Ekoyak Taktırdım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan obaris
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
osman bey bu işlemi lpg sisteminde nasıl uygulayabiliriz acaba tank tan gelip regülatöre giren hortumamı takıcaz..?
 
Çok ilginç merakla takip ediyorum konuyu..tek aklıma takılan, o mıknatısların yaratacagı manyetik alan herhangi başka bir aksama (elektronik özellikle) zarar verip vermeyecegidir ? yoksa yakıt giriş borusuna mıknatıs takmak zor bir iş değil
 
....
 
Son düzenleme:
aracım enjeksiyonlu ve sıralı lpg takılı benim benzinle fazla bir sorunum yok sadece lpg de tasarruf yapıyormu onun için soruyorum regülatöre giren hortumamı yoksa regülatörden çıkıp lpg enjektörlerine giden hortumamı takıcaz elimde hoparlör mıknatısları var kaç adedini takmamı önerirsiniz YARDIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
 
sözberk kardeşim ben kullanıcı yorumlarını değil kendi gözlerimlye ve matematiğimle yaptığım neticeyi aktardım.ben ne ilgili cihazlara müştkeri,ne satıcı nede taraf biriyim.zaten bu konuyu açmamın nedeni boşu boşuna kimsenin fazladan masraf ederek cihaz almadan evdeki malzemelerle tasarruf cihazı yapmasını önermek.YANİ SIRF MESAJ YAZMAK İÇİN DEĞİL.Cinaru kardeşim 1 tanesi 3 kgkaldırmaktadır.isteirsen ölçebilirsin

Hocam estağfurullah ben sizinlle ilgili doğrudan bir şey söylemedim. Öyle bir yanlış anlaşılmaya sebebiyet verdiysem özür dilerim.
Benim maksadım diğer iki sitedeki yorumların gerçeği daha fazla yansıttığ ve kesin bir deneyimin sonucu olduğuydu. Hepsiburada hakkındaki düşüncelerim bunlar ama sizinle ilgili bir kastım yok.
:o
 
üstadlar elemanın biri forumlardan birinde olayı çok güzel anlatmış! sanırım kimyacı bir arkadaş! tatmin edici yorumları var isterseniz paylaşabilirim!

fakat bana en mantıklı gelen tarafı:

diyorki; siz yakıtın yapısını bozar ve o yakıtı daha kararsız hale getirirseniz o yakıtın yanma karakteristiğide değişir ve buna bağlı olarak oktanıda düşer çünkü kararsız bileşik tepkimeye daha çabuk girer bu durum dizel motorlarda sorun olmaz ancak eğer bu cihazların o anlatılan etkileri gerçekten olsa benzinli araçlarda vuruntuya sebep olması gerekir.

bence %100 mantıklı bir yorum!.. eğer belli bir kararsızlık veya kararlılık hali varsa ortada ve arkadaşların anlattığı gibi farklı yanma sağlıyorsa vuruntu olmaması elde değil!..
 
aynı zamanda dizellerde işe yararmı diye bi soru oluşmasın kafalarda dizeller bilindiği üzere mazotlar daha sağlam bir yapıya sahiptir daha zor yanarlar bu yüzdende mazotu mıknatıslarla ayrıştırmak bence ciddi anlamda akla yatmıyor!

mıknatıs 6 kilo kaldırcak yada 4 mıknatıs 11 kilo falan bunun bilimsel bi açıklaması olmadığı sürece beni tatmin etmemektedir!

bunlar şahsi düşüncelerim sizinle paylaşmak istedim.
eğer birilerini istemeden kıracaksa şimdiden çok çok özürdilerim!.

hayatta bilime ve mantığıma sığdıramadığım tek şey r.carlos'un firikiğidir:D
 
98 Astra Kardeşim Araç Karbüratörlü Ise Karbüratöre Girmeden önce depodan gelen lpg yakıtının geçtiği boru üzerine Ama Karbüratöre En Yakin Yere (yalniz Dikkat Edin Metal Boru üzerine Değil Mutlaka Plastik Boru üzerinde Olacak)karbüratöre Girmeden önce Benzinli Ise Enjektöre Veya Karbüratöre En Yakin Yere Yine Plastik Boru üzerine Gelecek şekilde Olmali.
Bycorsa kardeşim elektronik olarak takıldığı yerde en yakın mesafe 30-45 cm arasında .zaten 10 cm den sonra mıknatısın etkisi kalmıyor.yinede sen mıknatısının elektronik aksamlara yakınlığını hesaplayarak tak.zaten eko66-ekoyak vs.cihazlarda aynı şekilde montajlanıyor.selamlar


şimdi arkadaşlarım! mevzu çok derin konu tasarruf olunca gerçekten her boyutuyla düşünürüm! eğer sonunda bifaydası olmuycaksa bence kimse boşuna emek ve zaman kaybetmesin zaman paradan daha çok değerlidir!

şimdi aklıma takılan bi konu daha var en az 3 kere okudum yazılanları ve şunu soruyorum kendime! madem bu mıknatısların etkisi belirli bir mesafe sonra kayboluyorsa bu kural içinden geçen yakıt içinde geçerli değilmidir! yani tamam yakıtın yapısı belirli bir şekilde mıknatıslarla ayrışıyorsa (ki bana imkansız gibi geliyor) daha sonra manyetik ortamı terk edince eski haline geri dönmezmi? yanma odasında yine aynı yakıt yanmazmı? kendime bunu sordum ve bence mantıklı olan cevap evet yakıt normal halde yanma odasına girerdi!..

ayrıca oluşan ısı dalgalarıyla manyetik dalgalar arasında bi etkileşim söz konusumudur? inanın hiç bir bilgim yok ama araştırcam en kısa zamanda paylaşıcağımdan emin olabilirsiniz!

yorulmadan bu yazdıklarımı okuyanlara çok teşekkürler!

bence Osman abi ( aramızda 10 yaş var :D ) sen o mıknatısları sök ve arabayı aynı şekilde kullanmaya devam et bi farklılık olmuyacağı inancındayım!
 
....
 
Son düzenleme:
ok osman abicim bugün alıyorum mıknatısları ve tüm öğleden sonramı bu işe ayırıyorum! bakalım varmı bi kerameti!. depoyuda her defasında full doldurup bi ölçüm yapayım! bakalım nolucak?
 
Geri
Üst