otomatik vitesli araçlarda buzlu yolda giderken tc antipatinaj gibi şeyleri asla açmayın. D konumunda kullanmayın çünkü d konumunda araç motor freni yapmaz yokuş aşağı giderken araç boşa atmış gibi hızlanır.1 veya 2 ile gidebilirsiniz araç bu viteslerde motor freni yapar ayağınızı gazdan kesince yokuş aşağı olsa bile araç yavaşlar
Tc veya esp devamlı kapalı olmamalıdır aslında.Özellikle sulu karda ya da taze karda normalde hafif patinaj ile çıkılabilecek veya hızlanıp çıkılabilecek yerleri çıkarken kapatmalıyız.Onun dışında gerek kalkışlarda gerekse dönemeçlerde esp ve tc açık olmalıdır. Bunun dışında söylediğiniz gibi otomatik araçlarda d konumu frenaj gerektirdiği ve kalkışlarda kavrama noktası yüksek olduğu için tercih edilmez.var ise kış modu kalkışlarda epeyce fayda sağlayacaktır...