Ekonomik sürüş teknikleri

heralde senin soylediginden dolayı oldu...
bir daha denicem işallah olur...
yada hiç denemiyim ben normalde kullandıgım gibi kullanıyım :)

normalden yavaş yavaş düş yani mesela aynı yola 200 devir düş sonra ölç, ertesi gün 200 devir daha gibi.
tam çizgisinde olucaksın diye birşey yok. ben bile tutamıyorum orada.
 
normalden yavaş yavaş düş yani mesela aynı yola 200 devir düş sonra ölç, ertesi gün 200 devir daha gibi.
tam çizgisinde olucaksın diye birşey yok. ben bile tutamıyorum orada.
Polat abi'nin dediği gibi, devirsizlik de yüksek devir kadar kötüdür. uygun bir devir aralığı yakalamak lazım. Bu da zamanla kullanım sırasında oturan bir şey. sürekli devir saati gözlemlemekle de olmuyor. Kaldı ki her zaman da tutmuyor bu devir aralığı, kimi zaman trafik durumuna göre, kimi zaman yol durumuna göre değişiyor.
 
Ekonomik sürüş konusuna farklı bir açıdan bakacak olursak;

İŞ= KUVVET*YOL

(Aracımızla evden işe gitmemiz bir İŞ; bu İŞte aracımıza YOL aldırmak için KUVVET uygulamamız gerekiyor.)

Burdaki KUVVET; sık sık ziyaret ettiğimiz benzinciden aldığımız yakıt ile karşılanıyor.

Şimdi bu kuvveti nasıl kullandığımıza bakalım;

Newton amca demişki; (F=ma)

KUVVET = KÜTLE * İVME

Burada kütle evden işe taşıdığımız aracımızla kendimizin ağırlığı. İVME ise birim zamandaki hız değişimi, yani hızlanmamız, ayağımızın gaza ne kadar cok bastığı. Teorik olarak sürtüne olmayan bir ortam içinde (mesela uzayda) eğer ivmeyi SIFIR yaparsak kütle ne olursa olsun kuvvet SIFIR olacaktır. Sabit bir hızla hareket eden cisim eğer SIFIR ivme ile gidiyorsa aynı hızla hareketine devam eder. Biz madem sütünmesiz bir ortamda bulunamayacağımıza göre ancak sabit bir hız ile giderek minimum kuvvet yani minimum yakıt harcayabiliriz. Fakat unutulmamalıdır ki,yaktığımız yakıtın bir kısmını da tekerlek ile yol arasındaki sürtünme kuvveti, yokuş çıkarken aracı yokuş aşağı çeken yerçekimi ivmesi, hava direnci, motor içindeki parçaların sürtünme kuvveti, motorun verimi... gibi etkenlere harcıyoruz.
Sanırım biraz karışık oldu ;) özetlersem yakıt ekonomisi için;
1. mümkün olduğunca hafif bir araç
2. verimli ufak bir motor,
3. İnce tekerlekler
4. aracın iyi dizayn edilmiş aerodinamiği
ve
5. sabit hız
 
Ekonomik sürüş konusuna farklı bir açıdan bakacak olursak;

İŞ= KUVVET*YOL

(Aracımızla evden işe gitmemiz bir İŞ; bu İŞte aracımıza YOL aldırmak için KUVVET uygulamamız gerekiyor.)

Burdaki KUVVET; sık sık ziyaret ettiğimiz benzinciden aldığımız yakıt ile karşılanıyor.

Şimdi bu kuvveti nasıl kullandığımıza bakalım;

Newton amca demişki; (F=ma)

KUVVET = KÜTLE * İVME

Burada kütle evden işe taşıdığımız aracımızla kendimizin ağırlığı. İVME ise birim zamandaki hız değişimi, yani hızlanmamız, ayağımızın gaza ne kadar cok bastığı. Teorik olarak sürtüne olmayan bir ortam içinde (mesela uzayda) eğer ivmeyi SIFIR yaparsak kütle ne olursa olsun kuvvet SIFIR olacaktır. Sabit bir hızla hareket eden cisim eğer SIFIR ivme ile gidiyorsa aynı hızla hareketine devam eder. Biz madem sütünmesiz bir ortamda bulunamayacağımıza göre ancak sabit bir hız ile giderek minimum kuvvet yani minimum yakıt harcayabiliriz. Fakat unutulmamalıdır ki,yaktığımız yakıtın bir kısmını da tekerlek ile yol arasındaki sürtünme kuvveti, yokuş çıkarken aracı yokuş aşağı çeken yerçekimi ivmesi, hava direnci, motor içindeki parçaların sürtünme kuvveti, motorun verimi... gibi etkenlere harcıyoruz.
Sanırım biraz karışık oldu ;) özetlersem yakıt ekonomisi için;
1. mümkün olduğunca hafif bir araç
2. verimli ufak bir motor,
3. İnce tekerlekler
4. aracın iyi dizayn edilmiş aerodinamiği
ve
5. sabit hız
Aynen açıkladığınız gibi

Ayrıca bir ekleme daha yapmak gerekirse düz yolda sabit hızla giderken aracımız 3 kuvveti yeniyor.
Motor ve aktarma organlarının kendi içindeki sürtünme kuvveti
Yol ile tekerlekler arasındaki sürtünme kuvveti
Araç ile hava arasındaki rüzgar direnci

Bu kuvvetler arasında yakıt tüketimine en büyük etkisi olan rüzgar direncidir. Bu kuvvet sabit değildir ve hız ne kadar fazla ile bu kuvvet de o kadar artar. Yani yakıt ekonomisi için sadece sabit hız yeterli değil aynı zamanda düşük bir sabit hız gerekir
 
Kendi adıma bilinçli opel kullanıcılarını görünce gurur duyuyorum açıklama yapan arkadaşların tümüne teşekkür ederim,Bilim ve zevkleri bütünlemek adına...
 
Çok faydalı bir konu olmuş dostlar,klavyenize sağlık, bütün yazılanlara benim eklemek istediğim şey ise ''ne olursa olsun, sakin olmak'', adeta sinirleri aldırmak; başkasının ''gazına gelmemek''.
En az %25 tasarrufa garanti veririm, ''la havle'' deyip çekin ayağınızı gazdan :)
 
bak bu iyiydi, mp3 yapıp sürekli çaldırmak lazım ama.
 
bende astra 1.6 16V var alalı 3 hafta oldu araçtan oldukça memnunum fakat yakıt olarak beni çok zorluyor Silviri-esenler otogarı 50 liraya gidio geliyorm uzun yol yaptım anakra depo boşalınca fulleyip yapıtığım km ye bölüyorum Km de 350 krş yakıor daha 2000 Km de acaba yakıtı düşermi motor açılmadı diyemi böyle yakıor ilk bakımına girdkten sonra fln farketdermi Lpg takmayı düşündüğüm zamanlar bile oluyor 1.6 astrası veya fikri olan paylaşırsa sevinirim şuan ekranda 9.3 lT 100km gözüküo uzun yol yapmadan önce 10.4 lt di :S
 
kesinlikle rodajı tamamladıktan sonra düşer. dediğiniz değer ş içi değer eşit. yolda mutlaka düşecektir. bu arada hayırlı olsun aracınız. Allah sevdiklerinizle hep güzelliklere taşımayı nasip etsin astranızla...
 
Geri
Üst