Easytronik araba nasıl kullanılır.?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hozcanak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bende de 1.3 easytronic araç var bu vites şeklini kendi haline hiç bir zaman bırakmadım yani her zaman ben vites lerini değiştirdim genelde vites seçimlerini bocalıyor hele yokuşlara yavaş yaklaşıp devir 1500 civarında kalıyorsa vites küçültmüyor hemen müdahale etmezseniz arkadan siyah dumanlar çıkıyor orada ya roketleyeceksiniz yada vitesi geri çekip vites küçültüceksiniz bu arada c kasa corsaların easytronic vitesli modellerinde spor modu yoktur sadece kar modu vardır
ama şunu söylemeliyim ki aracın vteslerini kendiniz değiştirip kullanıyorsanız bir sıkıntı yaşamazsanız nede olsa tam otomatik bir vites değil bu vites şekli size vites değiştirme imkanı veriyor aynı zamanda bu vites şekli aynı zaman da çok dur kalkı sevmez geçen hafta bartındaydım bir konvoya takıldım aşağı yukarı 15 20 dakika çok yavaş bir şekilde dur kalk yaptım araçtan duman çıktı debriyaj balatası çok ısındı ve duman attı bir kenara çektim 15 dakka sonra devam ettim bir sıkıntı olmadı
arasıra kalkışlarda benim aracımda silkeleme yapıyor ilk iki vites geçişlerin belli ediyor kafalar rep yapar gibi bir ileri bir geri 2. vitesden sonra bu durum ortadan kalkıyor ama bu durum genelde hızlı kalkışlarda oluyor sakşn bir kalkış yapıyorsanız o silkeleme pek hissedilmiyor


küçük bir düzeltme yaplım: otomatik vites elle vites değiştirmeye izin verir. 1.2.3. vitesler hatta kaç ileriyse o kadar manuel karşılık otomatik viteste bulunur. vites hız limitlerine uymak şartıyla manuel olarak değiştirilebilir.
 
sakin kullanımda vites değişimlerinde pek sarsıntı yaşamıyorum. şimdilik hiç şikayetim yok. fakat merak ettiğim bir konu var,
manuel vites araç kullanırken 1. vitesi kalkışta kullanır 3-4 metre sonra ikinci vitese geçerdim, easytronik viteste araç sabah kalkışta en az 50 metre 1.viteste devam ediyor, bu bir sıkıntımıdır , araca zararı varmıdır, yoksa normalmidir acaba ?
 
sakin kullanımda vites değişimlerinde pek sarsıntı yaşamıyorum. şimdilik hiç şikayetim yok. fakat merak ettiğim bir konu var,
manuel vites araç kullanırken 1. vitesi kalkışta kullanır 3-4 metre sonra ikinci vitese geçerdim, easytronik viteste araç sabah kalkışta en az 50 metre 1.viteste devam ediyor, bu bir sıkıntımıdır , araca zararı varmıdır, yoksa normalmidir acaba ?

anlattığın durum bir problem değildir, soğuk havalarda aracın vitesi geç atar, bunun sebebide ısınana kadar zehirli gaz salınımını düşürmek içindir.. kullanım kılavuzundada yazıyor zaten.. bu tarz durumlarda ben manuel kullanıyorum, 2. viteste gidebileceğim yeri 1. viteste gitmiyorum..
 
Easytronic li olan arkadaslar zorlamaya gelmez easytronic vites, debriyajini yakarsiniz , not: Easytronic vites diğerlerine göre çalişma sistemi farklidir.
 
valla allah bir daha easytronic vites kısmet etmesin :)
araç üç yılda iki defa vites arızası yaptı yollarda perişan etti ve gözüm gibi baktığım corsa mı sattım çünkü 1200 tl masraf çıkardı...
arkadaşlar opel araçlara bakarken beni görünce şaşırdın herhalde yine mi opel alacaksın diyorlardı...

Siz o 1200 TL masraf ettiğiniz corsanızı 6 ay da bir şanzıman yağını ve filtresini değiştirttinizmi ?
 
Astralarda makyajdan sonra easytronic şanzumanlar geliştirildi ve arıza yapma ihtimali minimuma indirildi..
 
Siz o 1200 TL masraf ettiğiniz corsanızı 6 ay da bir şanzıman yağını ve filtresini değiştirttinizmi ?
nerde yazıyor bu şekilde bir değişim???
 
Geri
Üst