Merhabalar;
Çok memnun olduğum ve severek bindiğim OPEL-CORSA-1.3-CDTI arabamda ilginç bulduğum bir yakıt tüketimini önerileriniz için sizlerle paylaşmak istiyorum.
Arabayı ilk çalıştırdığımda biraz yol katettikten sonra rölanti halinde iken yol bilgisayarında saatte 0.3 L/h yakıt tüketiminin olduğu bilgisi gözüküyor. Seyir halinde ne oluyorsa, motoru tekrar rölantiye aldığımda saatte 1.0-1.2 L/h yakıt tüketiminin olduğu yol bilgisayarında gözüküyor. Ayrıca motorun sesinde kalınlaşma oluyor. Sanki jiklesi çekilmiş gibi. bu arada yakıt sarfiyatı acayip artıyor. Örneğin düz yolda 5. viteste giderken normalde 3-4 litre yakması gerekirken 5-7 litre arasında bir tüketim söz konusu. Motorun çekiş gücünde herhangi bir değişiklik yok.
Böyle bir durumda iken radyatörün önündeki fanın çalıştığını, motoru durdurduğumda fanın çalışmaya devam ettiğini, yaklaşık bir dakika bekledikten sonra tekrar motoru çalıştırdığımda yakıt tüketimin ve sesin normale geldiğini, yüksek yakıt tüketimi ile aracı sürmeye devam ettiğimde yaklaşık 20 dakika sonra normale geldiğini fark ettim.
Bu olay son zamanlarda daha fazla olmaya başladı. Motor sıcakken de soğukken de durum fark etmiyor.
Aracı %90 oranında şehir içi yoğun trafikte kullanıyorum dur kalk fazla, nadiren 5. vitese geçebiliyorum...
Aracı çok aşırı zorlamamaya gayret ederek sakin bir sürüş yapmaya çalışıyorum.
Önerilerinizi bekliyorum.
Çok memnun olduğum ve severek bindiğim OPEL-CORSA-1.3-CDTI arabamda ilginç bulduğum bir yakıt tüketimini önerileriniz için sizlerle paylaşmak istiyorum.
Arabayı ilk çalıştırdığımda biraz yol katettikten sonra rölanti halinde iken yol bilgisayarında saatte 0.3 L/h yakıt tüketiminin olduğu bilgisi gözüküyor. Seyir halinde ne oluyorsa, motoru tekrar rölantiye aldığımda saatte 1.0-1.2 L/h yakıt tüketiminin olduğu yol bilgisayarında gözüküyor. Ayrıca motorun sesinde kalınlaşma oluyor. Sanki jiklesi çekilmiş gibi. bu arada yakıt sarfiyatı acayip artıyor. Örneğin düz yolda 5. viteste giderken normalde 3-4 litre yakması gerekirken 5-7 litre arasında bir tüketim söz konusu. Motorun çekiş gücünde herhangi bir değişiklik yok.
Böyle bir durumda iken radyatörün önündeki fanın çalıştığını, motoru durdurduğumda fanın çalışmaya devam ettiğini, yaklaşık bir dakika bekledikten sonra tekrar motoru çalıştırdığımda yakıt tüketimin ve sesin normale geldiğini, yüksek yakıt tüketimi ile aracı sürmeye devam ettiğimde yaklaşık 20 dakika sonra normale geldiğini fark ettim.
Bu olay son zamanlarda daha fazla olmaya başladı. Motor sıcakken de soğukken de durum fark etmiyor.
Aracı %90 oranında şehir içi yoğun trafikte kullanıyorum dur kalk fazla, nadiren 5. vitese geçebiliyorum...
Aracı çok aşırı zorlamamaya gayret ederek sakin bir sürüş yapmaya çalışıyorum.
Önerilerinizi bekliyorum.