Arkadaşlar çok güzelde dişli oranlarını kimse hesaba katmamış.örnek vermek gerkirse corsa c 1.2 twinport un Şanzıman oranları aşağıdaki gibidir:
1. vites : 3.73
2. vites : 2.14
3. vites : 1.41
4. vites : 1.12
5. vites : 0.89
geri vit. : 3.31
yani en basit mantık ile, motoru 3000 devir ile çeviriyorsanız, şanzıman dişlisi aracılığı ile tekerlekleri aşağıdaki devir ile çevirmeniz beklenir (sürtünme ve pek çok parametreyi yok sayıyoruz, bu sadece mantığı anlatmak için verilmiş bir örnektir gerçekte bu değerler tabiki yakalanamaz)
1. vites : 804
2. vites : 1401
3. vites : 2127
4. vites : 2678
5. vites : 3448
geri vit. : 906
bu rakamlardan hareketle 1. viteste 3000 devirde gitmeniz ile 5.viteste 3000 devirde gitmeniz arasındaki fark , 1. viteste çok daha büyük bir dişliyi çevirmeye çalışıyorsunuz 5. viteste ise
çok daha küçük bir dişli çevriliyor, arada neredeyse 3448/804 = 4,2 gibi , neredeyse 4 kat fark var demektir.bu da direkt 4 kat fazla olmasa da , ona yakın değerde fazla yakıt tüketimi demektir.Aynı şekilde viteslerdeki hızınız da bu dişli oranları ile ilgili, yani corsa da 6. vites olsaydı herhalde oranı 0,75 gibi olurdu, bu da ekonomi açısından ne kadar yararlı olurdu. daha önce başka konularda konuşmuştuk 6. vitesin ne kadar ekonomik olacaği buradan da anlaşılabilir., Tekrar söylüyorum , değerler gerçeği bir e bir yansıtmıyor, pek çok parametreyi yok saydık.fikir vermesi açısından yaklaşık olarka kullandık.
1. vites : 3.73
2. vites : 2.14
3. vites : 1.41
4. vites : 1.12
5. vites : 0.89
geri vit. : 3.31
yani en basit mantık ile, motoru 3000 devir ile çeviriyorsanız, şanzıman dişlisi aracılığı ile tekerlekleri aşağıdaki devir ile çevirmeniz beklenir (sürtünme ve pek çok parametreyi yok sayıyoruz, bu sadece mantığı anlatmak için verilmiş bir örnektir gerçekte bu değerler tabiki yakalanamaz)
1. vites : 804
2. vites : 1401
3. vites : 2127
4. vites : 2678
5. vites : 3448
geri vit. : 906
bu rakamlardan hareketle 1. viteste 3000 devirde gitmeniz ile 5.viteste 3000 devirde gitmeniz arasındaki fark , 1. viteste çok daha büyük bir dişliyi çevirmeye çalışıyorsunuz 5. viteste ise
çok daha küçük bir dişli çevriliyor, arada neredeyse 3448/804 = 4,2 gibi , neredeyse 4 kat fark var demektir.bu da direkt 4 kat fazla olmasa da , ona yakın değerde fazla yakıt tüketimi demektir.Aynı şekilde viteslerdeki hızınız da bu dişli oranları ile ilgili, yani corsa da 6. vites olsaydı herhalde oranı 0,75 gibi olurdu, bu da ekonomi açısından ne kadar yararlı olurdu. daha önce başka konularda konuşmuştuk 6. vitesin ne kadar ekonomik olacaği buradan da anlaşılabilir., Tekrar söylüyorum , değerler gerçeği bir e bir yansıtmıyor, pek çok parametreyi yok saydık.fikir vermesi açısından yaklaşık olarka kullandık.
Son düzenleme: