Klima ve Yokuşun Başbelası 1.3 CDTI Motor(Yeni Arayış içindeyim tavsiyeniz varmı)

Ne ka ekmek, o ka köfte...

Benzinli araçlarla karşılaştırıldığında yokuş anlamında hiçbir şikayetim yok. İçine fazladan tork sıkıştırmışlar. Klimalı da klimasız da yüklü de yüksüz de denedim. En dik rampalarda denedim. Ben böyle bir performans beklemiyordum açıkçası.

Ben aracımı almadan 6 ay kadar önce yakın bir arkadaşım Linea 1.3 aldı. Kullandığımız aynı yolda 5. vitesin altına inmediğini söyledi. Kaldı ki bu yol oldukça dik rampalara sahip. "Hadi lan oradan" dedim. Sonra ben kullandım, sonra kendi aracı aldım, baktım ki gerçekten öyle... Dizel araçlar rampa için üretilmiş gibi bir his doğdu içime. Oldukça memnunum.

Önceki aracım Cruze, daha önceki aracım Astra G 1.6 rampada kesinlikle bu kadar performanslı değildi. Bu araç rampada bana mısın demiyor?

1.3'ler eleştirilebilir. Söz gelimi 1. vitesleri oldukça zayıf. Çok performanslı değiller. Fakat çekmiyor da değiller. Çok çok sportif kullanmıyorsanız deyim yerindeyse aile aracıysa bu araçlar biçilmiş kaftan. Zaman zaman aracımda ailem olmadığında şöyle bir tozunu alıyorum, inanın o bile keyif veriyor. Haa elbette bir 1.6 TDCI değil, 1.6 CRDI değil, 1.6 TDI değil...

Bence bu hacim için son derece iyi bir iş çıkarılmış. 1.3 CDTI bence harika bir motor. Hem de sağlam! Motora laf yok! :)
 
Aracın içinde 4 tane her biri 85 - 90 kilodan arkadaş olursa yaz günü klima en büyükte dimdik bir rampa işte bu 1.3 cdtı nın bittiği andır kanımca. ;)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:26 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:25 ----------

Kim bilir neler yapildi kaputun altinda.

Tapatalk.

neler yapıldı derken ? ne gibi:confused:
 
Aracın içinde 4 tane her biri 85 - 90 kilodan arkadaş olursa yaz günü klima en büyükte dimdik bir rampa işte bu 1.3 cdtı nın bittiği andır kanımca. ;)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:26 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:25 ----------



neler yapıldı derken ? ne gibi:confused:

4 kişi 1.3 Dizel bir arabada rampa çıkmak birde klimayla bence çok şey bekliyorsunuz. Ya arabayı satın yada chip yapın ki chipte bile yokuşlarda ahım şahım fark olmaz.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
bence aracı çekmeyen arkadaşların araçlarında sorun var...
Ben her yaz antalya izmir afyon yaparım ki batının en dik rampaları bu üçgende yer alır,
İzmir - Afyon arası Kula rampaları,
İzmir Antalya arası Serinhisar rampaları,
Antalya Afyon arası Çubuk beli vb. adını sayamayacağım çok dik rampalarla doludur... Hatta yol ayrılıyor bazı yerlerde sadece çıkış şeridi olarak devam ediyorsunuz...
1.3 Corsa ile klima açık bagaj full, arka koltuklar ağzına kadar eşya dolu (yeri geldi insan da oldu arka koltuklarda) her yaz bu yollardan defalarca geçerim canavar gibi de çıkıyor araç... 100'den aşağı inmiyor 5. vitesle çıkıyor... pilotaj da olabilir sorun, 70 le girersen rampaya çıkmıyor diye şikayet edilebilir, hafif kaptırarak girince zannetmiyorum bayılsın... Bakımlı, sıkıntısız bir 1.3 cdti sorun çıkartmaz rampalarda düşüncesindeyim...
Aynı şekilde abimde de Astra 111. yıl var 1.3 Cdti o da aynı fikirde...

Ha siz 160 basayım %10 eğimli rampada derseniz range rover, merso, bmw falan almanız gerekebilir :)
 
bence aracı çekmeyen arkadaşların araçlarında sorun var...
Ben her yaz antalya izmir afyon yaparım ki batının en dik rampaları bu üçgende yer alır,
İzmir - Afyon arası Kula rampaları,
İzmir Antalya arası Serinhisar rampaları,
Antalya Afyon arası Çubuk beli vb. adını sayamayacağım çok dik rampalarla doludur... Hatta yol ayrılıyor bazı yerlerde sadece çıkış şeridi olarak devam ediyorsunuz...
1.3 Corsa ile klima açık bagaj full, arka koltuklar ağzına kadar eşya dolu (yeri geldi insan da oldu arka koltuklarda) her yaz bu yollardan defalarca geçerim canavar gibi de çıkıyor araç... 100'den aşağı inmiyor 5. vitesle çıkıyor... pilotaj da olabilir sorun, 70 le girersen rampaya çıkmıyor diye şikayet edilebilir, hafif kaptırarak girince zannetmiyorum bayılsın... Bakımlı, sıkıntısız bir 1.3 cdti sorun çıkartmaz rampalarda düşüncesindeyim...
Aynı şekilde abimde de Astra 111. yıl var 1.3 Cdti o da aynı fikirde...

Ha siz 160 basayım %10 eğimli rampada derseniz range rover, merso, bmw falan almanız gerekebilir :)

Beninlm sorunum yokus cikmamasi degil uzun bir %40 lik rampada 2 ile giderken 3 e attigimda tepki almiyor gitmek isteniyomuscasina sorun bu :rolleyes:

GT-S5360 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Yorumlar gayet güzel :good:

İşte benim de söylemek istediğim o...Yani millet ''Fransız aracı alınır mı?Boşver, sen git alman aracı al'' gibisinden düşüncelere sahip...Aynısını Alman araçları için de düşünün diye sesimi yükseltiyorum ben biraz da...Yani belirttiğim gibi 390 bin tl verip de audiye biniyorsun havanı atmak için ama aslında senin o kadar para saydığın bir araç 38 bin tl lik bir cliodan daha sağlam değil...Üstelik ondan daha tutumlu da değil...Tabiki sınıfları ve motor fonksiyonları farklı..Bunları kıyas ederken biraz da olayı sosyolojik boyuta dökmek istiyorum...

Şimdi böyle ''zengin insanlar'' derler ki; işte araba dediğin audi gibi olmalı, işte efendim passat sınıfında rakipsiz'' gibi...Önce bunun argümanlarını görmek isterim..Mantıklı olan da budur zaten...Tamam, araç iyi de sınıfında iyilerden ama en iyisi nasıl olunuyor?Olaylar aslında birbirine çok bağlantılı ama konunun arap saçına da dönsün istemiyorum..Zenginler derler ki; işte ''bu fakirler yüzünden dünya kirleniyor, israflar boşa tüketimler bunlar yüzünden...Halbuki kendileri yukarıdaki Q7 örneğinde vermeye çalıştığım sembolik ifadede olduğu gibi aslında kendileri dünyayı kirletenler,israf edenler...Yani 3.0 ya da 4.2 benzinli motora biniyorlar mı abicim?Evet, biniyorlar...Benzini deli gibi araçlarına yaktırıyorlar mı?(zaten araçları ykaıyor da)Evet, yaktırıyorlar...Onların araçlarından çıkan emisyonun zaten haddi hesabı yok...Üstelik bir arabayı sırf audi olduğu için alıyorlar...Burada da şimdi passat diye wv diye de bir araç gözü kapalı alınmaz...Yani hiç mi ksuru yok arkadaşlar bu araçların?Diye potansiyel olarak sorum her zaman hazır...Tekrar söylüyorum, araçların kalitesini inkar etmiyorum fakat abartılıyor...Bu şuna benzer...Siyasetten örnek verecek olursam,Söz gelimi; nasıl ki oy zamanı geçtiğimiz senelerde kaset olaylarıyla iktidar partisi kendisine rant sağlayacak işler yaptıysa,hatta kaset ve şantaj olaylarını oy zamanı piyasaya servis ettiyse ve bundan babalar gibi kaymak yediyse, şimdi aynı şey başlarına geldiği zaman,'' yok efendim bunlar montaj,yok bunları kendi adamları yaptırıyor'' gibi ya da seçim mitinglerinde aslında o kadar (100 bin kişi-elazığ örn) insan toplayamasalar da, ona biat eden ya da biat etmeye zorlanan televizyon kanalları üzerinden reklamlarını gayet iyi yapıyorlar...

İşte vw de bana göre sırf reklamla geçinen aslında bir nanesi olmayan,sıradan bir firmadır..Sıradan derken buna opeli ve fordu da koyuyorum..Örneğin gece sürüşlerini %90 iyileştiren AFL farlar opeller aramıza girdiği gibi çift kavramalı vites seçeneği de vw ile hayatımıza girdi.. Bosch un sözünü alıp da (biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bizim yaptığımızdır) TSI teknolojisini en az 2 boy farkla geçen fordun ecoboost 1.0 cc lik motoru da yine hayatımıza sunulan bir ürün..Haliyle her aracın bir artısı var bir diğerinden...

Gelelim caddy meselesine...Yine ön yargıyla yaklaşılmış konuya :D ne şimdi bu Can?Yok muhattap bile almıyor vs gibisinden :D Rakiplerine baktığımızda, bir önceki jenerasyonda gerek tip gerekse de işlevsellik olarak combo, connect ve doblo açık ara liderdi...Ancak şimdi sadece camlı versiyonunu hesaba katarsak sınıfında en iyilerden biri olarak Caddy var, kabul...Ancak partner zenith gerçeği de var...Cam tavan + ön-arka park sensörü + navigasyon + işlevsel arka bölme + ESP vs vs gibi donanımlar ve 1.6 HDi motoruyla bence alınası en iyi araç sınıfında..Tabi bunda verilecek fiyatı ile de ilgisi var..Yani misal 60 bin tl değil en fullü caddy gibi...Burada nasıl ki mercedes bile adam gibi bir araç çıkaramıyorsa ve çıkaramadıysa,varın gerisini siz düşünün...

Velhasıl gelmek istediğim şey şu; yani ülkemizdeki mantaliteye göre (tabi buradan bakınca mantaliteden söz edilebilir, yoksa içeri girince yok) iktidar partisinden Allah razı olsun, çalıp çırpsınlar, adam kayırsınlar, önemli değil, yolumuzu yapıyorlar, hastahanede sıra beklemiyorum ya, varsın oğlunun kızının gemisi olsun havuzlu 3 katlı villası olsun, kendisi çift duvarlı 500 m2 evde otursun...Kafasını yaşayan insanların haline çok benzetiyorum ben vw i...Yani adamların en iyi araç golf seçiminde çıkan şikeler,primler meselesinde olduğu gibi, alıcı kesimine dikkat etmek gerekir..Başka alternatif görememe gibi bir sıkıntıları var...Daha daha fenası seçtiklerinin de tek doğru olduğunu düşünenler bu vatandaşlarımız...Bu çok vahimdir..Yani 105 milyar bir passat a verip de neyine bu kadar para verdiğini sorgulamayanlara benim sözüm...İlk paragrafta da sözünü ettim, mesela audi nin a6 allroad ına 378 bin tl vermek az bile ama insignianın cross-climbng ine 160 milyarı çok gören bir mantalite mantalite midir :)?

Bir de Can, resim seçmişsin gibi geldi bana..Ben de insignia vs passat yapayım, bakalım bir de buradan bakınca sen ne diyeceksin?






 
İşin özü şu ki her markanın her malı iyi olucak diye bir şey yok.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İşin özü şu ki her markanın her malı iyi olucak diye bir şey yok.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bkz Hyundai accent era :cool:

GT-S5360 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Yorumlar gayet güzel :good:

İşte benim de söylemek istediğim o...Yani millet ''Fransız aracı alınır mı?Boşver, sen git alman aracı al'' gibisinden düşüncelere sahip...Aynısını Alman araçları için de düşünün diye sesimi yükseltiyorum ben biraz da...Yani belirttiğim gibi 390 bin tl verip de audiye biniyorsun havanı atmak için ama aslında senin o kadar para saydığın bir araç 38 bin tl lik bir cliodan daha sağlam değil...Üstelik ondan daha tutumlu da değil...Tabiki sınıfları ve motor fonksiyonları farklı..Bunları kıyas ederken biraz da olayı sosyolojik boyuta dökmek istiyorum...

Şimdi böyle ''zengin insanlar'' derler ki; işte araba dediğin audi gibi olmalı, işte efendim passat sınıfında rakipsiz'' gibi...Önce bunun argümanlarını görmek isterim..Mantıklı olan da budur zaten...Tamam, araç iyi de sınıfında iyilerden ama en iyisi nasıl olunuyor?Olaylar aslında birbirine çok bağlantılı ama konunun arap saçına da dönsün istemiyorum..Zenginler derler ki; işte ''bu fakirler yüzünden dünya kirleniyor, israflar boşa tüketimler bunlar yüzünden...Halbuki kendileri yukarıdaki Q7 örneğinde vermeye çalıştığım sembolik ifadede olduğu gibi aslında kendileri dünyayı kirletenler,israf edenler...Yani 3.0 ya da 4.2 benzinli motora biniyorlar mı abicim?Evet, biniyorlar...Benzini deli gibi araçlarına yaktırıyorlar mı?(zaten araçları ykaıyor da)Evet, yaktırıyorlar...Onların araçlarından çıkan emisyonun zaten haddi hesabı yok...Üstelik bir arabayı sırf audi olduğu için alıyorlar...Burada da şimdi passat diye wv diye de bir araç gözü kapalı alınmaz...Yani hiç mi ksuru yok arkadaşlar bu araçların?Diye potansiyel olarak sorum her zaman hazır...Tekrar söylüyorum, araçların kalitesini inkar etmiyorum fakat abartılıyor...Bu şuna benzer...Siyasetten örnek verecek olursam,Söz gelimi; nasıl ki oy zamanı geçtiğimiz senelerde kaset olaylarıyla iktidar partisi kendisine rant sağlayacak işler yaptıysa,hatta kaset ve şantaj olaylarını oy zamanı piyasaya servis ettiyse ve bundan babalar gibi kaymak yediyse, şimdi aynı şey başlarına geldiği zaman,'' yok efendim bunlar montaj,yok bunları kendi adamları yaptırıyor'' gibi ya da seçim mitinglerinde aslında o kadar (100 bin kişi-elazığ örn) insan toplayamasalar da, ona biat eden ya da biat etmeye zorlanan televizyon kanalları üzerinden reklamlarını gayet iyi yapıyorlar...

İşte vw de bana göre sırf reklamla geçinen aslında bir nanesi olmayan,sıradan bir firmadır..Sıradan derken buna opeli ve fordu da koyuyorum..Örneğin gece sürüşlerini %90 iyileştiren AFL farlar opeller aramıza girdiği gibi çift kavramalı vites seçeneği de vw ile hayatımıza girdi.. Bosch un sözünü alıp da (biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bizim yaptığımızdır) TSI teknolojisini en az 2 boy farkla geçen fordun ecoboost 1.0 cc lik motoru da yine hayatımıza sunulan bir ürün..Haliyle her aracın bir artısı var bir diğerinden...

Gelelim caddy meselesine...Yine ön yargıyla yaklaşılmış konuya :D ne şimdi bu Can?Yok muhattap bile almıyor vs gibisinden :D Rakiplerine baktığımızda, bir önceki jenerasyonda gerek tip gerekse de işlevsellik olarak combo, connect ve doblo açık ara liderdi...Ancak şimdi sadece camlı versiyonunu hesaba katarsak sınıfında en iyilerden biri olarak Caddy var, kabul...Ancak partner zenith gerçeği de var...Cam tavan + ön-arka park sensörü + navigasyon + işlevsel arka bölme + ESP vs vs gibi donanımlar ve 1.6 HDi motoruyla bence alınası en iyi araç sınıfında..Tabi bunda verilecek fiyatı ile de ilgisi var..Yani misal 60 bin tl değil en fullü caddy gibi...Burada nasıl ki mercedes bile adam gibi bir araç çıkaramıyorsa ve çıkaramadıysa,varın gerisini siz düşünün...

Velhasıl gelmek istediğim şey şu; yani ülkemizdeki mantaliteye göre (tabi buradan bakınca mantaliteden söz edilebilir, yoksa içeri girince yok) iktidar partisinden Allah razı olsun, çalıp çırpsınlar, adam kayırsınlar, önemli değil, yolumuzu yapıyorlar, hastahanede sıra beklemiyorum ya, varsın oğlunun kızının gemisi olsun havuzlu 3 katlı villası olsun, kendisi çift duvarlı 500 m2 evde otursun...Kafasını yaşayan insanların haline çok benzetiyorum ben vw i...Yani adamların en iyi araç golf seçiminde çıkan şikeler,primler meselesinde olduğu gibi, alıcı kesimine dikkat etmek gerekir..Başka alternatif görememe gibi bir sıkıntıları var...Daha daha fenası seçtiklerinin de tek doğru olduğunu düşünenler bu vatandaşlarımız...Bu çok vahimdir..Yani 105 milyar bir passat a verip de neyine bu kadar para verdiğini sorgulamayanlara benim sözüm...İlk paragrafta da sözünü ettim, mesela audi nin a6 allroad ına 378 bin tl vermek az bile ama insignianın cross-climbng ine 160 milyarı çok gören bir mantalite mantalite midir :)?

Bir de Can, resim seçmişsin gibi geldi bana..Ben de insignia vs passat yapayım, bakalım bir de buradan bakınca sen ne diyeceksin?







kardesim öncelikle maksadım bi tartışma yaratmak değil heleki sana karşı..ancak vw den nefret ederim dedigini daha dün gibi hatırlıyorken bana ön yargıyla yaklasıyorsun demen garibime gitti :confused:

birde biz burada en iyisini tartışıp ıspatlamaya kalksak sen biyerden vurursun ben başka yerden bu konu bitmez..bak mesela sen donanımı cok seviyor ve bu konuya aşırı takılıyorsun..bende sana uzaktan değil yakından babamı örnek verdim ancak oralara nedense hiç değinmemişssin.biz genciz anlıyoruz donanımdan ayrıca bu yaşta param olsa passatta almam banada boş gelir.ancak aracın elit görünüşü belli yaşlardaki insanları cezbediyor.bu satışlarındanda belli...şimdi sen benim bu yazımda bi fanatiklik mi görüyorsun anlamdımki :confused:

birde foto olayına gelince karşıma cıkan kokpiti görünen ve donanım olarakta dolu iki fotoyu seçtim...dış tasarım konusunda ise bi iddaa da bulunmadım?şimdi soruyorum yine varmı bi fanatikligim? olaya bu açıdan bakacagını hiç düşünmemiştim..:(

ki ben bi astra kullanıcısıyım..favori aracımda Mercedes CLA :)

ayrıca son paragrafında yazdıgın yazıya pek bi anlam veremedim acıkcası vermekte istemiyorum ailecek vw kullanıcısı olarak..bi aracı tercih etmeyle parti işlerinde peşkeş çekmenin ne alakası var ? çok vahim olan nedir.son paragrafını okuyorum okuyorum anlayamıyorum gerçekten.benzetme pek hoş olmamış

öyle bi kafa yaşamıyoruz güzel kardeşim çok şükür..
 
Geri
Üst