INSIGNIA test sürüşü izlenimleri
bugün arkas otomotivde çağrı ile birlikte insigniayı teste gideceğimizi dün sizlerle paylaşmıştım,
test izlenimlerim şu şekilde,
test aracı :
insignia nb 1.6 115hp - edition elegance
sürüş pozisyonu :
ergonomik spor koltuklar olmamasına rağmen( sportta std, cosmo da ops. ) koltuk ve görüş açıları güzel, A sütunun görüşü engelleyen aşırı bir durumu yok, aynalar biraz küçük olsa da görüş alanı geniş açılı yüzeyin büyük tutulmasından ötürü problemsiz.
direksiyon yapısı ve tur oranları güzel ayarlanmış, gösterge görüşüne engel olmuyor, orta konsolda egronomi problemi bulunmuyor, görüş alanı dışında kalan tuş yok.aracın çalıştırılmasının ardından gösterge ibrelerinin sona kadar tur yapması hoş bir ayrıntı.
motor - vites ve hızlanma - yakıt tüketimi :
test aracımız olan 1.6 115 hp , tasarlandığı şekil olan ekonomik motor özelliklerini sunuyor, motor çalışması sessiz ve egzos sesi tok, vites oranları ekonomi ön planda tutulduğu için doğal olarak uzun tasarlanmış. redline da kalkış ile ilk başta anti-patinaj devreye giriyor, yine devir redline da 2.vitese geçtiğinizde ise aynı olayın tekrarlanmasını bekliyorsunuz ancak devir 3000 lerden start alıyor ve doğal olarak da araç patinaja bile düşmüyor,
.ama buna rağmen vites geçişleri ve kol tasarımının son derece hoş olmasından dolayı sizi sürekli aktif sürüşe iten bir yapıya sokmaya çalışıyor araç, ne yazıkki hislerinizi okuyan bu yapıyı pratikte yaşatmayı başaramıyor .. 0-100 hızlanmasında performans aramak çok doğru değil bu durumda zaten.. test aracımız olan 1.6 115hp motor insignia; ilk kalkış sonrası 6.vites - 1000 devir/dk ile 50km/sa hız değeri veriyor.. oldukça iyi bir değer bu motor için..
yakıt tüketimi test boyunca ortalama 11,2 lt oldu, 90 km sabit hızda ise katalog değeri olan 5.9 lt yi gösterdi test aracı, şehir içi ort. katalog değeri ise 10,6 veriliyor.
yol tutuş - dinamik sürüş özellikleri ve fren :
test aracımızda flexride şase olmamasına rağmen edition donanımda std. olarak sunulan ESP-plus , CBC , SLSC , TC-plus , ve hıza duyarlı direksiyon sistemi sayesinde tepkiye verilen cevap süresi oldukça kısa, tüm elk. yardımcı sistemlerin yardımı ile aracı yoldan çıkarmak biraz uğraş ve beceri istiyor, kısacası yol tutuş gerçekten çok başarılı. ABS, fren destek sist. BA, HBA, EBD gibi yardımcı sistemler ile fren mesafesi de başarılı değerlerde,
ses sistemi :
butonların kullanım ve tasarımı başarılı, infinity ses sistemi bulunmayan test aracımızda(sport-cosmo da sunuluyor) elegance paket ile sunulan cdc400 radyo cd mp3 wma 6'lı changer için ses sistemi çok denemem olmamasına rağmen yeterli performansı gösteriyor.
fiyat ve fiyat kalite indexi (FKE):
metalik renk ( lanse rengi teknik gri ) + elegance paketli 1.6 115hp test aracının fiyatı 53,550 TL. baz donanım zenginliği ve yakıt değerlerini göz önüne alarak FKE değeri başarılı. rakipleri karşısında öne çıkmayı başarıyor.
artılar - eksiler :
+
iç ve dış sportif tasarım
ergonomik konsol ve koltuk yapısı
ses yalıtımı ve tok egsoz sesi
std baz donanım zenginliği
fiyat
-
motor performansı
arka baş mesafesi
göreceli olarak vites oranları da ekonomi moduna göre başarılı, spor mod olmadığı için ise uzun dişli oranları sebebiyle yetersiz kalıyor...
son yorum :
araç genel olarak çok başarılı, 2009 yılının otomobili olduğunu ve gerçekten hak ederek kazandığını ispatlıyor. donanım seçeneklerinin bol olması ve diğer opel modellerinde olmayan bir özellik olarak ister edition ister cosmo olsun tüm versiyonlara bütün paketleri ekletmek mümkün
(19 ve 20" jant : sport-cosmo )
(infinity ses sistemi : sport-cosmo )
(ergonomik spor koltukar - cosmo )
alternatif olarak ise daha iyi performans isteyenler 1.6 turbo 180hp - edition elegance paketi beklemeli. nisan 2009 itibari ile satışa sunulacak model için fiyat 58,700 TL olarak veriliyor..