el freni

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

asi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2012
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım bende 2001 model 1,6 comford opel vactra var ama el freninde sıkıntı yaşıyorum tam çektiğim halde iyi tutmuyor tamirciye gittim el frenini bir şekilde gerdi eil freni çektiğim zaman eskisi kadar yukarı kalkmıyor ama yinede iyi tutmuyor yardımcı olursanız sevinirm şimdiden teşekkür ederim
 
El freni Balatasını kontrol edin, gene de tutmazsa telini değiştirin. İşçiliği fazladır, o yüzden original ile değiştirin. Yan sanayii hiç randıman vermez.
 
benım el frenıde senınkı gıbıydı hem sert hemde tutmuyordu balata ayarı yapıldı yıne olmadı bıgun ıyıce asıldım telı koptu gıttım frencıye, adam dedıkı bunun telı zaten hıc oynamıyor paslanmıs. telı degıstırdım sımdı super hem yumusadı hemde dırek kılıtlıyor senınde balatadan degılse el frenı telındendır
 
el freni balatalrınıza baktırın kampanaya baktırın eğer kampana düzgün değilse tornacıda taşlatın tekerleği söktüğünüzde disk ve kampana kısmını göreceksiniz kampana kısmında bir delik var balataların bağlı olduğu ayar vidası var tornavida yardımı ile ordan ayar yapılıyor. el freni halatını gerdirerek değil.
 
fren ayarı yaptırın
 
"frenci"ye giderseniz kesin sonuca ulaşırsınız..
 
Şimdi detaylı şekilde anlatmaya çalışacağım,
aracı lifte kaldırırsanız tekeri sökersiniz, eğer eliniz yatkın ise arka freni baskısı ile sökersiniz sonra diski tutan tek vida ile çıkarırsınız açınca içini güzel bir hava tutup temizler fren temizleyicisi sıkar sonra dişli ve yaylı olan kısımları hafif wd 40 la dikkat fazla değil balata ıslanmasın veya yayılmasın (en güzeli sprayın ağzında ince hortum olursa yayılmadan punkta şekilinde daha güzel olur),sonra el freni balatalarına bakarsınız bu arada el freni içerideki kısmını hafif kreslersiniz bol değil yağlı kalacak şekilde. sonra diski takarsınız bunu diğerinede aynı şekilde uygularsınız. sonra gelir altda resimde eklediğim delikten dişli ile fren balatalarını açarsınız (diske yanaştırırsınız) aman tam değip tutmasın 2mm boşluk oluşsun. Sonra elfreni teline gelirsiniz, altda vida ile ayarı var el frenini 3-4 kademe kalkacak şekile gelene kadar somunu çevirsiniz sonra telleri ve kılıf diyorum oraya girdiği yerleri güzelce W40 ile yağlar temizlersiniz, en son el frenini kademe kademe çeker tekerleri üzerine geçiçi takar bakarsınız aynı ayarda tutuyormu tutmayanı aynı şekilde yine o fren balata ayarlayacısı ile çevirerek ayarlarsınız taa ikisi aynı anda tepki verip frenleyene kadar kolay gelsin zor değildir
0080.jpg

0060.jpg

bremse1.gif

ayar o ikinci resimdeki delikten 3 resimdeki gibi tornavida ile dişli çevirilerek ayarlanır 15 nolu parça oluyor
 
Bu arada eliniz yatkın değil beceremem derseniz yol kısası aracı lifte kaldırır tekeri söker disk kenarı delikten o parçayı çevirerek diski tuttuğu andan itibaren sürtünme olmayacak ses gelmeyecek kadar geri çevirirsiniz sonra aynı işlemi diğerine yaparsınız en son el freni telini el freni 3-4 kademe kalkacak şekilde aradaki somunla ayarlarsınız telleri temizlersinzi W40 larsınız sonra el frenini yavaşca önce 1 sonra 2 sonra 3 kademe denersiniz hangisi önce kavrıyor kavramayanı o delikten yine balatayı ayarlarsınız taki iki aks aynı şekilde kavrasın bitt :)
 
servisteki elemanlar bu işin hep kolayına kaçıyo içeriden elfreninin altındaki somunu sıkıyolar geçiyolar
 
balatanın saglam oldugundan emın ısen tekerı bıle sokmeye gerek tek bıjon sokerek yapılır ama yapmadan el fren tabancasının ordan uzun 10 lokma ıle ayarı boşa almak şarttır sonra balatadan ayar yapılır en son olarak tekrar tabancadan yapılır
 
Geri
Üst