F kasa astra otomatik vites kullanımı hk.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ikarahal
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ikarahal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Slm

Otomatik vites konusunda cok degisik yorumlar var ve celiskili olanlarda.
N konumu nasıl kullanılmalı. Trafik ısıklarında ve kısa duruslarda N ye almak sakıncalı, aracı itme ve cekme, İleri ve geri vites arasında geciste kullanmak icin vardır yaglama olmadıgı icin N de beklemek zararlıdır deniliyor.
Kısa beklemelerde D konumdan N konuma alınca araba rahatlıyor ama devir degismiyor. Burda yakıt ekonomisi saglanıyormu. Devir degismedigi icin D de kalsada olur diyorum ama N ye aldıgımda motor sesi degisincede aksini dusunuyorum ne dersiniz ?

Birde kısa duruslarda nasıl yapılmalı N ye atmak zararlımıdır, bu asamada P kullanırsak dahamı mantıklı ?
 
Öncelikle,Çok kısa duruşlarda N konumuna almanın hiçbir faydası olmaz (5-10 sn için) ,P konumuna almanınsa hiçbirzaman olmaz.P konumundayken de araç rolantide çalışır,tek farkı bir diş ile şanzımanın dolayısıyla ön tekerleklerin kilitlenir.Bu yüzden park halindeyken bu konum kullanılır.

N konumuna gelirsek;Uzun beklemelerde N konumuna alabilirsin,boylece frende de beklemek zorunda kalmazsın.Motorun rahatlar,dogru hissetmişsin çünkü her ne kadar devirden bu farkedilmese de fren de beklerken de şanzıman yarı kavrama durumunda bekler,her an kalkısa hazır olmak için.Boşa alınca sistem de motor da rahatlar ancak buna deyecek bir sureyse N konumuna almanın anlamı olur.
Ayrıca yeni nesil otomatik viteslerin bazılarında frende 5 sn den fazla tutunca kendisi otomatikman bosa alıyor vites konumu degişmeksizin.Benim aracımda da bu sistem var ve tüketime etkisi oluyor cüzzi miktarda.

Sonuç olarak eger buna degecek bir sureyse N konumuna alman anlamlı olabilir.Yoksa 10-15 sn lik duruslarda N konumuna almanın senin kolunun yorulmasından baska anlamı olmayacaktır
 
Yalnız N konumunda yaglama basıncı olmadıgı icin kullanmamak lazım. N olayının amacı motor stop durumda iken aracı cekmek, itmek yada ileri geri vites gecislerinde ara vites icindir deniliyor.
Ben uzun ısık beklemelerinde yada vs durumlarda N yi kullanıyordum. Hem yarı kavramada tutmamak, hemde fren de tutmadan balataların omrunu uzaltıp, yakıttada bir nebze olsun tasarruf olur diye dusunuyordum.
Bu iddeaları okuyunca kafam karıstı.
 
N konumundayken yağlama devam eder.Kullanılırkenki kadarolmaz ama devam eder.Ayrıca sabit beklerken fren balataların eskimez.Eskime durumu sürtünme olduğu sürece geçerli olur.Ben de N konumunu kullanıyorum bu arada,uzun beklemelerde
 
Tavsiyelerin icin tesekkurler.
 
Bende hafta sonu dikkat ettim beklemelerde vites d konumunda iken yakıt tüketimi 0,9 - 1,0 gösteriyordu N konumuna alınca 0,8 de iniyor önemli bir fak değil ama bilginiz olsun.
 
Birşey değil...

mtnplus: evet cok cok az bir fark ve dolyısıyla cok kısa beklemelerde hiç bir önemi yok.Uzun beklemelerde ise hem bacagınız hem arabanız rahat eder
 
amam zetn boşa alıyor 2 sn durunca vıtes d olsa bıle bılgınıze
 
Vallahi Arkadaslar Ben Pek Kullanmadim.
 
Geri
Üst