eps (elektrik power steering) elektro hidrolik direksiyon sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan oguzdag
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
torumer,

anladım. yoksa yapacak bişide yok, eğer illa yumuşatmak istersen lastik tabanını küçültmem gerekecek. oda pek işime gelmiyor.
satıcam galiba aracımı meganeIII alıyım bari. direksiyonu park ederken çok tatlı yumuşak yüksek hızlardada sert.
anlamak mümkün değil zaten bu mühendisleri. kardeşim kim aracı park ederken pamuk gibi direksiyon istemezki?
en iyisi Grande punto yada bravo daki city modlu direksiyonlar. denediyseniz anlarsınız. sanki direksiyon simidi lastiklere bağlı değilmiş de boşdaymış gibi. çok rahat dönüyor. aslında ondaki sistemde. eps ama sanırım motoru daha güçlü. yada ikinci bir motor var park için


MEgan faz 2 yada faz 3 modellerinde direksiyon kutusu kurudur elektirik takviyeli direksiyon vardır direksiyon simidinin altına direksiyon kovanı var o kısımda hıza duyarlı elektirik motoru var o yüzden araç çalışmazken yarı kontakda dahi direksiyon pamuk gibidir hızlandıkça direksiyon sertleşir opellerde eps ( elektirk takviyeli direksiyon pompası vardır yani pompa hareketini kayışdan değil elektrikten alır sonucunda hidroliktir ) megan 2 3 ler elektirik takviyeli kuru tip direksiyon kutuludur . direksiyon sertliğini kamber kaster toe in toe out ( rot ayarları yani ) ayarlarındanda yapabilir ancak siz ilk aldığınız günden beri sert diyorsunuz sanırım normal ve bildiğim kaadarıyla yazılımla olmuyor yumuşatma ... saygılar...
 
teşekkürler, çok açıklayıcı oldu. anladığım kadarıyla astrada hidrolikden kasdın kutuda yağ varmı? yani elektrik moturu yağ basıncımı sağlıyor.

meganede ise hiç yağ basıncı yok diye anladım
 
99 model corsamda bile eps var.. opel uzun yıllardır kullanıyor bu teknolojiyi.
 
teşekkürler, çok açıklayıcı oldu. anladığım kadarıyla astrada hidrolikden kasdın kutuda yağ varmı? yani elektrik moturu yağ basıncımı sağlıyor.

meganede ise hiç yağ basıncı yok diye anladım

rica ederim . evet kutuda hidrolik yağ var ve bu yağın basıncını ve miktarını eps (elektirik tahrikli hidrolik motoru ) var aynı olay renault clio kangoo larda var yeni nesillerini bilmiyorum ama megan 2 faz 1 2 3 modellerinin hepsinde direksiyon kutusu kuru tip hiç yağ yok direksiyon kovanında bi elektronik motor mevcut kontak açık halde dahi direksiyon yumuşak bu bu sistem hıza duyarlı hızlandıkça direksiyon sertleşiyor aynı sertleşme opellerin elektirkli pompa dada mevcut...
 
sizi sevindirir mi bilmem ama opelin direksiyon sertliği ve sürüş esnasında verdiği tepkilerle arac kontrolüne adaptasyon hemen hemen tüm araçlarında test sürüşlerinde mükemmele yakın puan almaktadır.sadece park ederken yumuşaklıgı ön plana çıkartıyorsanız yumuşaklığın artmasının aynı zamanda park esnasında karsılasılan engellerinde hissedilmesini azalttıgını unutmayın.bir miktar daha sert olabilir ama yuksek hızlardaki stabilitesi de yumusak direksiyonlara nazaran daha fazladır.o gun jetta kullandım direksiyon yerinde durmuyor elinizi koydugunuzda...
 
jettaya bende kullandım yaklaşık 1000km. bana direksiyonu gayet istikrarlı geldi ve yumuşaklığıda gayet iyi di. tabiki tercih meselesi. sanırım ben aşırı yumuşak bile olsa yumuşak direksiyon taraftarıyım. belki sakin ve yavaş araç kullandığım içindir
 
ewt, beyler yeni bir gelişme varmı? bu eps nin direksiona yardımcı bir birim olduğu düşüncesiyle. bunun yardım etme gücü arttırabilir mi?

bunu tech2 veya elektronik olarak astra ile çok uğraşmış ustalar bilir. belki bariz bir ayar yoktur. ancak eps ye giden akım felan arttırılabilir mi? çok mu zorluyorum . olmıyacak duaya amin mi demek istiyorum, bilemiyorum. ama olabilirmiş gibi geliyor...
 
birde bu bilgiler benim görüşümü destekler nitelikde... gibi...

1.GİRİŞ:

Elektronik Yön Verme Tertibatı, direksiyon pompasının gücüne olan ihtiyacı, mevcut hortumları, hidrolik akışkanı ve motordan hareket alan kasnak sistemini ortadan kaldırır.
EPS, kolay motor ayarlanması, motor çalışmadığında bile yardımcı elektrik motorunun devrede olmasıyla sistemin çalışmasına izin vermesi gibi ekstralar sunarken enerjiyi verimli kullanır ve doğaya saygılıdır.
EPS, daha iyi performansla, 50 yıllık hidrolik direksiyon sistemine meydan okumaktadır.

1.1.EPS TEKNOLOJİSİNE BAKIŞ

Sistem Elemanları :

 Direksiyon simidiyle entegreli direksiyon kutusu
 Elektrik Motoru ( Kalıcı mıknatıslı, fırçasız, en küçük boyutlu, en az ağırlıklı, en düşük rotor ataletli DC motoru. )
 Elektronik Kontrol Ünitesi ( ECU )
 Sensörler

Sensörler :

 Sürücünün direksiyon simidine uyguladığı tork .
 Direksiyon simidi pozisyonu .
 Araç hızı .
 İstenirse bu bilgiler, süspansiyon kontrolünde, stabilitede, çekiş kontrolünde, frenlemede, motor kontrolünde ve hız sabitleyicisinde de kullanılabilir.

Direksiyon Simidine Uygulanan Kuvvet


Data Analizi Gerekli Tork


Gerekli Komut

Direksiyon Pozisyonu



ŞEKİL 1.1: Gelişmiş EPS Sistemi



2.SİSTEMİN TARİHÇESİ

Delphi firması, direksiyon sistemleri teknolojisinde uzun bir geçmişe sahiptir. Firma, hidrolik direksiyon sistemini ilk olarak 1950’lerde piyasaya sunmuştur.

Bundan sonrada, Delphi firması direksiyon sistemleri alanında çalışmaya devam etmiş ve daha da gelişmiş hidrolik sistemler piyasaya sunmuştur. Günümüzde EPS adı altında sunduğu yeni teknolojisiyle sektörde başta gelen firmalar arasında yer almaktadır.


3.EPS NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? AVANTAJLARI NELERDİR?

Sistem elemanlarından olan sensörler iki ana giriş bilgisi ölçerler: Sürücünün yardımcı elektrik motoru ünitesine bağlı direksiyon miline uyguladığı tork miktarı ve direksiyon pozisyonu.

ŞEKİL 3.1: ECU Devre Diyagramı

Bu iki giriş bilgisiyle beraber, diğer sistem değişkenleri ve girdiler sürekli olarak elektronik kontrol ünitesine yollanır. ECU, gelen bu dataları analiz eder ve yardımcı elektrik motorunun ihtiyacı olan miktarla karşılaştırır; karmaşık kontrol algoritmalarını kullanarak, elektrik motorunun torkunu belirleyen komutu ona yollar. Elektrik motoru da gerekli tork yardımını direksiyon kutusuna sağlar.

Kullanılan elektrik motoru, kalıcı mıknatıslı, fırçasız, en küçük boyutlu, en az ağırlıklı ve en düşük rotor ataletli bir DC motorudur.


Şekil 3. 2: Elektronik Kontrol Ünitesi





ŞEKİL 3. 3: Çeşitli Yardımcı Elektrik Motorları

EPS, motor mahallinde yeterli boşluk bırakılacak şekilde tasarlanmış ve çevreye daha uyumlu şartlarla üretilmekte olup aynı zamanda motordan güç çalma nedeniyle oluşan enerji kayıplarını da önemli ölçüde azalttığından dolayı yakıt ekonomisi de sağlamaktadır.

EPS tamamen elektrikle çalışır; motordan bağımsız bir sistem olarak tasarlanmıştır. Elektrik, akü gücünden karşılanır. Bu çalışma prensibi, örneğin dik yokuşlar çıkarken ya
 
elektrik motorunun torkunu belirleyen komutu ona yollar. Elektrik motoru da gerekli tork yardımını direksiyon kutusuna sağlar.

şu cümle önemli, demekki elektrik motorunun torkunu ecu ayarlıyor. ecu nün parametreleri artırılırsa torkda artar
 
Geri
Üst