hangi motor? 1.3 dizel mi 1.4 turbo mu yada 1.6 atmosferik mi 1.6 turbo mu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hllb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hangi motor? 1.3 dizel / 1.4 turbo / 1.6 atmosferik / 1.6 turbo /

  • 1.3 dizel

    Oy: 33 30.0%
  • 1.4 turbo

    Oy: 53 48.2%
  • 1.6 atmosferik

    Oy: 10 9.1%
  • 1.6 turbo

    Oy: 14 12.7%

  • Kullanılan toplam oy
    110
Ynt: hangi motor? 1.3 dizel mi 1.4 turbo mu yada 1.6 atmosferik mi 1.6 turbo mu?

arkadaslar bazı arkadaslarımın dızel hakkında yaptıgı yorumları okudukca gulmek ten kırılıorm :D yok zor durumda kalınca sole olur bole olur bırakın bunaları allah askına ya :D sanırım dızelı kulanan bır ya da ıkı kısı var aramızda bende h kasası vardı 2008 cdtı gayet guzel gderdı sehır ıcı kasılmaları harıc bu arabamdada ara hızlanma olayı vıtes kucultme olayı olmazsa bıraz daha agır ama sehır ıcı cok rahat gayet de guzel kacıo.. makasa gırmede falan da herhangı bır sıkıntısı yok henuz 2000de olmasına ragmen..elbettekı 1.4t performans manyagıdır bırsey dıeyemem ama dızelıde yerden yere vurmanın anlamı yok.. yarı yarıya yakıt sarfıyat farkı var nerden baksan.. sanırım bu arkadaslar arabya sadece hafta snu bınıorlar fazla yakmasın dıe yada cok zengınler:D varsın araba 180ın ustune cıkmayıversın  .. 15-20 km daha fazla surat yapıcaz 4 sn erken hızlancak dıe brova mı alıp kelle koltukta mı gezseydık yani.. fıyat olarak da turboyla zaten kıyaslanmaz en az 4bınlıra daha pahalı zaten lıste fıyatı satarken sıze avantajı da daha fazladır.. sahsen eskı astramı cok ıı fıyata ve bır ıkı gun ıcınde sattım ..  thnxx
 
Ynt: hangi motor? 1.3 dizel mi 1.4 turbo mu yada 1.6 atmosferik mi 1.6 turbo mu?

2 kez astra h dizel kullandım. ilki yıllar önce bir arkadaşım arabasıydı o zamanlar bende brava vardı. ankara istanbul yolculuğunun yarısında aracı kullanma fırsatım olmuştu. astra h yi görünüş ve konfor olarak çok beğenmiştim ancak aracın kalkışı ve hızlanmasını hiç beğenmemiştim. brava ile kıyasladığımda çok ağır kalkıyor ve çok ağır hızlanıyordu. ama hızını aldığında gayet güzel 180 190 lara çıkıyordu. yani araba hızını aldığında çok iyi ancak örneğin önünüze çıkan bir araçtan dolayı yavaşlayıp vites düşürdükten sonra tekrar hızlanması dakikalar alıyordu. ikinci astra h deneyimim bu yakınlarda oldu. aracım serviste 2-3 gün kalmak zorunda olunca opel bana dizel astra h verdi (henüz 900km falandı). eskiden çok beğenmiş olduğum astrayı şimdiki aracım astra j ile kıyaslayınca doğal olarak cazibesini yitirmişti. motora gelince düşüncem yine aynı kalkışlar zor ve ağır, ara hızlanmalar çok ağır. hatta hava sıcak olduğu için klima açtım, kalkışlarda 2-3 kere stop etti. astra j dizel kullanmadım ancak motor gücü ve araç ağırlığını düşünürsek çok farklı olacağını düşünmüyorum.
her zaman dile getirdiğim gibi ben aracın ekonomik olduğu konusunda hem fikirim. ş.içinde olsun ş.dışında olsun ekonomik bir araç elbet. ama aracın kalkışlarda çok iyi olduğu yokuşlarda zorlanmadığı, ş.dışında kullanırken ani hızlanmalara tepki vereceği konusunda aynı fikirde değilim.
bu demek değildir ki astra j dizel kötü bir araçtır. daha sakin kullanmayı seven ve önceliği yakıt ekonomisi olan kişiler için ideal bir araçtır. ama 1.4t nun performansını, sürüş zevki ve bazı arkadaşların çok da önemsemediği şu ş.dışı kullanımda sollamalarda yada güce ihtiyaç duyduğunuzda (bu sadece hız yapmak değil, diğer sürücülerin olası sıkıştırması vs.) vereceği güven kesinlikle gözardı edilemez. tüm bunların yanında motorun sunmuş olduğu 140 beygir güce karşılık yakmış olduğu yakıt benzinli bir araç için oldukça ekonomik.
 
Ynt: hangi motor? 1.3 dizel mi 1.4 turbo mu yada 1.6 atmosferik mi 1.6 turbo mu?

bizim araçlar 1100kg olsa idi %100 1.3 ecoflex derdim. o zaman kalkışlar da kuvvetli olurdu..... ancak 1.3 ecoflexi şov yapmadan kullandığınızda mükemmel bir yakıt ekonomisi yakalayabiliyorsunuz....bu hafta sonu 40 km testinde 3.6lt /100 km ortalamayı yakaladım... ayrıca aracın 150-160km de hızlanması çok iyi,özellikle 3 vitese geçince motor sesi yok... yani birinci önceliği  performans olmayan biri için 1.3 ecoflez çok ideal bir motor. hem de geçen ay düşük vergi ödeyince de çok mutlu oldum...

1.4t'ye gelince, çok fazla kilometre yapmayan, birinci önceliği performans olan bir kullanıcı için bence çok ideal bir motor.... 1.6'ya göre daha atak bir motora sahip, isteyen ekonomik de kullanabilir(-ki sn hüsnü yanılmıyorsam 4.6lt ortalama tüketimi yakalayabilmişti).... bence 1.6 motor seçeneğine göre 1.4T çok daha mantıklı ve tatmin edici bir motor seçenegi....

bence her iki motor da farklı ihtiyaçlara hitap ediyor.... bence her ikisi de gayet başarılı... ancak 1.4T'nin şehir içi yakıt tüketimi neredeyse 1.6 atmosferik motorla aynı, biraz daha düşük olabilirdi. özellikle bazı kullanıcıların 12-14lt arasında bir tüketim degerine ulaştığını görünce insan irkiliyor....
 
Ynt: hangi motor? 1.3 dizel mi 1.4 turbo mu yada 1.6 atmosferik mi 1.6 turbo mu?

türk_187 link' Alıntı:
bizim araçlar 1100kg olsa idi %100 1.3 ecoflex derdim. o zaman kalkışlar da kuvvetli olurdu..... ancak 1.3 ecoflexi şov yapmadan kullandığınızda mükemmel bir yakıt ekonomisi yakalayabiliyorsunuz....bu hafta sonu 40 km testinde 3.6lt /100 km ortalamayı yakaladım... ayrıca aracın 150-160km de hızlanması çok iyi,özellikle 3 vitese geçince motor sesi yok... yani birinci önceliği  performans olmayan biri için 1.3 ecoflez çok ideal bir motor. hem de geçen ay düşük vergi ödeyince de çok mutlu oldum...

1.4t'ye gelince, çok fazla kilometre yapmayan, birinci önceliği performans olan bir kullanıcı için bence çok ideal bir motor.... 1.6'ya göre daha atak bir motora sahip, isteyen ekonomik de kullanabilir(-ki sn hüsnü yanılmıyorsam 4.6lt ortalama tüketimi yakalayabilmişti).... bence 1.6 motor seçeneğine göre 1.4T çok daha mantıklı ve tatmin edici bir motor seçenegi....

bence her iki motor da farklı ihtiyaçlara hitap ediyor.... bence her ikisi de gayet başarılı... ancak 1.4T'nin şehir içi yakıt tüketimi neredeyse 1.6 atmosferik motorla aynı, biraz daha düşük olabilirdi. özellikle bazı kullanıcıların 12-14lt arasında bir tüketim degerine ulaştığını görünce insan irkiliyor....
+1
ancak ş.içi tüketim çok az kişide muhtemelen otomatik olanlarda ve ilk aylarda 12 -14 civarında olabilir. ben ilk ayda 8.7 gibi bir ortalama yakalamıştım ( sakin kullanarak ). şimdi de çoğunlukla sakin (ancak ille de tüketimim artmasın diye gaza basmaya korkar vaziyette değil) arada coşarak kullanıyorum şu ortalamam ş.içinde 8.3
eğer sürekli 70km hız ve 2000dev. sınırında kullanacak olursam 8.0 hatta daha da düşük değerler yakalamak işten bile değil.
 
Ynt: hangi motor? 1.3 dizel mi 1.4 turbo mu yada 1.6 atmosferik mi 1.6 turbo mu?

hllb link' Alıntı:
[quote author=türk_187 link=topic=2063.msg43050#msg43050 date=1313128444]
bizim araçlar
+1
ancak ş.içi tüketim çok az kişide muhtemelen otomatik olanlarda ve ilk aylarda 12 -14 civarında olabilir. ben ilk ayda 8.7 gibi bir ortalama yakalamıştım ( sakin kullanarak ). şimdi de çoğunlukla sakin (ancak ille de tüketimim artmasın diye gaza basmaya korkar vaziyette değil) arada coşarak kullanıyorum şu ortalamam ş.içinde 8.3
eğer sürekli 70km hız ve 2000dev. sınırında kullanacak olursam 8.0 hatta daha da düşük değerler yakalamak işten bile değil.
[/quote]

bence 8lt yakıt tüketimi bu motor için çok ideal.... şehirlerarasında da 110 CC'de 5.5 lt'yi geçecegini sanmıyoruım...... gayet başarılı.... yeter ki kontrollü kullanılabilsin..... 15000 km'yi bir yıl içinde geçmeyenler ve biraz atiklik isteyenler için cazip....
 
Ynt: hangi motor? 1.3 dizel mi 1.4 turbo mu yada 1.6 atmosferik mi 1.6 turbo mu?

türk_187 link' Alıntı:
[quote author=hllb link=topic=2063.msg43052#msg43052 date=1313128916]
[quote author=türk_187 link=topic=2063.msg43050#msg43050 date=1313128444]
bizim araçlar
+1
ancak ş.içi tüketim çok az kişide muhtemelen otomatik olanlarda ve ilk aylarda 12 -14 civarında olabilir. ben ilk ayda 8.7 gibi bir ortalama yakalamıştım ( sakin kullanarak ). şimdi de çoğunlukla sakin (ancak ille de tüketimim artmasın diye gaza basmaya korkar vaziyette değil) arada coşarak kullanıyorum şu ortalamam ş.içinde 8.3
eğer sürekli 70km hız ve 2000dev. sınırında kullanacak olursam 8.0 hatta daha da düşük değerler yakalamak işten bile değil.
[/quote]

bence 8lt yakıt tüketimi bu motor için çok ideal.... şehirlerarasında da 110 CC'de 5.5 lt'yi geçecegini sanmıyoruım...... gayet başarılı.... yeter ki kontrollü kullanılabilsin..... 15000 km'yi bir yıl içinde geçmeyenler ve biraz atiklik isteyenler için cazip....
[/quote]
1.4t ile ilgili en büyük sorunu itiraf edeyim. özellikle ş.dışında bu aracı 110km hızı geçmeyecek şekilde kullanmak çok zor  evill2
 
Ynt: hangi motor? 1.3 dizel mi 1.4 turbo mu yada 1.6 atmosferik mi 1.6 turbo mu?

hllb link' Alıntı:
[quote author=türk_187 link=topic=2063.msg43054#msg43054 date=1313129223]
[quote author=hllb link=topic=2063.msg43052#msg43052 date=1313128916]
[quote author=türk_187 link=topic=2063.msg43050#msg43050 date=1313128444]
bizim araçlar
+1
ancak ş.içi tüketim çok az kişide muhtemelen otomatik olanlarda ve ilk aylarda 12 -14 civarında olabilir. ben ilk ayda 8.7 gibi bir ortalama yakalamıştım ( sakin kullanarak ). şimdi de çoğunlukla sakin (ancak ille de tüketimim artmasın diye gaza basmaya korkar vaziyette değil) arada coşarak kullanıyorum şu ortalamam ş.içinde 8.3
eğer sürekli 70km hız ve 2000dev. sınırında kullanacak olursam 8.0 hatta daha da düşük değerler yakalamak işten bile değil.
[/quote]

bence 8lt yakıt tüketimi bu motor için çok ideal.... şehirlerarasında da 110 CC'de 5.5 lt'yi geçecegini sanmıyoruım...... gayet başarılı.... yeter ki kontrollü kullanılabilsin..... 15000 km'yi bir yıl içinde geçmeyenler ve biraz atiklik isteyenler için cazip....
[/quote]
1.4t ile ilgili en büyük sorunu itiraf edeyim. özellikle ş.dışında bu aracı 110km hızı geçmeyecek şekilde kullanmak çok zor  evill2
[/quote]

011zaa
 
Ynt: hangi motor? 1.3 dizel mi 1.4 turbo mu yada 1.6 atmosferik mi 1.6 turbo mu?

Illakı senede 10000 bını gecmıcek olsam ulas abı gbı 1.6 alırım. Ama 4 senelık astra h cdti mı satarken 95 bındeydı 6aylık askerlık ve doguda teror varken ıkı uc ay bınememı sayarsak . Dızeller la turbo benzınlı araba ılllakı kıyaslanmaz ama dızelı kotu araba degıl. Eskı astradanda kalkısta (hızlanma demıorm) cok daha rahat ve sorunsuz klıma acıkken bıle. Astra h 2de braz daha serıdır sadece o da devrnı aldgnda bu alt devrden ıtıbaren daha serı.. 6 vıteste hıc bır sey yapamazsn bundada sollerken 4 atmak daha karlı.. Arkaslar bbabamnda dızel megnı var 2009 ınanın son hızlerı hemen hemen aynı. Kullanımı daha farklı ama megne gaz yemesı
cok fazla ıddealı. Ama gel gor kı kaza ıhtımalı dıe bısı var astra h ve megane ın on celık barları gordukten snra bu ıhtımalı daha cok dusunmeye basladım resmen baba ve kucuk cocuk gbı :)
 
Ynt: hangi motor? 1.3 dizel mi 1.4 turbo mu yada 1.6 atmosferik mi 1.6 turbo mu?

:) 
 
Geri
Üst