dizel kullananlar kalkışta ve stop etmeden önce aracı rölantide çalıştırıyor musunuz?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan san
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aracı ilk çalıştırdığınızda ve stop ederken motoru rölantide bekletiyor musunuz?

  • evet

    Oy: 30 63.8%
  • hayır

    Oy: 17 36.2%

  • Kullanılan toplam oy
    47

san

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
290
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
dizel araçlarda arabanın ilk hareketinden önce ve aracı stop etmeden önce rölantide çalıştırmak gerekiyor diye biliyorum.
bunun ne gibi bir faydası var?
yakın mesafe gideceksek örn:1-2 km illa ısıtmamız gerekir mi motoru? yoksa düşük devirde yol almamızın uzun vadede zararı olur mu?
 
motoru kapatmadan biraz beklemek gerekir. Turbonun türbinleri hala döner durumdadır çünkü. Eğer hemen kapatırsan türbinler yağsız döner aşınma meydana gelir.
 
kalkışta ısıtmaya gerek yok diye biliyorum.
rölantide 20 dk bile çalışsa ısınmıyor motor.
düşük devirde kullanarak motoru ısıtmak gerekir bence.
 
motoru kapatmadan biraz beklemek gerekir. Turbonun türbinleri hala döner durumdadır çünkü. Eğer hemen kapatırsan türbinler yağsız döner aşınma meydana gelir.

türbinler 1750d/d'dan itibaren dönmeye başlamıyor mu? Yoksa ben mi yanlış biliyorum? Benim bildiğim 1750d/d altında iken yavaş bir parktan sonra bir zararı yok. Çünkü zaten o devirlerde turbonun rolü yok. Ama ani duruşlarda falan olabilir dediğin. Yinede tam olarak bilmediğimi söyleyebilirim.
 
Bunun sadece dizeller için değil benzinliler için de geçerli olduğunu; arabanın (eğer uzun yoldan geldik isek) stop etmeden önce 1-2dk rolantide çalıştırılması gerekiyor diye duymuştum..
 
tabiikide arac ısındıktan sonra rolantide 1 dak. beklemenin faydası olacaktır...
özellikle turbolu araçların hepsinde...
sebebi ise turbo pallerinin içindeki yagın dibe inmesi içindir...
yanii turbo dönmeye devam ettikçe yag pompala fakat direk stop edersniz yaglı kalır ve turboya uzun vadede zarar verirsiniz...
ben park yerine girerken en düşük devirde girmeye park ettikten sonrada 1 dak. beklemeyi uygulama çalışıyorum;)....
 
bilmiyordum ben bunları.iyi oldu.paylaşım için teşekkürler
 
valla bende kalkışta ısıtmaya gerek yok diye biliyorum ama stop ederken biraz çalışması lazım turbolar için türbinlerin yağlı çalışması daha faydalı ve aracın ömrünü uzatır diye biliyorum.
 
bende aracı aldığım yerden öğrendim 5 senedir ilk defa dizel araç kullandığım için uygulamayı yeni yapıyorum
kalkışta ve duruşta aynı ,aracı çalıştırdıktan sonra 1 dakika sonra kalkış yapıyorum part ettikten sonrada 1 dakika sonra stop ediyorum
 
Ben ne kalkışta ne stop ederken bekliyordum,

Paylaşım için teşekkür ederim...
 
Geri
Üst