Cözülemeyen Sağa çekme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Kaan39
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu akşam işe giderken tekrar test ettim. düz giderken bozuk yolda direksiyon sağa kırıp cekince direksiyonu düzleyip hemen bırakırsam tekrar 12:30 yönüne kırıyor. ama Birkac saniye düz tutup bırakırsam düzlenmiş oluyor ama aracı sanki biri itiyor sağa. Zaten sola dönerken 100+ Km üstü hızla gayet normal dönüyor ama sağa aynı sekilde dönerken ön cabuk dalıyor daha fazla cevirmişim gibi. Rotcu arka dingilde sol arka tekerin sağ tekere göre biraz daha üstten ve önden içeri dogru baktığını söyledi. Ki zaten sağ şeridee hızlı gecis yaptığımda arka taraf yalpalıyor. İsın garip kısmı her zaman yapmıyor bu dalma olayını. Ama sık sık diyelim.. arka dingil etkilermi? Bazen ön takımdan bir parcanın takılı kaldıgını düşünüyorum hareket halinde
Rötcudan aldıgım olculeri ekledim fotoda

IMG-20211004-WA0001eba3a80108d23bb8.jpg
Hocam bende seninle aynı şekilde, yaz kış lastik değişimi sonrası sağa çekme yüzünden rot balansçıya gittim. Lastik sağ sol yapıldı, şikayet azaldı ama geçmedi. Tüm alt takımı değiştirdim rot balans ayarı vs geçmedi. Lastikler balans yapmış dendi, yeni lastik var sırada. Olmazsa sonraki olası sebep sağ aks tablası eğilmiş olabilirmiş. O da olmadı en son olarak da açı sensörü. O da olmadı en son doktora gideceğim, acaba araç doğru ben mi yamuğum diye.
 
Bu sorun bendede sola doğru var rot ayarı yaptırdım ondan sonra oldu. Şimdi kimse düzeltemiyor
 
Hocam bende seninle aynı şekilde, yaz kış lastik değişimi sonrası sağa çekme yüzünden rot balansçıya gittim. Lastik sağ sol yapıldı, şikayet azaldı ama geçmedi. Tüm alt takımı değiştirdim rot balans ayarı vs geçmedi. Lastikler balans yapmış dendi, yeni lastik var sırada. Olmazsa sonraki olası sebep sağ aks tablası eğilmiş olabilirmiş. O da olmadı en son olarak da açı sensörü. O da olmadı en son doktora gideceğim, acaba araç doğru ben mi yamuğum diye.
Uğraşma bilgisayarı iyi olan yere git direksiyonu içeriden düz tutar Altan rot ayarı verir düzelir yoksa yamukluk varsa sana şase yada parça yamuk der ama anlayan yer bul önce bilgisayarı iyi olsun
 
Uğraşma bilgisayarı iyi olan yere git direksiyonu içeriden düz tutar Altan rot ayarı verir düzelir yoksa yamukluk varsa sana şase yada parça yamuk der ama anlayan yer bul önce bilgisayarı iyi olsun
Hocam ben gittim bilgisayarlı biryere. Şaselerde yamukluk yokmuş sağ ön teker 2mm gerideymiş ama bana onun asla sorun olmayacagını söyledi ki haklıda. Annemin aracıda corsa aynı üretim aynı yıl. Annemin aracında sağ teker 6mm geride ama zerre sağa çekme yok. Işin garip kısmı benim araçta şuan sağa koltuga biri oturduğunda çekme artıyor. Ben 70 kiloyum sağ koltuğa 114 kilo bir arkadaşım oturdu. Direksiyonu her saldıgımda bildiğin sağa dalma yapıyor. 1160 1200 kilo bandında bir aracın bir yolcudan bunkadar etkilenmemesi gerekiyor kime gittiysem araçta hicbir sorun bulamıyor. Isin kötü yanı bozuk yolda mesela arnavut taslari olan bir yolda direksiyon hemen sağa dönüyor. Solu cukira soktugumda sola döndükten hemen sonra düzlüyor ama sağa dondugunde müdahale etmem gerekiyor. Ne direksiyon kutusunda sorun var ne ön ve alt takımda. Hala cözemedim deliricem
 
Bu arada not olarak ekleyeyim 120 km gibi bir hızda sola dönerken hic sorun yok ama aynı hızda sağa viraj dönerken tam ayağımın altında cok çok az minimal bir ugultu hissediyorum bununla beraber cok hassas olan anlar bir sızlama da hissediyorum gibi.
 
Bu arada not olarak ekleyeyim 120 km gibi bir hızda sola dönerken hic sorun yok ama aynı hızda sağa viraj dönerken tam ayağımın altında cok çok az minimal bir ugultu hissediyorum bununla beraber cok hassas olan anlar bir sızlama da hissediyorum gibi.
O uğultu teker bilyasından yada rot basından geliyordur ağırlık binince. Makinesi küçük olsa alı garajda kendim yapacam direksiyon hafif sola dönük kullanıyorum. Şimdi başkasına gitsem oda başka yerini bozacak sonra onu tamir etmek için kendim uğraşıyorum.
 
O uğultu teker bilyasından yada rot basından geliyordur ağırlık binince. Makinesi küçük olsa alı garajda kendim yapacam direksiyon hafif sola dönük kullanıyorum. Şimdi başkasına gitsem oda başka yerini bozacak sonra onu tamir etmek için kendim uğraşıyorum.
Arabayı yakmama ramak kaldı. Aracı 3 gündür kullanmıyordum bu gün sokak aralarında giderken 20-30km hızla direksiyon en ufak pürüzde sağa dönüyor bi ara bıraktım ne kadar dönücek diye düz konumda iken saat 4 yönüne kadar döndü düzeltirken zorlamıyor ama yine rotcuya gittim ön alt takım taş gibi hicbir sorun yok diyorlar bu niye böyle yapıyor hala anlam veremedim
 
Arabayı yakmama ramak kaldı. Aracı 3 gündür kullanmıyordum bu gün sokak aralarında giderken 20-30km hızla direksiyon en ufak pürüzde sağa dönüyor bi ara bıraktım ne kadar dönücek diye düz konumda iken saat 4 yönüne kadar döndü düzeltirken zorlamıyor ama yine rotcuya gittim ön alt takım taş gibi hicbir sorun yok diyorlar bu niye böyle yapıyor hala anlam veremedim
Mesajını okuyunca aklıma geldi, benim arka tekerleklerin balatalarını kontrol ederken sol taraftaki kampanayı tatlı sıkı değil de baya bi sert sıkı şekilde takmışlar, öbürünü ise daha rahat takmışlardı. Bir bildikleri vardır diye üstünde durmamıştım. Yarın aracı kaldırıp sol ve sağ arka tekerlerin rahat dönüp dönmediğini kontrol edeceğim. Ayrıca tüm lastik basınçlarını eşit şekilde 35 yapıp deneme yapacağım. Bakalım ne değişiklik olacak.
 
Arabayı yakmama ramak kaldı. Aracı 3 gündür kullanmıyordum bu gün sokak aralarında giderken 20-30km hızla direksiyon en ufak pürüzde sağa dönüyor bi ara bıraktım ne kadar dönücek diye düz konumda iken saat 4 yönüne kadar döndü düzeltirken zorlamıyor ama yine rotcuya gittim ön alt takım taş gibi hicbir sorun yok diyorlar bu niye böyle yapıyor hala anlam veremedim
Ben bütün bakımları kendim yaparım anca bu tarz büyük makine gereken bakımları yapamıyorum ondada böyle patlıyoruz. Çocukluktan hatırladığım şahinlerin direksiyonu sola çevrilmişken düz giderdi şuanda benimkide o şekilde.

Mesajını okuyunca aklıma geldi, benim arka tekerleklerin balatalarını kontrol ederken sol taraftaki kampanayı tatlı sıkı değil de baya bi sert sıkı şekilde takmışlar, öbürünü ise daha rahat takmışlardı. Bir bildikleri vardır diye üstünde durmamıştım. Yarın aracı kaldırıp sol ve sağ arka tekerlerin rahat dönüp dönmediğini kontrol edeceğim. Ayrıca tüm lastik basınçlarını eşit şekilde 35 yapıp deneme yapacağım. Bakalım ne değişiklik olacak.
mantıken o tarafa çekmesi gerekir bir süre daha sonra aşınacağı için düzelir.
 
Geri
Üst