- Konuyu Başlatan
- #71
Polat bey çok teşekkürler kastım su ki; zorlanma dediğim yüksek vitesteyken
araba zorlanır diye biliyordum yan 2000 devir altı ama bunu yeni ögreniyorum
şimdiye kadar çok yakmasın diye dik yokuşlarda 3200 lerde değiştirrdimdevri yüksek tutardım bisiklet mantığı ama değilmiş onu anladım peki çok merak ettiğim bi soru da su:
yokuş inerken diyelim 5. viteste iniyoruz ecu'nun yakıtı kesmesi için 1500 devirlerde olması mı lazım yoksa gaza ve debriyaja basmadan her devirde yakıt kesme işlemi geçerli mi ben hep 1500 devirlerde tutmaya çalışıyordum şimdiden çok teşekkür ederim
saygılar
öncelikle geçikme için özür dilerim,
az yakıt için ana başlığı toparlar isem YÜKSEK VİTES - DÜŞÜK DEVİR - TORK (Rampalarda). yani rampayı çıkmak için gereken torku benzinlilerde yüksek devirde, dizellerde düşük devirde elde ediyoruz. bazen tork bize yetmiyor ve vites düşürüyoruz. kullandıkça alışmak gerekiyor. tanıdığımız yollarda ezberlendiği taktirde çok fazla ekonomi yapmamız olası.
araç vitesde ve debriyaja basmıyoruz. yokuş aşağı ecu rölantiye kadar yakıt püskürtmez. ancak rölantide püskürtür yani 750-800 devirde.
ama otomatiklerde 1500 devirlerde bile püskürtür. o anki şanzımanın yağlamasına bağlı.