CoRsA TEAM

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan falcon_78
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bu ses benim araçta da var geçen servise gittim v kayışından geldiğini söylediler ama ilk önce söküp bakmamız lazımdediler kayışı söktüler baktılar kayış sağlam ama kasnaktan ses geliyor dediler tamam dedik kasnak değişti ama bu arada motor ısınmıştı kasnak takıldıktan sonra ses yok oldu ben bu arada zonguldak a geri döndüm ve yarın sabah çalıştırdım tekrar vış vış ses geliyor kayışta deyişecek galibaaa

sana bir önerim aracı çalıştır eline pet şişede su al kaputu aç aracın sol tarafında bulunan (aracın önünde araca doğru dönükken yolcu kısmının ön tarafı) kayışa suyu dök ses falan kalmıyorr

dediğin gibi araç ısındıktan sonra ses kalmıyorr sınuç olarak %90 kayıştandır v kayışı
 
abi çok teşekkürler.. sesin bana zararı yok ama yeterki sorun olcak bişey olmasın.. V kayışı dediğin iyi oldu , onun üzerinde duralım biraz :)
 
bu kayış daha önceden değişti mi bir kontrol ettir servste 5 yaş ve üstü olan araçlarda bu ürün takılmasıyla beraber 70 tl civarı bir ücret tutuyorrr ama sağlamsa sadece ses yapar kışın soğuk havaalarda olur sadece
 
alıntıdır

V kayışı aslında eski bir tabir; kayışın sadece devridaim pompası ve alternatörü çevirdiği günlerden kalma. (Motor bağlantısıyla birlikte üç nokta, bir üçgen şeklinde, dolayısıyla V). Güncel araçlarda bu kayış V şeklinde durmuyor. Alternatör ve devridaim pompasının yanısıra hidrolik direksiyon pompasını, klima motorunu ve bazen hidrolik frenleri vs. de destekliyor, bu yüzden modern bir aracın kaputunu açtığınızda V şeklinde değil, en azından dört tane tekeri çeviren bir kayış görürsünüz. İngilizcesi Serpentine Belt'tir zaten.

V kayışı motorun döndürme gücünü, bunu kullanan yardımcı sistemlere iletmeye yarar. Bunlardan biri şarj dinamosudur. Bu nedenle, akü şarjı durur, şarj lambası yanar. Bir diğeri motor soğutmasında çevrilen suyu pompalamakta kullanılan su devridaim pompasıdır. Doğal olarak V kayışı koparsa motor sıcaklığı, daha doğru bir ifadeyle motor soğutma suyu sıcaklığı yükselir (arabadaki gördüğümüz hararet değeri motor sıcaklığı değil, soğutma suyu sıcaklığı zira). Bu size hararet göstergesinde, sonra da "motor su kaynattı" efektiyle kendisini gösterir.
smile.gif
Muhtemelen direksiyonunuz sertleşir çünkü hidrolik direksiyon pompası devredışı kalır. Frenleriniz sertleşebilir belki. Klimanız durur.

Bu kayış yolda koparsa sağa çekin ve motoru durdurup kaloriferi açın, tam güce getirin (klimayı değil). Böylece motorun sıcaklığını atmasına yardımcı olursunuz. Kayış kopukken kullanmaya devam ederseniz aşırı ısınmadan dolayı motora hasar verebilirsiniz. O olmazsa akünüz biter çünkü şarj etmiyordur.
 
anlaşıldı bize yine sanayi yolu gözüküyo :)

bu ay böle devam eder artık , martta falan motorcuya bir gösteririm..

her zaman dediğim gibi araban mı var derdin var :)
 
jantlar guzel, lastikler biraz buyuk. konfora yonelik. 195 50 16 olsaydı daha ıyı olacaktı ama adeti 230 lira olan lastikleri satmaya kıyamıyorum. :)
 
şimdi yemek yedim çok yedim galiba aşırı enerjiden birden aklıma şu soru takıldı forumda en çok hangi isimden üye var bence en çok ALİ var :)
 
bu corsa dlerin torpidolarındaki ışık olaynıda çözdüm serviste 100 liraya takıyorlarmış yanlız her servis bilmiyor bursada izmir yolundaki neskar yok öyle bişey dedi istanbul yolundakide yapılıyor dediler 100 tl masrafı varmış yaptırmak isteyen arkadaşlar olursa ona göre sorsunlar
 
Geri
Üst