Cözülemeyen Sağa çekme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Kaan39
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hocam simdi bitane pego 106 ve tempra arac sahiiyle.konustum onlardada 1.5 cm yakın bir farki varmış. Ama ip gibi dümdüz gidiyor dedi. Direksiyonu bırakınca. Benim aractaki 0.5 lik etki edermi ki. Sizin araç düzeltmeden önceki 0.6mm varken çekme.yapıormuydu?
Evet çekme yapıyordu bu yüzden rotcuya gittim zaten rotcu lastikte balon olduğunu söyledi yeni lastik aldım ve sol tekerin 0.6 mm geride olduğunu söyledi şaseciye gittim salıncakta eğrilik varmış ısıtıp çekiçlediler düzelttiler tekrar rot yaptırdım şimdi düz gidiyor araç benim tecrübem bu yönde ama o eğrilik varken rot yaptırsam düz gidermiydi bilmiyor ama bana rotçu düzeltilmesi lazım dedi.
 
Evet çekme yapıyordu bu yüzden rotcuya gittim zaten rotcu lastikte balon olduğunu söyledi yeni lastik aldım ve sol tekerin 0.6 mm geride olduğunu söyledi şaseciye gittim salıncakta eğrilik varmış ısıtıp çekiçlediler düzelttiler tekrar rot yaptırdım şimdi düz gidiyor araç benim tecrübem bu yönde ama o eğrilik varken rot yaptırsam düz gidermiydi bilmiyor ama bana rotçu düzeltilmesi lazım dedi.
Hocam bu gün istanbul bahçelievlerde Artı direksiyon firmasına gittim direksiyonu kontrol ettiler açı sensörü kontrolü yaptılar. Ve herhangi bir problem yok dediler. Attıgım videoda gelen tıkırtı ise eps denen biseymiş sadece ses yapar. Sırf ses icin 2500tl cıkma alıp degistirme dedi. Bu gün otobanda giderken ne sağa cekti ne sola. Direksiyon dahi dönmedi ortada kaldi. Sad3ce yol egimine göre bazen sola bazen sağa hafif hafif cekti. Bide hafif araba rüzgarda etkilemistir diye düşündüm. Genelde gittigim rotcular salıncakları tutup sallıyor. Taş gibi hic problem yok diyip gönderiyorlar. Ama egrilik yamukluk varmı diye kontrol edene denk gelmedim
 
Arkadaşlar öncelikle herkese hayırlı akşamlar. Aracım Corsa D 1.2 16V 2008 enjoy.
Arac ile allah kimsenin başına göstermesin bariyere carptım önden. Toplattım tekrar. Ilk 1 ay hic sapma dalma çekme yoktu. Ama bu son 2 haftadır aracımda sağ cekme var. Şase uclarında duzeltme yapıldı. Ama 2 ayrı saseci ve 4 rotbalansçı gezdim şase olsun arka dingil olsun kontrol için. Ama hepsi şaselerinde arka dingilinde ölcüleri gayet normal dedi. Ama ön sol teker sağ tekerden 0.5 cm ileride. Bazıları 1 cm diyor bazıları 0.5 cm diyor. Ilk zamanlar gram cekme yoktu temiz asfaltta 120 ile giderken direksiyonu bırakırdım düz giderdi. Ama şimdi direksiyonu bıraktığım zaman saat 12:30 yönüne donüyor ve sağa cekiyor. Lazerli rotcuya gittim arac üstünde balans sonrasında rot yaptı. Test ettik araç hic cekme yapmadı. 2 gun sonra yola cıktım direksiyonu bırakınca cekiyor ama direksiyon düzken cekmiyor. En ufak bir esneme veya yol bozuk gibi olsa bile hemen direksiyon 1 tık sağa kırıyor. Ortalayınca düzeliyor bırakınca yine aynı sol taraftaki cukurlarda sola dönme olmuyor ama direksiyon sağdan cabuk etkileniyor. 4 lastik daha 3 aylık yeni sıfır. Amortisör kule bilyaları takozu vs. Orjinal gm marka taktırdım. Ama direksiyonu arac durur haldeyken oynatınca mafsaldan tıkırti geliyor sizce mafsal böyle bir direksiyon oynatıp cekme yapmasinı saglarmı
Bu arada her zaman yapmasada ışıklarda yavaşlarken seritten taştıgımda şeride girmek için saga hafif kırdıgımda ve o sirada frene bastıgımda direksiyonu saga döndürmek icin hafif zorluyor ama her zaman yapmıyor

Geçmiş olsun.Aynı sorun bendede var.Sorunun kaza ile ilgili değil direksiyon kutusunda sorun.Kronik sorun seninde başına gelmiş.Malesef değişim gerekiyor.
 
Bu gün tekrar başka bir şaseciye gittim. Teker arasındaki fark 3mm olduğunu söyledi. Sol çamurluk degiştiği için beni aldatbilirmiş. Sol tekeri traverse doğru. Sag tekeride traverse doğru ölçtü biseyler yaptı. farkın yani sağ tekerin 3mm geride olduğunu. Ve hemen hemen her araçta bu kadar fark olduğunu söyledi. Sağa cekme bundan yapmaz dedi. Yola teste cıktık beraber. Araç sağa çekmekten ziyade dalma yaptıgını söyledi. Ve direksiyon o yöne kontrol gidiyor dedi. Çekkme olsa yavas yavas serit degistirirmiş. Benim arac direksiyonu bırakır bırakmaz sağ seritte. Cözüm bulamadim yakıcam arabayı en sonunda

5dk önce direksiyonu 2 tarafada tamamen cevirdim 30km hıza kadar sakince kalkış yaptım. Sol toparlıyor ama sağ cevirdikten sonra toparlamıyor saat 12:30 yönünde kalıyor. Zaten sol toparladıktan sonra hızını alamayıp 12:30a dönüyor
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar fotograf attım rotcuda kontrol ettirdim sol taraf yani darbe alan kısım lastik hafif içe dönük ve kücük bir kamber olduğunu söyledi sizce bu 100den sonra ice sogru dönen lastik sağa itme yaparmı???? Fotogrqfa bakabilirmisiniz

16333609419638696417985669746035446c2ba2afa28b56.jpg
 
Arkadaşlar fotograf attım rotcuda kontrol ettirdim sol taraf yani darbe alan kısım lastik hafif içe dönük ve kücük bir kamber olduğunu söyledi sizce bu 100den sonra ice sogru dönen lastik sağa itme yaparmı???? Fotogrqfa bakabilirmisiniz

16333609419638696417985669746035446c2ba2afa28b56.jpg
Kaan dostum gerekli cevabı verdim.Direksiyon kutusunda sorun.Aynı sorun bende var ve çözümsüz.Yani direksiyon kutusunu değiştirmediğin sürece çekmeye devam edecek.Direksiyon kutusundan ses geliyorsa zaten arızalı demektir buda alt kısma etki ediyor ister istemez.
 
Arkadaşlar öncelikle herkese hayırlı akşamlar. Aracım Corsa D 1.2 16V 2008 enjoy.
Arac ile allah kimsenin başına göstermesin bariyere carptım önden. Toplattım tekrar. Ilk 1 ay hic sapma dalma çekme yoktu. Ama bu son 2 haftadır aracımda sağ cekme var. Şase uclarında duzeltme yapıldı. Ama 2 ayrı saseci ve 4 rotbalansçı gezdim şase olsun arka dingil olsun kontrol için. Ama hepsi şaselerinde arka dingilinde ölcüleri gayet normal dedi. Ama ön sol teker sağ tekerden 0.5 cm ileride. Bazıları 1 cm diyor bazıları 0.5 cm diyor. Ilk zamanlar gram cekme yoktu temiz asfaltta 120 ile giderken direksiyonu bırakırdım düz giderdi. Ama şimdi direksiyonu bıraktığım zaman saat 12:30 yönüne donüyor ve sağa cekiyor. Lazerli rotcuya gittim arac üstünde balans sonrasında rot yaptı. Test ettik araç hic cekme yapmadı. 2 gun sonra yola cıktım direksiyonu bırakınca cekiyor ama direksiyon düzken cekmiyor. En ufak bir esneme veya yol bozuk gibi olsa bile hemen direksiyon 1 tık sağa kırıyor. Ortalayınca düzeliyor bırakınca yine aynı sol taraftaki cukurlarda sola dönme olmuyor ama direksiyon sağdan cabuk etkileniyor. 4 lastik daha 3 aylık yeni sıfır. Amortisör kule bilyaları takozu vs. Orjinal gm marka taktırdım. Ama direksiyonu arac durur haldeyken oynatınca mafsaldan tıkırti geliyor sizce mafsal böyle bir direksiyon oynatıp cekme yapmasinı saglarmı
Bu arada her zaman yapmasada ışıklarda yavaşlarken seritten taştıgımda şeride girmek için saga hafif kırdıgımda ve o sirada frene bastıgımda direksiyonu saga döndürmek icin hafif zorluyor ama her zaman yapmıyor

kamber açısını kontrol et tabi edilmemişse oda eline teraziyi dikine alıyorsun jantlar aynı açılı olmalı en ucuzu budur
 
Konu açmaya gerek kalmadı valla bu iyi oldu. Bendede sola çekmeye başladı bayadır, araçta kaza vs yok. rot balastcıya gittim 4-5 kez ayar yaptı, yeni lastikleri yer değişti ve direksiyonu düzledi falan ama yine uzun ve düz yolda sola ağır ağır kaydığını fark ettim. Tekrar gittim ustaya bana şöyle bişey dedi senin araçta elektronik-elektrikli vs direksiyon var, şuan makanik olarak herşey normal bir opel servise veya yazılım ile uğraşan bir ustaya git aracın direksiyon açı sensörü adaptasyonunu yapsınlar veya şimdiki düzene göre reset atsınlar dedi. basit bir işlem herşey düzelecek sorunsuz devam edeceksin dedi. Vakit bulup gidemedim ama bizim astra j’lerde böyle bir direksiyon açı sensörü adaptasyonu var mı bilmiyorum bakalım, gidip öğreneceğim.
bu arada şöyle bir videoda buldum izlemenizi tavsiye ederim, belki işinize yarar.
 
Öncelikle geçmiş olsun...Yani yapılacak şeylerin birçoğunu siz yapmışsınız zaten..Fazla bir seçenek kalmamış...Sanki bir parça ayar yapıldıktansonra tekrar gevşiyormuş veya ayarı kaçıyormuş gibi geldi bana..Bu arada açı sensörünün sıfırlanması gerekiyormuş bi tip olaylarda..O sıfırlandımı?.Bunlara bakıldıysa direksiyon kutusu ve buna bağlı parçalara kontrol edilebilir...
Bakın bu paylaşımı buldum...Belki İşinize yarayabilir...
Hidrolik destekli araçlarda, aracın rot ayarlarının yapılması yeterli iken elektrik direksiyonlu
araçlarda rot ayarı ile birlikte açı sensörününde her rot ayarı sonrası sıfırlanması
gerekmektedir.

Çünkü rot ayarı yapılırken araca, mekanik olarak düz gidiş hattı öğretilirken açı sensörünün
sıfırlanması ile aracın elektrik destekli direksiyonunun nerede ne kadar takviye yapılacağı
öğretilerek araca elektronik olarak ta düz gidiş hattı öğretilmektedir.

Bu konuyu nasıl tecrübe ettiğime gelince; iki önceki aracım Qashqai'de rot ayarları bozuktu,
piyasadaki belki en iyi ustaya götürdüm ve rotlar düzeltildi ancak araçta garip şekilde sağa
dönüş ve sola dönüş direksiyon dirençleri farklı hissediyordum.

Ayrıca sağdan merkeze ve soldan merkeze direksiyonun toplaması aynı homojenlikte
değildi. Bir kaç kez daha rot yapıldı ancak sorun düzelmedi. Bunun üzerine en büyük rot
aletleri üreticisi olan Hunter'ın Amerika'daki merkezi ile mail yoluyla iletişime geçtim.
Görüştüğüm kişi her rot ayarı sonrası araçtaki direksiyon açı sensörünün sıfırlanması
gerektiğini, rot ayarı ile araca mekanik olarak düz gidiş hattını öğretirken açı sensörünü
sıfırlayarak aracın direksiyonundaki elektrik motorunu yöneten açı sensörüne de düz gidiş
hattının tanıtılması gerektiğini belirtti.

Bunun üzerine yetkili servise aracı götürdüm, rot ayarları kontrol edildi ve normal çıktı (zaten
dışarda yaptırmıştım), bunun üzerine açı sensörünü 30 saniyede sıfırladılar ve bingo, araç
kusursuz şekilde düzeldi.

Bu yüzden aracınızda elektrikli direksiyon var ise (ki artık tüm araçların elektrikli) ya yetkili
servise götürün ya da Hunter marka rot cihazlarının en üst versiyonu nu kullanan bir rotçu
bulabilirseniz (en üst seviye makinada Codelink isimli açı sensörü sıfırlayıcı var, İstanbul'da
sadece 1 yerde var) ona götürün.

Ayrıca Hunter Amerika'nın elektrikli direksiyonlu araçlarda düzgün rot için açıkladığı
yönergeleri aşağıda paylaşıyorum:

1- Araç lazerli rot aletine bağlanır.
2- Otomatik vitesli araçlar için N, düz vitesli araçlar için ise "boş" konuma alınır ve motor
stop edilir.
3- Rot aletinin ekranında belirtilen ileri-geri ve direksiyondan sağ-sol hamleleri yapılır.
4- Kritik maddelerden birincisi: Direksiyon sıfır konuma ayarlanıp sabitlenir ancak elektrikli
direksiyonlarda MUTLAKA motorun çalıştırılarak, elektrikli destek ile sıfır olarak ayarlanması
gerekir. Ve ardından direksiyon kilidi takılır. Ne yazık ki Türkiye' de çoğu usta normal
hidrolikler gibi, motoru çalıştırmadan direksiyonu ayarlayıp sabitlemektedir.
5- Rot kontrol ve düzeltme mutlaka şu sıralama ile yapılmalıdır: Önce arka tekerleklere
gerekli ayar, sonra ön tekerleklere ayar.
6- Kritik maddelerden ikincisi: Mekanik olarak rot ayarı işlemleri bittiğinde, direksiyon kilidi
SÖKÜLMEDEN, halen direksiyon sıfır konumdayken direksiyon açı sensörlerinin GDS
(Veya Codelink) aletine bağlanarak sıfırlanması gerekir. 1 derecelik rot düzeltmesi
sonrasında bile mutlaka açı sensörlerini sıfırlatın.
7- Tüm işlemler bittikten sonra direksiyon kilidi sökülerek test sürüşüne çıkabilirsiniz.
Elektrikli direksiyonlarda, direksiyonun motor çalışırken sıfır konumuna ayarlanması
gerektiğini ve her rot işlemi sonrası araca elektronik olarak "0" noktasının yazılımsal olarak
öğretilmesi gerektiğini bilmeyen ustanız var ise mutlaka yukarıdaki sıralamayı uygulatın.
Hocam bilgi için çok teşekkür ederim emeğinize sağlık. Benim aracım Astra J 1.3 benim aracımda da sol'a çekme durumu oluşuyor. Bu yazdıklarınızı rotçu arkadaşa soracağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Kaan dostum gerekli cevabı verdim.Direksiyon kutusunda sorun.Aynı sorun bende var ve çözümsüz.Yani direksiyon kutusunu değiştirmediğin sürece çekmeye devam edecek.Direksiyon kutusundan ses geliyorsa zaten arızalı demektir buda alt kısma etki ediyor ister istemez.
Kesin ondanmıdır acaba? Bazen hafif bozuk yolda. Yol temiz ama kamyonlarin sürekli gectigi hafif eğim veya cöküntülü bir yolda giderken bazen direksiyon elimde anlık boşa düsmüs gibi yumuşak oluyor ve sağa veya sola cok ufak atma yapıyor. Sanki tekerlerin yerle teması kesilmiş gibi oluyor ama anlık birşey. O sırada çekme durumu geliyor ortaya. Acaba direksiyon kutusundanmı
 
Geri
Üst