fabrıkasyon hatası dedı. cıkma bır eksantırık mılı takıldı ama sonucta onunda basına aynı sey gelebılır. araba tamır oldu ama , su an saatlı bır bombadan farkı yok benı gozumde.
 
arkadaş her kelimesinde haklı.
ustada fabrıkasyonda problem var dedı.
mıle baktık. sondan 2. somunun bitti yerde kırılmış, daha dogrusu kırılmıs degilde bıcakla kusursuz bırsekılde dılımlemıs gıbı. hıcbır puruz yok.
usta dırek seın hatan degıl, fabrıkasyon hatası dedı. cıkma bır eksantırık mılı takıldı ama sonucta onunda basına aynı sey gelebılır. araba tamır oldu ama , su an saatlı bır bombadan farkı yok benı gozumde.

zaten aracı onartmışsın, bi peşine düşmeni öneririm
opele parça fotosu vs. ile başvurup bi dene bence, türkiye olmazsa almanya, ya da en iyisi bu 1.2motorlar hangi fabrikadan çıkıyorsa oraya

otomotivcilerin böbürlenerek bayraklar asarak gösterdiği iso kalite belgeleri gereğince müşteri şikayetini değerlendirmek, müşterinin sorununu çözmek hatta bidaha olmasın diye alınmış önlemi müşteriye raporlamak zorundalar, bunu son kullanıcı için de uygulamaları gerekir. belki sonuç alamazsın ama bi ihtimal belki ilgilenmeyen birilerinin azcık başı ağrır.

o tarif ettiğin pürüzsüz kırılmayı gören her mühendis sertlik problemi olduğunu anlar.
 
yarın arabayı almaya gıdecegım, eksantırık mılınıde atmadıysa alıp fotograflarını cekıp hem buraya koyacagım hemde gereklı yerlere gonderecegım.

Ayrıca ınternette arastırma yaptım, asagıdakı linkte yaklasık olarak 20 kısı, opel corsa 1.2 sahıbı, eksatırık mıllerının kırıldıgıdan bahsetmıs, olay kronık, kesinleşti. hata var eksantırık mıllerınde

http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=69027
 
Son düzenleme:
parçayı saklayın peşinden koşmayı düşünüyorsanız.
sertleştirme işleminde sorun olduysa 1 fırın kapasitesi ne kadarsa o kadar araç etkilenmiş olacaktır minimum..
 
aklıma birşey takıldı,
eksantirik mili kırıldıysa motor nasıl calısmaya devam etti?
arızadan sonra yaklasık 40 km yol alabıldım. sanayıye gıttıgım zaman arabayı orada bırakmak zorunda kaldım, ertesı gu usta aradı ve eksantırık mılı kırık dedı.

aklıma su takıldı, eger gercekten eksantırık mılı kırıldıysa yola devam etmem garıp degıl mı?
eksantırık mılı kırılırsa yola devam edebılır mıyım kı? aklıma bu takıldı sımdı? acaba usta salladı mı kı???
 

Ekli dosyalar

  • 05022010130.webp
    05022010130.webp
    38.1 KB · Görüntüleme: 45
  • 05022010131.webp
    05022010131.webp
    37 KB · Görüntüleme: 45
Son düzenleme:
Mantıklı bir yerden kırıldıysa tekleye tekleye gitmeniz lazım. Nereden kırıldığı önemli ilk resimdeki gibi kırıldıysa sizi götürebilir fakat teklemeyi hissedersiniz, ustanın sallayacağını sanmıyorum, daha mantıklı şeyler sallayabilirdi
 
kırığın olduğu yeri bir de karşıdan çekseydiniz teorimin doğruluğunu kontrol ederdim :rolleyes:
 
Geri
Üst