en iyi yolcu otobüsü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bugraGT
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

en iyi şehirlerarası yolcu otobüsü


  • Kullanılan toplam oy
    237
:good::good:
Travego nasıl konforlu olabiliyor anlamadım bence çok orta sınıf bir otobüs..
Otobüsün kralı bu ya : Kassböhrer Setra :D ismi bile karizma :D
121vl1f.jpg
 
setra gürültülü arkada bikere oturun dicem ama yolculugunuz kabusa dönmesin

düzlük yolda söför fazla rötarları çekmiyo dmek

antalyaya giderken seydişehir daglarında iniliyorr inlliyorr:D


markayı bi kenara bırakırsak firmalar arasında ulusoy un royal class secenegi 1 numara

bence bu vip olaynı geliştirmek lazım
 
Mercedes Travego ‘nun 1000. Otobüsü Yollarda


travego17shd25px61.jpg

Mercedes ‘in Türkiye ‘den tüm dünyaya ihraç ettiği ,otobüs pazarında büyük yol kateden ve pazar liderliği konumuna yarleşen Mercedes Travego 1000. aracıyla yollarda.
Kısa zamanda iyi bir başarı elde eden ve Hoşdere fabrikasında üretilen Mercedes Travego ‘nun tüm detaylarına göz atalım.


TASARIM

İki farklı uzunluk alternatifi ile sunulan Travego’nun 2 akslı modeli 15 SHD 12 m, 3 akslı model 17 SHD ise 13,85m uzunluğunda. Her iki model de, 2,55 m genişliği ve 3,96 m yüksekliği ile peronu dolduruyor.
Üç boyutlu ön tampon ızgarası, far ve sis farı tasarımı, Mercedes-Benz markasının gelenekselleşmiş çizgilerini ortaya koyuyor.
untitled-1.jpg

Ön kapı üzerinden başlayıp, kabartma şeklinde tavanla birleşerek arka kısma kadar uzanan tasarım çizgisi, Travego’nun etkileyici karakterinin en güçlü detayı.
Tavanla birleşen eğimli arka cam, estetik arka ızgara, otomobil çizgileri taşıyan arka stop lamba dizaynı ve stopların pençe şeklindeki uzantıları ön görünümü aratmayacak bir etki oluşturuyor. Geleneksel Mercedes-Benz çizgileri her yönden ilk bakışta fark ediliyor.
Mercedes Travego kendi sınıfında en geniş bagaj hacmine sahip.
KONFOR
Mercedes Travego , sürücüyü saran yarım daire şeklindeki kumanda paneli, tüm kontrollere kolay ve güvenli şekilde ulaşılmasını sağlıyor.
gsterge1pr81.jpg

Sürücü ve hostes koltuklarının üst kısımlarında bulunan eşya gözleri, sürücünün sol tarafyndaki çok amaçlı dolap, basamaktaki ilave dolap ve hostes bölümünün hemen solunda bulunan büyük boy ikram malzeme dolabı sürücü ve hostese gerekli malzemeler için geniş bir hacim sunuyor.
untitled-12.jpg

Mercedes Travego’da standart olarak sunulan sürücü bölümü kliması, sürücüye özel iklimlendirme imkanı sağlıyor ve sürüş konsantrasyonunu arttırıyor.
Travego’nun joy-stick vites ve servo takviyeli aktarma sistemi ile vites geçişleri lüks otomobillerde olduğu gibi yumuşak ve rahat.
29_mercedes_provides_gers.jpg

Yeni Grammer 90-5 tip sürücü koltuğu da genişletilmiş ayar seçenekleri ve ergonomik yapısıyla sürücüye yüksek seviyede konfor sunuyor.
GÜVENLİK
1000. aracını üreten Mercedes Travego, yüksek teknolojisi ile Mercedes-Benz marka otobüslerin alışılagelmiş üstün güvenlik standartlarını daha üst seviyelere taşıyor.
FPS (esnek programlanabilir kumanda) : Mercedes-Benz S sınıfı otomobillerin elektronik sistemi, uyarlanmış haliyle Travego’da da var. Otobüs üzerinde bulunan tüm elektrik ve elektronik ekipmanlar tesisata, FPS sistemi üzerinden başlanıyor. FPS, kablolar üzerinden sadece elektrik değil, veri transferi de yapıyor. Yeni Travego içindeki tüm cihazlar, otobüs üzerinde çeşitli konumlarda bulunan FPS modülleri ile elektronik olarak kumanda ediliyor. Böylece, kablo miktarı ve eski sistemde kullanılan diyot, röle, switch gibi elemanlar azalıyor. Sistem sadeleşerek daha güvenilir hale geliyor.
Sürüş konforu, güvenlik ve sürüş dinamiği ile ilgili tüm elektronik sistemler kendi aralarında çok daha etkin ve hızlı iletişim kurabiliyor. Akıllı elektronik sistem ile fren
ve debriyaj balataları aşınma miktarları, yağ seviyesi, tüm tüplerin hava basınçları yağ basıncı gibi pek çok değerin takibi sağlanıyor. FPS üzerinden hata tespiti (diyagnos) çok daha kapsamlı, hızlı ve hedefe yönelik yapılabiliyor.
7_bus_flugzeug_travego_mv.jpg

On Board Diyagnos: Hata tespit sistemi : Travego’nun hata tespit sistemi, arızalar sürücüye detaylı olarak gösteriyor. Hata tespit sistemi ile elde edilen bilgiler, kontrol panelinde bulunan ekrandan kolayca okunabiliyor. Böylece, arızadan hemen haberdar olan sürücü, problemi geciktirmeden çözebiliyor.
Otomatik yedekleme/yükleme sistemi : Her FPS ünitesinin programı, bir sonrakinde yedek olarak bulunduğundan, herhangi birinin yerine boş bir ünite takıldığında sistem bunu fark ediyor ve ilgili yazılımı otomatik olarak yeni üniteye yüklüyor.
EBS (Elektronik Frenleme Sistemi) : EBS sayesinde frenler elektronik olarak daha hızlı ve hassas kumanda edildiğinden çok daha kısa sürede reaksiyon verebiliyor. EBS, 10 bar basınçlı kuru hava sistemi ile birlikte fren mesafesini önemli oranda azaltıyor.
15bigey01.jpg

ABS(anti-blokaj) ve ASR(patinaj önleyici sistemler) : ABS , ASR retarder, beşinci valfli egzos freni, viraj güvenliğini sağlayan ön ve arka aks stabilizatörleri Yeni Travego’da da standart ekipman olarak bulunuyor.
ESP(Elektronik Stabilite Programı) : ESP sayesinde aracın devrilme veya virajlarda yoldan çıkma riski önemli ölçüde azalıyor.Seyir sırasında sensörleri aracılığıyla direksiyon açısını, yanal ivmeyi ve aracın sapma oranını sürekli kontrol altında tutan ESP, sürücünün ihtiyacı olduğu anda harekete geçen bir aktif güvenlik sistemidir.Araç uzun ve keskin virajlarda veya hızlı şerit değiştirme sırasında kritik bir duruma gelirse; ESP her tekere gerektiği kadar fren kuvveti uygularken motor kumandasına da etki ederek hızı azaltıyor. Böylece araç dengesini yeniden kazanana kadar kontrollü ve etkili biçimde yavaşlıyor.
Travego’da acil durumlar için manuel güvenlik önlemleri de var.
Yeni Travego’nun kapıları acil durum anında dışarıdan da açılabiliyor. Aracın içinde bulunan emniyet musluklarının aynısı dış kısımda, kapıların yanına bulunuyor. Gerektiğinde dışarıdan da havası boşaltılarak kapıların kolayca açılması sağlanıyor.
29_mercedes_provides_german.jpg

2006 Dünya Kupasında yarı finalde Del Piero ve Gilardino ‘nun golleri ile İtalya ‘ya kaybeden ama futbol otoriteleri tarafından alkışlanan bir performans sergileyen Almanya Milli Futbol Takımını taşıyan otobüs Mercedes Travego ‘ydu.
GÜÇ ve EKONOMİ
Prestij ve konfor özelliklerinin yanı sıra, çalışanlarına rahat ve ergonomik çalışma alanı sunan Yeni Travego, güçlü motoru, dayanıklı karoseri, düşük yakıt tüketimi, üstün güvenlik özellikleri ve minimum servis-bakım giderleriyle sürücüsüne ve sahibine çok iyi bir fiyat-performans dengesi sağlıyor.
Travego çevre dostu Euro 3 standartlarynda iki farklı motor tipi ile sunuluyor. 17 SHD’de, 16 lt hacminde, 476 PS gücünde V8 motor ve 15 SHD’de, 12 lt hacminde, 422 PS gücünde sıra 6 motor.
Mercedes Travego’da bulunan birim yakıt pompaları (PLD) sayesinde, her bir silindir için bağımsız hassas kontrol sağlanabiliyor. Silindirlerde mekanik problemlerden kaynaklanabilecek basınç kayıpları tamamen ortadan kalkıyor, motor her zaman düzenli ve sessiz çalışıyor. Tüm pompalar birbirinin yerine kullanılabildiği gibi, herhangi bir pompanyn arızalanması aracı yolda bırakmyyor. Arıza durumunda sadece ilgili silindir pompası değiştiriliyor, tamir bakım süresi kısalırken yedek parça maliyeti düşüyor.
Her iki motor da kendi sınıflarında, özellikle düşük devirlerde, en yüksek performansı optimum yakıt tüketimi ile sağlıyor.
1800 bara ulaşan püskürtme basıncı ile daha iyi yakıt-hava karışımı sağlanıyor, performans artarken yakıt tüketimi ve egzoz emisyonları düşüyor.
13 ton teknik kapasiteli, Mercedes-Benz markalı H06 arka aks, daha yüksek retarder momentini tolere ederek daha etkin frenleme sağlıyor.
Akıllı elektronik sistemler sayesinde, debriyaj ve fren balatalarındaki aşınmalar rahatlıkla görülüyor, arızalar büyük sorunlara yol açmadan tespit ediliyor. Dolayısıyla, Travego’nun servis ziyaretleri çok kısa sürüyor.
Uzun bakım aralıkları, servis ziyaretlerini ve bakım maliyetlerini azaltıyor. Mercedes Travego sürücüsüne ve sahibine daha uzun süre hizmet veriyor ve daha çok kazanç getiriyor.
Travego’nun karoserisi komple katoforez banyosuna daldırılıyor ve profillerin iç-dış tüm yüzeyleri elektroliz tekniği ile koruyucu madde kaplanıyor. Yeni Travego, dünyada pek az otobüs üreticisi tarafından uygulanan bu yöntemle uzun yıllar paslanmaya ve korozyona dayanıklı hale geliyor.
Tüm bu detayları ile güvenilir ,konforlu ve istikrarlı bir otobüs olduğunu ortaya koyan Mercedes-Benz firmasının bu segmentteki göz bebeği Travego için fazla bir şey söylemeye gerek yok.
 
travegonun kasası 2016 yılında değişcekmiş. o yıla kadar sadece makyaj geçirecekmiş
 
Geri
Üst