dizel kullananlar kalkışta ve stop etmeden önce aracı rölantide çalıştırıyor musunuz?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan san
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aracı ilk çalıştırdığınızda ve stop ederken motoru rölantide bekletiyor musunuz?

  • evet

    Oy: 30 63.8%
  • hayır

    Oy: 17 36.2%

  • Kullanılan toplam oy
    47
Servise sordum ve kullanım klavuzunda da yazıyor:Arabayı çalıştırdıktan sonra ısınsın diye beklemiyoruz direk düşük devir kullanıyoruz. Zaten arabayı ısıtma gibi bir derdimiz olması istenseydi,arabada hararet göstergesi olurdu. Bnm arabada gösterge bile yok :)

Stop ederkenki olaysa bnm bildiğim şöyle: Aracı stop etmeden bir süre beklendiğinde turbodaki yağ kartere iniyor. Eğer direk stop edersek ztn kızgın olan turbonun içindeyi yağ orda yanıp turbo yüzeyinde, tribünlerde fln kurumlu bir tabaka oluşturuyor. Bu da turbonun ömrünü kısaltıyor.

Bence arabayı 50000 kmden önce satacaksanız hiç uğraşmayın kafanıza göre kullanın. 100.000 km fln istiyorsanız böyle şeylere dikkat edin :)
 
Bence arabayı 50000 kmden önce satacaksanız hiç uğraşmayın kafanıza göre kullanın. 100.000 km fln istiyorsanız böyle şeylere dikkat edin :)
demişsin ya 50,000 de satın herşeyi yapın diye aynı tip bi arabayı sana abi daha 50,000 binde araba çok güzel diye satsalar 2 ay sonra turbolar arıza verse ne dersin o adamlara böyle şeymi olur diye iğneyi kendine çuvaldızı başkasına batır demiş atalarımız.
 
ya ben bekliim diom da,1 dk orda oturunca çok uzun gelio sıkılıorum,bunu 15-20 sn falan yapsak,komşular bi tuhaf bakıo
 
bende sabahları çalıştırdıktan sonra yol bilgisayarındaki anlık tüketim değerinin 1.0 altına inmesini bekliyordum. sanki ozaman ısınıyor sanıyordum. meğer kendime eziyet ediyormuşum.
aracı stop ederken pek beklemem. zaten park ederken zaman geçior diye. ama turbosunun bozulmamasına çok özen gösteren arkadaşlar varsa turbo timer alsın. 270 ytl civarında. aracı stop ederken bekletmenize gerek kalmıyor. çoğu insan biliyordur ama ben genede söyliyim dedim..
 
kımınız stop edınce yagsız kalır demıs kımınız yaglı kalmasın dıye bekleyın demıssınız
klavuzda aksı belırtılmıyorsa ne stoptanede kalkısta bosa havayı kırletmeyın ve cebınızıde bosaltmayın derım
kalkısta ısınıncaya kadar zorlamayın
kımısı motoru ısıtcam dıye durdugu yerde gazı kokler
yagı suzulmus motora bu zarardır asıl
usulca yola cıkın dırek
ve ulasacagınız yere yaklasırken gazı koklemekten vaz gecın yeter derım
 
Çalıştırırken bekletmem gerek de yok zaten ama durunca az da olsa beklemeye özen gösteririm turbonun basıncı azalsın diye.
 
kımınız stop edınce yagsız kalır demıs kımınız yaglı kalmasın dıye bekleyın demıssınız
klavuzda aksı belırtılmıyorsa ne stoptanede kalkısta bosa havayı kırletmeyın ve cebınızıde bosaltmayın derım
kalkısta ısınıncaya kadar zorlamayın
kımısı motoru ısıtcam dıye durdugu yerde gazı kokler
yagı suzulmus motora bu zarardır asıl
usulca yola cıkın dırek
ve ulasacagınız yere yaklasırken gazı koklemekten vaz gecın yeter derım
Benim bildiğim kılavuzda aracınızı kullandıktan sonra özellikle de yüksek devirde kullandıysanız turbonun basıncının düşmesi için 1 dk kadar rolantide bekleyin diyor.
 
klavuzda yazıyorsa zaten tartısmaya gerek yok sanırım
 
motoru kapatmadan biraz beklemek gerekir. Turbonun türbinleri hala döner durumdadır çünkü. Eğer hemen kapatırsan türbinler yağsız döner aşınma meydana gelir.
Aynen katılıyorum. Benim arabalar benzinli, yine de uzun süreli kullanımlardan sonra en az 15-20 saniye rölantide çalıştırmadan motoru stop etmem.
 
motoru kapatmadan biraz beklemek gerekir. Turbonun türbinleri hala döner durumdadır çünkü. Eğer hemen kapatırsan türbinler yağsız döner aşınma meydana gelir.

+1 .. İlk çalıştırdığımda bir , 1 - 1.5 dakka kadar bekliyorum, kapatırken de turbo timer aynı işi benim yerime görüyor, 1 dakika bekletip öyle kapatıyor..
 
Geri
Üst