Insignia'daki hayal kirikliğim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gökhan_55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yok yaw allah korusun fransiz arabasindan, tiksindimben fransiz arabalarindan, lanet olsun :D
yerinde olsam C5 için böyle konuşmazdım bir gün binersen bu sözlerin için utanabilirsin:)
 
Gökhan ben bunu Istanbul Autoshow a gittiğimde söylemiştim. Beklentilerin çok altında bi araç.
 
geçici bir heves izlenimi bırakmadı desem yalan olur... ilk görünce tabiki yeni bir model olmasından ötürü beğeni topladı benden. ama iş ciddi anlamda alım aşamasına gelirse alternatiflerini düşünmek epey kafa yorar gibi duruyor. ama nedense o sınıfta çok hoşuma giden araç yok...
mondeo da aynı şekilde ilk başlarda çok hoş görünüyordu gözüme ama şimdi bakıyorum da arka tarafın orantısız abartılı yüksekliği ve çıkıntısı direkt olarak tasarımda sınıfta kaldı.. yeni modellerin ilk başta gözüme hoş gelmesi çok normal. sonuçta bu işin içindeyim. öncelikli olarak farklı ve yeni çizgileri inceliyorum.. ama sonrasında genele yöneliyorum. genel bakışta geçer not alırsa iş detaylara geliyor sonrasında.. ve malesef o aşamaya geldiğinde çoğu araç benim gözümde sınıfı geçemiyor. hepsinde mutlaka bir kusur var.. bu tabi işin stratejik yönü. bunu burda anlatmaya kalksam sayfalar alır. sizleri de sıkmak istemem. ama çok küçük bir detay bile sizi üründen soğutmaya yetebiliyor. tabi çoğu müşteri bunu anlayamayabilir. çok normal. zaten üreticiler de bunu bildikleri için bazı noktalarda maliyetin uygunluğundan bazı noktalarda ise ki bunlar daha çok anlaşılması kolay detaylar oluyor- bir sonraki modelinde yenilemek üzere bu şekilde yapılıyor.. böylece sonraki modelde iyileştirme yapılmış olduğu vurgulanarak satış politikasına yansıtılıyor..
insignia ise detaylarda benden yine sınıfı geçmekte zorlanan modeller arasında malesef.
arabalardan bahsedersek tasarım konusunda size ufak bir tüyo vermek isterim..
jantlar ve lastikler olmadan profilden bir araç size çekici geliyorsa işte o tasarım bir nevi olmuş demektir. çoğu firma eskizleri ilk olarak profilden oluşturur ve onların arasından yapılan elemeler sonucu final tasarıma doğru yola devam eder.
bakılması gereken bir diğer açı ise tam önden isometric açıdır. bu konumda vermek istediğiniz şirinlik-çekicilik-kızgınlık vs ifadelerini yansıtabiliyor mu? ne kadar verimli bir tasarım yaratılmış? bunlar hepsi elemedeki ana maddelerden..
sonraki detaylar değişebilir şeylerdir. tamponlar jantlar direksiyon koltuklar döşemeler farlar vs. ama genel hatlarıyla gözünüze hoş gelen bir yapıda ise güzel bir tasarım olmuş olduğudur. tabi ki güzellik ayrıntılarda gizlidir felsefesi ile bakan firmalar da var.
opel de bunlardan biri. ayrıntılara önem veriliyor hemde çok fazla, fakat bireysel anlamda.. örneğin aydınlatma dept. kendi işinde ön farların tasarımına 100 farklı tasarımla başlayarak 2000 saatin üzerinde çalışmış... kumaş ve kaplama dept. ise yaklaşık 50 kombinasyon arasından bu seçimleri yapmış.. logo-yazılar tuşlar gibi detaylar için dahi 20 farklı kompozisyon yapılmış..
belki aralarında göreceli olarak çok daha güzelleri de vardı ama genel beğeni ile en çok oy alan aynı zamanda da belirlenen maliyet/beğeni oranını geçmeyen tasarımlar-parçalar finale kadar ulaşmış.. bu iş hep böyledir.
toparlayacak olursak ve model üzerine yoğunlaşırsak ben de işin içinde olan profesyonel bir tasarımcı olarak insigniaya tüm kriterleri değerlendirmeye alarak iyi not veriyorum, ama bu 10 üzerinden 10 değil..malesef 7
 
Son düzenleme:
Bence 7 gayet iyi. Tabi 88 lik modeli alirsak o zman is degisir. Merso ve BMW almiyoruz ki.:D Gerci dedigin gibi onlari bile incelesek neler cikar.
 
autoshow da gördüm ama işim çıktığı için fazla inceleyemedim. Arabının direksiyonu ve içi ile ilgili olumsuz yorumlar için o yüzden bişey diyemem ama kasa yapısı çok güzel. Arka tarafı ile ilgili endişelerim vardı ama görünce gayet başarılı olduğuna emin oldum. 50 ytl den başlayan fiyatlarla alıncak bir araba. Opel zaten rakiplerine göre fiyatla mukayese edildiğinde hep daha avantajlı arabalar yapıyor. 80 bin ytl lik insigniaya ya gelince rakam bu kadar yukarda olunca elbette diğer alternetifleri de iyice inclerdim.

C5 iyi olabilir ama fransız arabasına binmem. ayrıca bence iyi de değil.
 
Bu fiat ve pazarlama stratejisi ile bence Opel, insignia ile hayal kırıklığına uğrayacaktır.Kalıbına bakılarak gönül verilmez YÜREK gerek... içi dışı güzel yürekli bir insignia 85-90.000 lira, o fiata ismini zikretmediğim ÜST sınıf arabalar alınabilir.Tekrar bu fiatlandırılmanın gözden geçirilmesi gerekirken daha arabayı TEST bile olanağı bulamadık.Avrupa da ilk bakımları yapılmaya başlandı bile .
 
Geri
Üst