dik yokuşta vites kullanımı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan erberk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben şanzımanı dağıtmaktansa, debriyajı dağıtırım diyerek yarım debriyajla turboyu görene kadar köklüyorum.
 
valla ben arabayı hissediyorum yokuş çıkarken ona göre geçiyorum.
 
ben ilk defa gittiğim yokuşlarda ilerde hem viraj hep yokuş varsa(gerçi yokuşu olup olmadıgını göremiyoruz:)) öndeki araca bakarım virajı yavaşlamadan dönebiliyosa arac cekişten düşmicek kadar yavaşlarım dönerim, önümde araba yoksa yavaşlarım 2yle gitmedi vites 1 e geçicek kadar yavaşlarım öylesi dönerim, arkadamkiler istediği kadar korna bassın, onlarda 1 e atsın :D onlar korna çalıcak diye kendimi ve şanzumanı riske edemem:D
 
arkadaşlar rampada aracın yemediği yerde 1.vitese geçilir ama motor devrinin 1. vites konumuna gelmesi beklenir diyelimki beklemeden ara gazıyla 1. vitese attık debriyajdan ayağını çekmeden devirin düşmesi beklenir debriyajdan çabuk çekersek araç yığılma yapacaktır bu bütün vites küçültmelerinde böyledir.Konuyu açan arkadaş yanlışlıkla 3. vitese attığı için stop etmiş 2.vitesin yemediği yerde zaten araç1. vitese hazırdır.saygılar.
 
Araç devrini bulmazsa rampa çıkarken bir üst vitese geçmeyebilir bu normaldir. Sizin durumda ise araç bayıldığı için bir alt vitese geçmek istemiştiniz. Siz birinci vitese atmak istiyorsanız araç iyice yavaşladıktan sonra atmanız gerekir. Yavaşlarken debriyaja basacaksınız araç tam kendini geri bırakmaya yakından 1.vitese atacaksınız aksi taktirde araç yüksek hızda ve yüksek devirde 1.vitese geçmez.
 
Biraz kemikli geçiyor ama 1. vitese alıyorum genelde, kasisli bir yörede oturduğum için bazen tepe yukarı doğru kasislerden 2. vites kurtarmıyor çünkü. Ara gazlı geçmek gerekiyor tabi ki.
 
devri yüksek tutuyorum ben dikleşşsede sorun olmuyor..
 
1. vitese geçmeme sorunu bende de var 2004 corsa 1.4, ama motor kasayı rahat kaldırdığı için 2viteste hemen hemen her yokuşu çıkıyor, sorun olursa iyice yavaşlayıp 1 alıyorum,
bu tüm opellerin özelliğ sanırsam,
sizin arabanız ne? model motor, 1,4 astra ise kasayı kaldırmıyor olabilir,
 
manuel vitesli araçlarda şanzuman yağını boşaltıp SAE EP-80 CL-4 yağ ile içerisine bor pover veya motor silk koyun hiç bir sıkıntınız kalmaz.
 
zaten birde devir düşmesini fark edemeden yokuş dikelirse game over :)
 
Geri
Üst