Dizel motor mu tercih ediyorsunuz LPG mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan schumici
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Dizel mi tercih ediyorsunuz LPG mi?


  • Kullanılan toplam oy
    159
Her ne kadar dizelin litre fiyatı benzinden bir miktar yüksek olsa da, motorun birim kilometrede yaktığı yakıt, dizel motorda benzinliye oranla daha az olduğu için, dizel araba daha az yakacaktır bu da bir gerçek.
 
her zaman dizelin daha fazla km yapıcakdır o bir gerçek ama dizelin kendini amorti etme fiyatı ve benzine oranla tercih edilebilirlilik oranı azalıcakdır.. yani insanlar araba alırken abi 50 ona vericeğime 40 a benzinlisini alırım diyiceklerdir hem benzin daha ucuz ne gerek var diyiceklerdir oda onların bahanesi olucakdır.. şu anda bile arada bu kadar az fark varken bu bahane kısmen şehir içinde çok yol yapıyorsan geçerli..
 
Tabii ki. Zaten dizel araba alıp yılda 3000-5000 km yapmanın bir esprisi yok. Hayır ben dizelin torkuna hastayım, binecem denirse de tabii ki zevk meselesi.
 
evet uzun vadede ve her an gelebilicek bir yasaya bakar TÜRKİYE burası:)))
İlk olarak bazı saptamalarım var Türkiyede lojistik ve taşımacılık sektörünün yarısından fazlası kara taşımacılığı ile yapılıyor değilmi.kara taşımacılığında otobüs komyon ağır vasıtalar esas yükü çeken ana unsurlar şimdi biz sadece binek araçlar içinmi düşünüyoruz bu uygulamaları bence matorin tüketiminin ana dilimini bu taşımacılık yiyor...Avrupada ise bu durumun tam tersi adamlar denizi ve demir yollarını olabildiğince kullanıyorlar hatta altarnatif enerji kaynaklarını hayatlarına sokuyorlar...TR şartlarından ötürü bence bu motorin benzin litre başına fiyat farkı uzun bir süre böyle devam edicek belki aradaki fark şimdki olduğu gibi git gide azalıcak ama gene litresel olarak dizelin az yakışı cazipliğini koruyacak...10.000 km yılda geçmeyen benzinli alsın 0 km alırken ama dizelinde psikilojikmi bilmem ama marşa bastığın zaman bir yere giderken mali açıdan bir rahatlığı var:)):))
 
evet uzun vadede ve her an gelebilicek bir yasaya bakar TÜRKİYE burası:)))
İlk olarak bazı saptamalarım var Türkiyede lojistik ve taşımacılık sektörünün yarısından fazlası kara taşımacılığı ile yapılıyor değilmi.kara taşımacılığında otobüs komyon ağır vasıtalar esas yükü çeken ana unsurlar şimdi biz sadece binek araçlar içinmi düşünüyoruz bu uygulamaları bence matorin tüketiminin ana dilimini bu taşımacılık yiyor...Avrupada ise bu durumun tam tersi adamlar denizi ve demir yollarını olabildiğince kullanıyorlar hatta altarnatif enerji kaynaklarını hayatlarına sokuyorlar...TR şartlarından ötürü bence bu motorin benzin litre başına fiyat farkı uzun bir süre böyle devam edicek belki aradaki fark şimdki olduğu gibi git gide azalıcak ama gene litresel olarak dizelin az yakışı cazipliğini koruyacak...10.000 km yılda geçmeyen benzinli alsın 0 km alırken ama dizelinde psikilojikmi bilmem ama marşa bastığın zaman bir yere giderken mali açıdan bir rahatlığı var:)):))


iyide sen o kamyon otobüs gemi v.b ile aynı yakıtı kullanmıyorsunki ikiniz farklı yakıtları kullanıyorsunuz sadece kullandığınız yakıtların ismi aynı... kamyoncular otobüscüler gemiler karamazot kullanıyor sen al bakalım aracına kara mazot ne olucak :) .. zaten avrupada genel olarak eurodizel ve euro motorları çıkartmasının nedenide budur.. siz gidipde diğer mazot türevlerini kullanamayın diye tıpkı benzin gibi sadece eurodizel kullanın diye eurodizeli ve euro4 euro5 normlarındaki motorları çıkarttıyorlar... yani dizel deyince kendinizi normal dizel kullanan sanayicilerle bir görmeyin o dizeli siz kullanamassınız zaten o dizelin indirimi vergilendirmesi gittiğii yerler alan insanlar çok farklı..
 
İlk olarak bazı saptamalarım var Türkiyede lojistik ve taşımacılık sektörünün yarısından fazlası kara taşımacılığı ile yapılıyor değilmi.kara taşımacılığında otobüs komyon ağır vasıtalar esas yükü çeken ana unsurlar şimdi biz sadece binek araçlar içinmi düşünüyoruz bu uygulamaları bence matorin tüketiminin ana dilimini bu taşımacılık yiyor...Avrupada ise bu durumun tam tersi adamlar denizi ve demir yollarını olabildiğince kullanıyorlar hatta altarnatif enerji kaynaklarını hayatlarına sokuyorlar...TR şartlarından ötürü bence bu motorin benzin litre başına fiyat farkı uzun bir süre böyle devam edicek belki aradaki fark şimdki olduğu gibi git gide azalıcak ama gene litresel olarak dizelin az yakışı cazipliğini koruyacak...10.000 km yılda geçmeyen benzinli alsın 0 km alırken ama dizelinde psikilojikmi bilmem ama marşa bastığın zaman bir yere giderken mali açıdan bir rahatlığı var:)):))
bunları ben başka bi konudaki mesajımdada belirtmiştim genel olarak. sonuna kadar doğru bi düşünce. benzinliye bindimmi gaza basmaya korkuyodum yaa şimdi hiç endişem yok, nereye istersem oraya gidiyorum lpg'ye oranla da bastımmı gidiyorum, daha ne :)
 
evet uzun vadede ve her an gelebilicek bir yasaya bakar TÜRKİYE burası:)))
İlk olarak bazı saptamalarım var Türkiyede lojistik ve taşımacılık sektörünün yarısından fazlası kara taşımacılığı ile yapılıyor değilmi.kara taşımacılığında otobüs komyon ağır vasıtalar esas yükü çeken ana unsurlar şimdi biz sadece binek araçlar içinmi düşünüyoruz bu uygulamaları bence matorin tüketiminin ana dilimini bu taşımacılık yiyor...Avrupada ise bu durumun tam tersi adamlar denizi ve demir yollarını olabildiğince kullanıyorlar hatta altarnatif enerji kaynaklarını hayatlarına sokuyorlar...TR şartlarından ötürü bence bu motorin benzin litre başına fiyat farkı uzun bir süre böyle devam edicek belki aradaki fark şimdki olduğu gibi git gide azalıcak ama gene litresel olarak dizelin az yakışı cazipliğini koruyacak...10.000 km yılda geçmeyen benzinli alsın 0 km alırken ama dizelinde psikilojikmi bilmem ama marşa bastığın zaman bir yere giderken mali açıdan bir rahatlığı var:)):))

Lojistik sektöründe calisan biri olarak tespitiniz dogru.Denizcilikte marine dizel kullanılır onu durumu farklı.Kara taşımaciligi yapanlar ise (teorik olarak) eurodizel kullanıyorlar ama yolunu bulan kırsal motorinden 10 numara yaga kadar bir sürü opsiyonu degerlendiriyor.Dizelin litre olarak tüketimi daha az ama cevreye olumsuz etkisi de (partikül salınımı olarak ) bir hayli fazla.Bu yüzden avrupada sehir içlerinde hizmet araclarının bir çoğu LPG-CNG veya elektrik gibi alternatif, daha temiz yakıtları tercih ediyorlar.sehirlerde kullanılan binek araclarda zaten 800-120cc gibi küçük motorlu , küçük araçlar.Türkiyede akaryakıttan aşırı ötesi vergi alındıgından bizler tercih yaparken dogal olarak kesemizi düşünüyoruz.Belki çıkması muhtemel yeni vergi düzenlemeleri ile aracın cevreye etkisi oranında vergi alınmaya baslanırsa belki durum biraz değişir
 
iyide sen o kamyon otobüs gemi v.b ile aynı yakıtı kullanmıyorsunki ikiniz farklı yakıtları kullanıyorsunuz sadece kullandığınız yakıtların ismi aynı... kamyoncular otobüscüler gemiler karamazot kullanıyor sen al bakalım aracına kara mazot ne olucak :) .. zaten avrupada genel olarak eurodizel ve euro motorları çıkartmasının nedenide budur.. siz gidipde diğer mazot türevlerini kullanamayın diye tıpkı benzin gibi sadece eurodizel kullanın diye eurodizeli ve euro4 euro5 normlarındaki motorları çıkarttıyorlar... yani dizel deyince kendinizi normal dizel kullanan sanayicilerle bir görmeyin o dizeli siz kullanamassınız zaten o dizelin indirimi vergilendirmesi gittiğii yerler alan insanlar çok farklı..
hakan bey bunu daha öncede konuşmuştuk, vergiye mi zam geliyor dediğimde yok demiştiniz o zaman mazotun satış fiyatına zam geliyor. o zaman tüm mazot çeşitlerine zam gelir. ha vergisi birinin %10'dur birinin %90'dır, birine 1 kuruş zam gelir, öbürüne 9 kuruş zam gelir, ama illaki gelir. düşük vergili dizel kullananlar biz normal otomobil kullanıcılarından kat kat daha fazla kullandığı için fazla fiyat maliyeti arttırıp alım gücünü düşürmesin diye düşük vergiye tabi tutuluyorlar. onlara gelen zam bizim gözümüzde küçük görünsede onlar için büyük maliyet artışına sebebiyet verebilir. bence bu açıdan da bakmakta yarar var
 
eurodizel işlenen bir yakıt zaten dizel bile sayılmaz artık.. o yüzden sadece normal dizellerle karıştırılmaması gerek bence.. eskiden çocukken dizel yakıtı hatırlarım bildiğin kapkara suydu şimdi dizel yakıtlara bakıyorum bembeyaz benzin gibi.. aradaki fark bu kadar açık..

zaten bizim konuşmamızda pek bir fayda etmiyor neticede pompa fiyatları ortada.. emisyon üstünden vergilendirmeye geçildimi dizel yakıtlı araçların bir espriside kalmıycak ingiliz sistemine benziycek ya dizel zamlanıcak yada dizeli ucuz tutup dizel araçlara ek vergi alıcaklar.. avrupanın pek çok yerinde böyle..
 
Geri
Üst