Dizel motor mu tercih ediyorsunuz LPG mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan schumici
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Dizel mi tercih ediyorsunuz LPG mi?


  • Kullanılan toplam oy
    159
şirekyler ayaklanırsa ekonomi çöker trde yapamazlar onu örneğin bir ilaç firması ilaç dağıtımını durdursa eczanelere sonuçları çok kötü olabilir diceksiniz muadili var ama her ilacın yok bu sadece birisi
 
her zaman dizelin daha fazla km yapıcakdır o bir gerçek ama dizelin kendini amorti etme fiyatı ve benzine oranla tercih edilebilirlilik oranı azalıcakdır.. yani insanlar araba alırken abi 50 ona vericeğime 40 a benzinlisini alırım diyiceklerdir hem benzin daha ucuz ne gerek var diyiceklerdir oda onların bahanesi olucakdır.. şu anda bile arada bu kadar az fark varken bu bahane kısmen şehir içinde çok yol yapıyorsan geçerli..


Merak etmeyin hakan bey, Eğer dizel litre fiyatı ve vergileri benzinliyi geçerse, 40 TL ye dizel araba alırken ancak 50 TL ye benzinlisini alırsınız, Sonuç olarak uzun vadede karlı olan ilk alışta pahalı olacaktır.
 
yaaa arkadaşlar nakliyeciler 10 numara yağ kullanıyorlar yok daha ucuz mazot alıyorlar yok avrupa yok amerika ben izmitte oturuyorum kuzenlerim enjektör ve dizel pompa ustası tüpraşın orda yarımcadada var şubeleri bu işlerin göbeğindeyim komşumuz tüpraşta mühendis. biz ilerde bende belki LPG li araca binicem hatta araştırıorm otmatik bir araç dizellerin düzgün olanı otomatiği çok pahalı alman menşeeli olanlar o yüzden benzinli otomatik birşey alıp LPG düşünüyorum ama dizelin LPG den iyi olduğunuda biliyorum heraçıdan...yani değişik ihtiyaçlar insanları farklı arayışlara itiyor dizel arabaya bindiğim için dizel iyidir demiyorum onu anlatmak istedim...
 
kendimce;
LPG
eksiler;
-1000 tl içeri giriyoruz taktırma aşamasında,
-performanstan ödün veriyoruz,
artılar
-egzoz-hava filtresi sesi,
-zaten motorin litre fiyatı almıs basını gitmiş.. ekonomık yonden dızele göre pek farkımız kalmadı..
-performans
dizel
eksiler
-ilk alımda aradaki fiyat farkı
-kafan attıgında arabayı yırtana kadar basıp benzinlerinin yarım gaz performansına erişebilme( ekonomik küçük tip dizeller 1.3-1.4)
-uzun vadede 100bin-200bin arası garanti en az bir kere turbo(1000-2000tl)
artılar
-bitmek bilmeyen bir depoya sahip olma:) ekonomik
dizele ekonomik olmasından başka bir sebeple binen yok kimse kimseyi kandırmasın hiçbir artısıda yok.. piyasada tutulmasının tek sebebi..
buna bağlı
-satısı kolay..
 
dtı motoru herkez kötüledi yok cdrı ya göre performansı düşük yok daha fazla yakar falan filan, o yüksek performanslı crdı larbenim aldığım mazotu alsınlar bakalım kaç km gidebilecekler ben mazotu 3.23 ten alıyorum kırsal mazot benden önceki iki sahibide yıllardır bu mazotu kullanmışlar o yüzden araba ne versen yiyor çok canım sıkarlarsa basarım 10 numarayı :)

benimmazot aldığım yer hep tır kamyon ve servis araçları ile dolu ama pek sırıtmıyor nede olsa rolantideoda gamyon gibi çalışıyor:)
 
kendimce;
LPG
eksiler;
-1000 tl içeri giriyoruz taktırma aşamasında,
-performanstan ödün veriyoruz,
artılar
-egzoz-hava filtresi sesi,
-zaten motorin litre fiyatı almıs basını gitmiş.. ekonomık yonden dızele göre pek farkımız kalmadı..
-performans
dizel
eksiler
-ilk alımda aradaki fiyat farkı
-kafan attıgında arabayı yırtana kadar basıp benzinlerinin yarım gaz performansına erişebilme( ekonomik küçük tip dizeller 1.3-1.4)
-uzun vadede 100bin-200bin arası garanti en az bir kere turbo(1000-2000tl)
artılar
-bitmek bilmeyen bir depoya sahip olma:) ekonomik
dizele ekonomik olmasından başka bir sebeple binen yok kimse kimseyi kandırmasın hiçbir artısıda yok.. piyasada tutulmasının tek sebebi..
buna bağlı
-satısı kolay..

gerçekten dizel kullanmış biri bunları söyleyemez, dizel hem ekonomik hemde çok performanslıdır, gaza bastığında adamı koltuğa yapıştırır asıl performans almak için yırtınan benzinlidir çünkü max. bg 5000-6000 dedir ama dizel de max.3000 dir bana kimse masal anlatmasın 5.vts 3000 devir 150km bunu yapacak benzinli nerde
 
dizel bence şu anda eski nesil dti motorlarda hayla avantajlı.. yeterki kırsal satan bir yer bulun çünkü büyük şehirlerde kalmadı ve yasaklandı.. eski nesil dizele en kötüsü yurt dışından bin beş yüz tl ye alırsın bir yağ kiti aracında normal yemeklik yağ ile çalıştırırsın sıkıntı çıkmaz..

Evren bey dizel eskidende pahalıydı 90 lılarda şimdide pahalı dizelin pahalı olmasının nedeni farklı yakıt kullanması değil dizel motorun aktarma organlarının maliyet masraflarının yüklü yekünlü olması benzinliye göre bundan pahalıdır.. ve hep pahalı olucakdır..

dikkat ederseniz bomboş donanımsız bir dizel araç aynı kendi modelinin full ağzına kadar dolu benzinlisiyle nerdeyse aynı fiyatlarda satılır.. aynı modelin ağzına kadar dolu full dizel versiyonu ise astronomik fiyatlara satılır..
 
herkez bırseyler yazmıs okumadan dıesel ve lpg bılgılerımıı aktarıyım

lpg ye her zaman karsıyım nedenmı 0 alınan araca lpg uygulanıyor ve 40 bın km sonra yag yakmaya baslıyor nedenmı lpg sekmanlara zaraar verıyor yanma odasında ve semanlarda ufak ıfak delıkler acılıyor tabı sız bunun farkında deyılsınız opel grubu olarak vectra c de gordum ben bunu bızzat kendım actım motoru ve gordum sekman attık arac kendıne geldı bunu gordukten sonra lpg karsıyım tabı bızım halkımız fazla bılgısı olmadıgı ıcın ucuz oldugu ıcın lpg tercıh edıyor

dıesel motorın yakıtıyla calıcan puskutme mazatot ısı bujılerıle atesleme yapan motordur eskı nesıller ıs gormez ama yenı nesıllerden guzel guc cıkartabılıyorusn bır yazılımla %30 %45 lere kadar + guc cıkartabılıyorsun bu yuzden dıesel dıyourm ben en azından motorun ıcınde yanan yakıtı bılıyorsun ;)
 
kendimce;
LPG
eksiler;
-1000 tl içeri giriyoruz taktırma aşamasında,
-performanstan ödün veriyoruz,
artılar
-egzoz-hava filtresi sesi,
-zaten motorin litre fiyatı almıs basını gitmiş.. ekonomık yonden dızele göre pek farkımız kalmadı..
-performans
dizel
eksiler
-ilk alımda aradaki fiyat farkı
-kafan attıgında arabayı yırtana kadar basıp benzinlerinin yarım gaz performansına erişebilme( ekonomik küçük tip dizeller 1.3-1.4)
-uzun vadede 100bin-200bin arası garanti en az bir kere turbo(1000-2000tl)
artılar
-bitmek bilmeyen bir depoya sahip olma:) ekonomik
dizele ekonomik olmasından başka bir sebeple binen yok kimse kimseyi kandırmasın hiçbir artısıda yok.. piyasada tutulmasının tek sebebi..
buna bağlı
-satısı kolay..
niyeyse kendi kendinizi inkar ediyorsunuz yazınızda anlayamadım.

siz hiç dizel yakıt tüketenle lpg yakıt tüketen aynı araçları kıyasladınız mı? sanki mazota zam geliyorda lpg'ye gelmiyor mu? ben defalarca aynı araçlarıda birbirinden farklı araçlarıda lpg-dizel yakıt tüketimlerini öğrenip birbiriyle karşılaştırdım. sonuç: lpg ile dizel şehir içinde aynı yakıyor (bazen lpg fazla bazen dizel fazla ama genelde aynı) şehirlerarası yolda dizel daha az yakıyor.(tecrübelerle sabit)

dizelin tek artısı ekonomiklik demişsiniz. bayır yukarı lpg ile çıkın en basitinden. ama sağ şeritten gidin mutlaka, solu işgal etmeyin. çünkü arkanızdan gelecek herhangi bir dizel kuvvetle muhtemel yanınızdan esip geçecektir.

lpg'yi ekonomi için takıyor insanlar değil mi? hiç bi lafımız yok başımızla gözümüz üstüne, kesinlikle saygı duyuyorum. ama dizele de bu kadar sallamayın lütfen, hakkını yemeyin. tüm gerçekleri yazdık ortaya. buna rağmen dizele laf ediyorsanız el insaf derim
 
Geri
Üst