Karlı ve buzlu yolda araç kullanma tüyoları

otomatik vitesli araçlarda buzlu yolda giderken tc antipatinaj gibi şeyleri asla açmayın. D konumunda kullanmayın çünkü d konumunda araç motor freni yapmaz yokuş aşağı giderken araç boşa atmış gibi hızlanır.1 veya 2 ile gidebilirsiniz araç bu viteslerde motor freni yapar ayağınızı gazdan kesince yokuş aşağı olsa bile araç yavaşlar

Tc veya esp devamlı kapalı olmamalıdır aslında.Özellikle sulu karda ya da taze karda normalde hafif patinaj ile çıkılabilecek veya hızlanıp çıkılabilecek yerleri çıkarken kapatmalıyız.Onun dışında gerek kalkışlarda gerekse dönemeçlerde esp ve tc açık olmalıdır. Bunun dışında söylediğiniz gibi otomatik araçlarda d konumu frenaj gerektirdiği ve kalkışlarda kavrama noktası yüksek olduğu için tercih edilmez.var ise kış modu kalkışlarda epeyce fayda sağlayacaktır...
 
kendi aracım için konuşuyorum TC ile karda ve buzda yokuş çıkarken hiç bir sorun yaşamadım şimdiye kadar. çünkü ateşlemeyi sürekli kapatmıyor. tabi bende araba patinaja düşünce gazı köklemiyorum... ;) demek ki biraz kullanmayı bilmek gerek :)
 
haftasonu karda geri geri yanaşırken arkada mesafe kalmadı ama aracın önü hala dışardaydı. ben de el frenini çekip direksiyonu park edeceğim istikamete doğru kırarak gaza asıldım. manevraya gerek kalmadan ön taraf da park edilmiş oldu.. herkes denemesin sorumluluk kabul etmem :)

buralar da genelde yokuş olduğu ve park ederken kaldığım oluyor çokça başvuruyorum senin yaptığına :) zevklidir :)
 
otomatik vitesli araçlarda buzlu yolda giderken tc antipatinaj gibi şeyleri asla açmayın. D konumunda kullanmayın çünkü d konumunda araç motor freni yapmaz yokuş aşağı giderken araç boşa atmış gibi hızlanır.1 veya 2 ile gidebilirsiniz araç bu viteslerde motor freni yapar ayağınızı gazdan kesince yokuş aşağı olsa bile araç yavaşlar

ama zevk bunun neresinde, ben hep tc kapalı geziyorum :D
şaka bir yana Çorum'da Ankara'daki kadar kar olmadığı için tehlikeye düşecek bir durum olmuyor o yüzden bende karın zevkini çıkarmaya bakıyorum:D

diğer yandan, Insignia gibi araçlarda (özellikle 1.6T) TC kapatmak gerektiği zamanlar oluyor. çünkü araç aşırı güçlü olduğu için patinaja kolay düşüyor bu yüzden TC açıksa güç kesiyor. bu özelliği bilmeyen kullanıcılar da Insignia yolda kaldı diye arabayı kötülüyor. Insignia'nın ilk zamanlarında bu problemler oldu o yüzden duyurmak istedim.
 
Geri
Üst