Ekonomik sürüş teknikleri

Polat eline sağlık. Diğer arkadaşlarada çok teşekkürler. Güzel bilgiler.
 
asıl ben teşekkür ederim arkadaşlar, umarım yardımı dokunmuştur. petrolcülerin sitemlerine dayanmaya çalışıyorum.
 
gerçekten faydalı :)
 
Ben hep su mantık giderdim bisikletle gezdiğim için genelde bisikletleyokuş çıkarken
düşük viteste çıkarız yüksek vitesle daha çok güç harcar üstelik belki çıkamayız bile.
artı düşük vitesdeyken de ayagımızı daha fazla cevirmiş oluruz buradan yola çıkarak
arabalarda da düşük vites daha az yoracağı için daha az yaktırır diyordum mantığını
bu yazıda anlamış oldum teşekkürler tabi motorun zorlanmasıyla yaktığı yakıt arasındaki ilişkiyi anlamış değilim:) elinize sağlık...
 
Bu bilgiler faydalı bir de benim ağabeyime bunları uygulatabilsem. Benim aracı kullanmamla onun kullanması arasında en az %25'lik bir fark var. Olan da cebe oluyor.
 
Ben hep su mantık giderdim bisikletle gezdiğim için genelde bisikletleyokuş çıkarken
düşük viteste çıkarız yüksek vitesle daha çok güç harcar üstelik belki çıkamayız bile.
artı düşük vitesdeyken de ayagımızı daha fazla cevirmiş oluruz buradan yola çıkarak
arabalarda da düşük vites daha az yoracağı için daha az yaktırır diyordum mantığını
bu yazıda anlamış oldum teşekkürler tabi motorun zorlanmasıyla yaktığı yakıt arasındaki ilişkiyi anlamış değilim:) elinize sağlık...

zorlanmadan kastınız eğer düşük devir ise; düşük devirde araç hızlanmaya çabalıyacak, bunun için fazla yakıt püskürtecek ama tork yetersiz olduğu için devirlenemeyecek. fazla püsküren yakıt boşa gidicek.

kastınız başka birşeyse buraya yazın, anlaşılır biçimde açıklamaya çalışayım.
 
Bu bilgiler faydalı bir de benim ağabeyime bunları uygulatabilsem. Benim aracı kullanmamla onun kullanması arasında en az %25'lik bir fark var. Olan da cebe oluyor.

cepleri değişin. özellikle içinde para varken. yorumlarınız için çok teşekkürler.
 
Polat bey çok teşekkürler kastım su ki; zorlanma dediğim yüksek vitesteyken
araba zorlanır diye biliyordum yan 2000 devir altı ama bunu yeni ögreniyorum
şimdiye kadar çok yakmasın diye dik yokuşlarda 3200 lerde değiştirrdimdevri yüksek tutardım bisiklet mantığı ama değilmiş onu anladım peki çok merak ettiğim bi soru da su:
yokuş inerken diyelim 5. viteste iniyoruz ecu'nun yakıtı kesmesi için 1500 devirlerde olması mı lazım yoksa gaza ve debriyaja basmadan her devirde yakıt kesme işlemi geçerli mi ben hep 1500 devirlerde tutmaya çalışıyordum şimdiden çok teşekkür ederim
saygılar
 
Geri
Üst