kışlık lastikle uzun yola çıkma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 44kartal
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
sormak bile hata ifadesini kullanıyorsunuz ama ben arabayı sadece kullanmayı bilen birisi olarak sordum. yani parçalar ve ekipmanlarla ilgili bilgim son derece sınırlı.

üstelik daha önce de ifade ettiğim gibi sizin görüşlerinizin tam tersine belirli bir derecenin üstünde yazlık lastiklerin güvenilirliğinin daha yüksek olduğu görüşleri de var

190bg lik 1500 kiloluk arabada halen daha kış lastiklerim takılı.Üstelik ilk arabamda değil, nereden baksan 9-10 yaşından beri kar çamur yağmur yaz sıcağı her türlü yolda araç kullandım.Bugün deselerki egeye akdenize gidicez yine kışlık lastikleri mayıs ortasına kadar sökmem.

Burada kimse teknik adam değil.Varsa 5-10 kişi vardır.Gerisi sadece kullandığı yaptığı kadar bilir.Bende tecrübelerimi paylaşırım.İsteyen benim tecrübelerimi kendine yol kabul eder isteyen başkasının tecrübesini yol tayin eder.Benim için sorun yok.
 
Ben Ankara'da ikamet ettiğim yıllarda kışlık lastikleri kasım ayında takar nisan ayında çıkartırdım. Ankara'ya mayıs ayında kar yağdığını çok iyi hatırlarım ama bu durum çok nadir olur. +7 derece sınırı neye göre belirlenmiştir, bununla ilgili doyurucu bir açıklamaya rast gelmedim. Mesela +7 derece sıcaklık olduğunda asfalt sıcaklığı kaç derecedir? Ya da, Ankara'da gündüz hava sıcaklığı 15 derece olurken geceleri sıcaklık 0 dereceye kadar düşüyor, bu durumda gece ayrı gündüz ayrı lastik mi kullanacağız? O nedenle fazla kuralcı olmaya gerek yok. Ankara-Antalya yolundaki güzergahta sıcaklık değerleri değişkenlikler gösterir. O nedenle ben olsam meteorolojinin bir haftalık hava tahminlerini inceler, gerekirse kışlık lastiklerle yola çıkardım. Merak etmeyin +7 derecenin üzerindeki sıcaklıklarda kış lastikleri yola tutunmamazlık yapmaz. (ben 12 ay boyunca kışlık lastik kullanan çok sürücüye denk geldim :) )
 
Ben Ankara'da ikamet ettiğim yıllarda kışlık lastikleri kasım ayında takar nisan ayında çıkartırdım. Ankara'ya mayıs ayında kar yağdığını çok iyi hatırlarım ama bu durum çok nadir olur. +7 derece sınırı neye göre belirlenmiştir, bununla ilgili doyurucu bir açıklamaya rast gelmedim. Mesela +7 derece sıcaklık olduğunda asfalt sıcaklığı kaç derecedir? Ya da, Ankara'da gündüz hava sıcaklığı 15 derece olurken geceleri sıcaklık 0 dereceye kadar düşüyor, bu durumda gece ayrı gündüz ayrı lastik mi kullanacağız? O nedenle fazla kuralcı olmaya gerek yok. Ankara-Antalya yolundaki güzergahta sıcaklık değerleri değişkenlikler gösterir. O nedenle ben olsam meteorolojinin bir haftalık hava tahminlerini inceler, gerekirse kışlık lastiklerle yola çıkardım. Merak etmeyin +7 derecenin üzerindeki sıcaklıklarda kış lastikleri yola tutunmamazlık yapmaz. (ben 12 ay boyunca kışlık lastik kullanan çok sürücüye denk geldim :) )

Savaş bey duymadınız galiba, magma tabakasından kanallar açıp akışkan avı karayollarımızın altından geçirip hava ısındığında toprak katmanında anında ısınmasını sağlayan bir sistem yaptılar yollarımızın altına :D :D
 
+7 derecenin altında yaz tipi lastiklerin hamurlarının sertleşmeye başlar. kış tipi lastiklerin hamuru buna göre daha yumuşak ama pahalı olan malzemeden yapılır. bununla bilrlikte yumuşak hamur sert hamura göre daha çok ce çabuk ısınır. dikkat ederseniz v serisi kışlık lastik bulamazsınız. nedeni ise ısınma ve aşınma olayıdır.

bahsi geçen tarih nisan ayının ortaları. yaklaşık 1 ay daha var. siz kışlık lastik ilede gidebilirsiniz ama ben şuna katılmıyorum. yola daha iyi tutunuyor o zaman daha güvenli. 3'ün 5'in hesabını yapmayın. lastik aşınsın ne olacakki... böyle bir düşünce varsa hemen söyleyeyim. aşırı ısınmadan dolayı o lastik patlarsa vebali kime bunun.

bakın bu da bilindik bir firmanın yazısı...

pahalı olanı satmak varken neden mevsimine göre lastik önersinler ki ;)
http://www.lassa.com.tr/pdf/Video_Text_2.pdf

sonuçta 2 takım lastik var. tek takım ve kışlık olsa tamam diyeceğim ama imkan varken kullanmak gerekli diye düşünüyorum.

ayrıca petrol ürünü olan asfalt dış hava sıcaklığından her zaman daha sıcaktır.

Peki asfalt dış hava sıcaklığından daha sıcaksa neden buzlanıyor?
 
pardon kavram yanlışlığı olmuş. daha fazla ısıya sahiptir diyelim.

sıcak deyince insanın aklına hemen +50 dereceler falan geliyor tabi ;)

hava sıcaklığı -10 derece
hava sıcaklığı -25 derece.

su hangisinde donar? hangisi daha sıcaktır?
 
Son düzenleme:
:kop: onuda siz düşünün... -10 mu sıcaktır, -25 mi sıcaktır.

not: saf su 0 derecede donar.

;)

Ben sadece istanbulda araba kullanmıyorum.Daha önce de söylemiştim işim gereği bir çok yeri dolaşıyorum.Asfalt belirli bir doyum seviyesinden sonra hem alttaki toprağın soğuması hemde üst etkenlerdeki soğuk yüzünden belirli bir sertleşme sürecinden sonra ısıyı tamamen dış etkenlere bağlı olarak değiştirir.Yani termos etkisi yoktur asfaltın.Bütün kimyasallar gibi dış etkenlere tabidir.Asfalt sıcaklığının dış ısı ile orantılı olması için önce toprağın ısınması gerekli.-30 lara varan derecelerde soğuğa aylarca maruz kalan toprağın ise hemen 10-15 günde ısınmasını beklemek sanırım biraz ütopik bir düşünce olur.Ha, toprak neden asfaltı soğutsun derseniz elinizin içine buz alıp avucunuzu kapatın elinizide kalorifere dayayın.Elinizin dışı ınısırken buzun değdiği yer her zaman soğuk etkisini yaşar.Bunu asfalta koşullarsak, henüz havalar asfaltın soğuğunu absorbe edecek kadar ısınmadı.
 
sonuçta yola gidecek olan kişinin mevcut şartları gözönünde bulundurarak elinde bulunan 2 takım lastik arasında seçim yapması gerekecek.

seviyorum bu forumu :) kimse yanlış anlamasın aman haa. kavga yok tartışma var. tartışma olmadan ne yeni bir bilgi öğrenilir ne de ileriye gidilebilir. değilmi kemal abi ve savaş abi ;)
 
sonuçta yola gidecek olan kişinin mevcut şartları gözönünde bulundurarak elinde bulunan 2 takım lastik arasında seçim yapması gerekecek.

seviyorum bu forumu :) kimse yanlış anlamasın aman haa. kavga yok tartışma var. tartışma olmadan ne yeni bir bilgi öğrenilir ne de ileriye gidilebilir. değilmi kemal abi ve savaş abi ;)

Ne tartışması ne kavgası yahu.Hepimiz bildiklerimizi ortaya koyup doğru yolu buluyoruz.Zaten tezat fikirler olmasa doğru bulunmaz.Bilimin gerçeğidir bu :)
 
Geri
Üst