Easytronik araba nasıl kullanılır.?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hozcanak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Benim corsa 1.3 cti auto modda iken ara ara 3000 ile 4500 devir arasına bir sıçrama oluyor. Normalde 3000 e gelmeden vites atıyor ama bazen 3000 de sanki balata kaçırıyor gibi motor sesi artıyor devir saati 4500 e vuruyor öyle vites atıyor. baskı balata sıfırlandı ve şanzıman beyni tamiri yeni yapıldı. eskiden de vardı bu sorun.
 
vites değişimlerinde siz gazı köklesenizde araç yakıtı keser, tam olarak kesemediği durumlardada ani devir artışı oluyodur diye tahmin ediyorum, hafif eğimli yokuş çıkarken çok nadir benim araçta da oluyor..
 
Merhabalar,
Bende de 1.3 cdti easytronik astra var:1-2-3 arasi degisimlerde manuel modde vitesi ben atarken mesela 1'den 2'ye-2'den 3'e vites kutusundan tukur diye vites degisirken bir vuruntu geliyor cogu zaman oluyor bu cok az zamanda sessiz sekilde degisiyor vites.Sizin araclarda da boyle bir ses geliyor mu?
 
en çok 1. viteste yaşanıyor o vuruntu, şanzımana alıştığınız zaman sorunu kendi kendinize çözersiniz zaten :D vites değişimlerinde gazı bırakınca sorun olmuyor..
 
Dizel 3000den Sonra Tadı Cıkar
 
merhaba
opel astra hb 1.3 cdti easytronic vites aracım var.manuelde kullanırken ayağımızı gazdan çektikten sonramı vites değiştiriliyor bilgisi olan varmı?birde kırmızı ışıkta falan dururken vites hangi konumda olmalı?
Teşekkürler.
 
merhaba
opel astra hb 1.3 cdti easytronic vites aracım var.manuelde kullanırken ayağımızı gazdan çektikten sonramı vites değiştiriliyor bilgisi olan varmı?birde kırmızı ışıkta falan dururken vites hangi konumda olmalı?
Teşekkürler.
manuel kullanımda vites kendiliğinden yükselmez ki, sadece yavaşlarsanız otomatik olarak düşer ama manuel modda kalmaya devam eder. yani gaza tekrar yüklendiğinizde vites değişmez siz değiştirmelisiniz.

ben kırmızı ışıklarda dururken vitesi N konumuna getiriyorum. kesin bi bilgim yok ama mantıken şöyle düşünüyorum; bu şanzımanlar otomatikleştirilmiş manuel. vitesteyken frene bastığımda o zaman debriyaj kullanımda oluyor. eğer boşa alırsam debriyaja basmasına gerek kalmaz. bu da debriyajımın ömrünü uzatır. tekrar belirtmek isterim ki kesin olarak demiyorum. sadece mantığımla yola çıkarak bu kanıya vardım.
 
tam olarak sormak istediğim şuydu aslında mesela 1. viteste iken 2 ye geçmek istediğimde ayağımı gazdan çekip sonramı vites yükselticem? yoksa ayağım gazda iken yani ayağımı gazdan çekmedende vites yükseltebilirmiyim? veya tam tersi vites düşürken de geçerli bu denge tam olarak nasıl olmalı?
 
tam olarak sormak istediğim şuydu aslında mesela 1. viteste iken 2 ye geçmek istediğimde ayağımı gazdan çekip sonramı vites yükselticem? yoksa ayağım gazda iken yani ayağımı gazdan çekmedende vites yükseltebilirmiyim? veya tam tersi vites düşürken de geçerli bu denge tam olarak nasıl olmalı?
ayağınızı bir miktar gazdan çekip vites değiştirmeniz daha yararlı olur. aksi takdirde daha sarsıntılı oluyor vites geçişleri
 
çok teşekkürler verdiğiniz bilgi için.Malesef kitapçağında bununla ilgili hiçbir bilgi yok yani en sağlıklı bilgiyi servisten almak lazım anlaşılan.servisten bu konu ile ilgili yani manuel kullanımda araç nasıl kullanılmalı vites geçişleri nasıl yapılmalı,otomatikte iken araç nasıl kullanılmalı gibi...forumda bu konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar bilgilerini paylaşabilirse çok sevinirim.forumlarda aradım ama genel bilgiler dışında kullanış ilr ilgili bilgi bulamadım.
 
Geri
Üst