Her ne kadar dizelin litre fiyatı benzinden bir miktar yüksek olsa da, motorun birim kilometrede yaktığı yakıt, dizel motorda benzinliye oranla daha az olduğu için, dizel araba daha az yakacaktır bu da bir gerçek.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
evet uzun vadede ve her an gelebilicek bir yasaya bakar TÜRKİYE burası))
İlk olarak bazı saptamalarım var Türkiyede lojistik ve taşımacılık sektörünün yarısından fazlası kara taşımacılığı ile yapılıyor değilmi.kara taşımacılığında otobüs komyon ağır vasıtalar esas yükü çeken ana unsurlar şimdi biz sadece binek araçlar içinmi düşünüyoruz bu uygulamaları bence matorin tüketiminin ana dilimini bu taşımacılık yiyor...Avrupada ise bu durumun tam tersi adamlar denizi ve demir yollarını olabildiğince kullanıyorlar hatta altarnatif enerji kaynaklarını hayatlarına sokuyorlar...TR şartlarından ötürü bence bu motorin benzin litre başına fiyat farkı uzun bir süre böyle devam edicek belki aradaki fark şimdki olduğu gibi git gide azalıcak ama gene litresel olarak dizelin az yakışı cazipliğini koruyacak...10.000 km yılda geçmeyen benzinli alsın 0 km alırken ama dizelinde psikilojikmi bilmem ama marşa bastığın zaman bir yere giderken mali açıdan bir rahatlığı var))
bunları ben başka bi konudaki mesajımdada belirtmiştim genel olarak. sonuna kadar doğru bi düşünce. benzinliye bindimmi gaza basmaya korkuyodum yaa şimdi hiç endişem yok, nereye istersem oraya gidiyorum lpg'ye oranla da bastımmı gidiyorum, daha neİlk olarak bazı saptamalarım var Türkiyede lojistik ve taşımacılık sektörünün yarısından fazlası kara taşımacılığı ile yapılıyor değilmi.kara taşımacılığında otobüs komyon ağır vasıtalar esas yükü çeken ana unsurlar şimdi biz sadece binek araçlar içinmi düşünüyoruz bu uygulamaları bence matorin tüketiminin ana dilimini bu taşımacılık yiyor...Avrupada ise bu durumun tam tersi adamlar denizi ve demir yollarını olabildiğince kullanıyorlar hatta altarnatif enerji kaynaklarını hayatlarına sokuyorlar...TR şartlarından ötürü bence bu motorin benzin litre başına fiyat farkı uzun bir süre böyle devam edicek belki aradaki fark şimdki olduğu gibi git gide azalıcak ama gene litresel olarak dizelin az yakışı cazipliğini koruyacak...10.000 km yılda geçmeyen benzinli alsın 0 km alırken ama dizelinde psikilojikmi bilmem ama marşa bastığın zaman bir yere giderken mali açıdan bir rahatlığı var))
evet uzun vadede ve her an gelebilicek bir yasaya bakar TÜRKİYE burası))
İlk olarak bazı saptamalarım var Türkiyede lojistik ve taşımacılık sektörünün yarısından fazlası kara taşımacılığı ile yapılıyor değilmi.kara taşımacılığında otobüs komyon ağır vasıtalar esas yükü çeken ana unsurlar şimdi biz sadece binek araçlar içinmi düşünüyoruz bu uygulamaları bence matorin tüketiminin ana dilimini bu taşımacılık yiyor...Avrupada ise bu durumun tam tersi adamlar denizi ve demir yollarını olabildiğince kullanıyorlar hatta altarnatif enerji kaynaklarını hayatlarına sokuyorlar...TR şartlarından ötürü bence bu motorin benzin litre başına fiyat farkı uzun bir süre böyle devam edicek belki aradaki fark şimdki olduğu gibi git gide azalıcak ama gene litresel olarak dizelin az yakışı cazipliğini koruyacak...10.000 km yılda geçmeyen benzinli alsın 0 km alırken ama dizelinde psikilojikmi bilmem ama marşa bastığın zaman bir yere giderken mali açıdan bir rahatlığı var))
hakan bey bunu daha öncede konuşmuştuk, vergiye mi zam geliyor dediğimde yok demiştiniz o zaman mazotun satış fiyatına zam geliyor. o zaman tüm mazot çeşitlerine zam gelir. ha vergisi birinin %10'dur birinin %90'dır, birine 1 kuruş zam gelir, öbürüne 9 kuruş zam gelir, ama illaki gelir. düşük vergili dizel kullananlar biz normal otomobil kullanıcılarından kat kat daha fazla kullandığı için fazla fiyat maliyeti arttırıp alım gücünü düşürmesin diye düşük vergiye tabi tutuluyorlar. onlara gelen zam bizim gözümüzde küçük görünsede onlar için büyük maliyet artışına sebebiyet verebilir. bence bu açıdan da bakmakta yarar variyide sen o kamyon otobüs gemi v.b ile aynı yakıtı kullanmıyorsunki ikiniz farklı yakıtları kullanıyorsunuz sadece kullandığınız yakıtların ismi aynı... kamyoncular otobüscüler gemiler karamazot kullanıyor sen al bakalım aracına kara mazot ne olucak .. zaten avrupada genel olarak eurodizel ve euro motorları çıkartmasının nedenide budur.. siz gidipde diğer mazot türevlerini kullanamayın diye tıpkı benzin gibi sadece eurodizel kullanın diye eurodizeli ve euro4 euro5 normlarındaki motorları çıkarttıyorlar... yani dizel deyince kendinizi normal dizel kullanan sanayicilerle bir görmeyin o dizeli siz kullanamassınız zaten o dizelin indirimi vergilendirmesi gittiğii yerler alan insanlar çok farklı..