Ekonomik sürüş konusuna farklı bir açıdan bakacak olursak;
İŞ= KUVVET*YOL
(Aracımızla evden işe gitmemiz bir İŞ; bu İŞte aracımıza YOL aldırmak için KUVVET uygulamamız gerekiyor.)
Burdaki KUVVET; sık sık ziyaret ettiğimiz benzinciden aldığımız yakıt ile karşılanıyor.
Şimdi bu kuvveti nasıl kullandığımıza bakalım;
Newton amca demişki; (F=ma)
KUVVET = KÜTLE * İVME
Burada kütle evden işe taşıdığımız aracımızla kendimizin ağırlığı. İVME ise birim zamandaki hız değişimi, yani hızlanmamız, ayağımızın gaza ne kadar cok bastığı. Teorik olarak sürtüne olmayan bir ortam içinde (mesela uzayda) eğer ivmeyi SIFIR yaparsak kütle ne olursa olsun kuvvet SIFIR olacaktır. Sabit bir hızla hareket eden cisim eğer SIFIR ivme ile gidiyorsa aynı hızla hareketine devam eder. Biz madem sütünmesiz bir ortamda bulunamayacağımıza göre ancak
sabit bir hız ile giderek minimum kuvvet yani minimum yakıt harcayabiliriz. Fakat unutulmamalıdır ki,yaktığımız yakıtın bir kısmını da tekerlek ile yol arasındaki sürtünme kuvveti, yokuş çıkarken aracı yokuş aşağı çeken yerçekimi ivmesi, hava direnci, motor içindeki parçaların sürtünme kuvveti, motorun verimi... gibi etkenlere harcıyoruz.
Sanırım biraz karışık oldu
özetlersem yakıt ekonomisi için;
1. mümkün olduğunca hafif bir araç
2. verimli ufak bir motor,
3. İnce tekerlekler
4. aracın iyi dizayn edilmiş aerodinamiği
ve
5. sabit hız