lastiklere Nitrojen

ben 2008 yaz aylarında kullanmıştım hiç tavsiye etmiyorum çünkü lastik havasını kontrol etmek için bile adamlara muhtaç oluyorsunuz ve onun için bile ücret isteyecekler nerdeyse... ikişer hafta arayla yapılan üç kontrolde lastik havalarınn 30 psi den 22 ye kadar düştüğünü gördüm ve üçüncüden sonra normal havaya geçtim iki haftada bir istediğim benzin istasyonundan kontrol edip inmişse hava basıyorum...kimseye eyvallahım yok:)))
ve bakıyorun normal hava basınca 2-3 psi iniyor lastik havası nitrojende yere yapışıyodu lastikler....anlamadım gitti anlamdığım şeyden de uzak durmak gibi bi huyum var:)))
 
3 yıldır nitrojenli lastik kullanıyorum..sadece 2 kez lastik havalarını kontrol ettim.Onlarda da gaz ilave ihtiyacı hissetmedim..
 
vatan caddesinde migrosun karşısında 20 milyona bastırdım bende nitrojeni, pisikolojik olarak rahatladım sadece biraz :))
haa siboplarda janjanlı olydu tabiki yeşill yeşilll :))
 
arkadaşlar konunun özü şudur
nitrojen diğer bildiğimiz adı ile azot atomları lastik patladığında yada kaçak olduğunda oksijen atomlarından daha yavaş hareket ettiği için lastiğin hava kaybı geç olur. bunun haricinde lastiği soğuk tutması vs. gibi direk faydası yoktur. Dolaylı olarak havası tam olan lastik yere tam basar aşınma azalır sürtünme normal düzeyde olur. ve lastik az ısınır.
Hava basılan lastik ne kadar ısınırsa nitrojen basılan lastikte o kadar ısınır (Basıncı aynı olmak şartı ile)
 
daha çok racing motor larda tercih edilir olmazsa olmaz hatta motoru yatırdığında her milimine aynı basıncın uygulanması içindir diye biliyorum
 
herkese çok teşekkürler. bende bi deneyim bakalım.:)
 
Arkadaşlar lastiğin içine basılan azot jeneratöründen çıkan Azot gazıdır. artık bu jeneratörleri oldukça geliştirdiler mesela şuan piyasada %99,9 saflığında üretebilen cihazlar mevcuttur. Peki neden lastiğe azot basılır (lastikçi değilim ama işim icabı zamanında araştırmıştım) Azot; kauçuk üzerinde normal havaya göre geçirgenliği 6 kat daha az olan soğuk bir gazdır ayrıca sıcaklıkla genleşmesi 0,50 kat daha küçüktür. yani azot basmanın faydası lastik basıncını kontrol altına almaktır. Saatlerce yok gitseniz bile sıcaklıktan dolayı Azot gazı genleşemediği için hep aynı basınçta kalacaktır bu da yaz aylarında lastiklere gelen yükü azaltacaktır. ve tabi diğer özelliğide ayda bir lastiklere bakıyorsanız kontrol için 6 ayda bir bakabilirsiniz.
 
Arkadaşlar lastiğin içine basılan azot jeneratöründen çıkan Azot gazıdır. artık bu jeneratörleri oldukça geliştirdiler mesela şuan piyasada %99,9 saflığında üretebilen cihazlar mevcuttur. Peki neden lastiğe azot basılır (lastikçi değilim ama işim icabı zamanında araştırmıştım) Azot; kauçuk üzerinde normal havaya göre geçirgenliği 6 kat daha az olan soğuk bir gazdır ayrıca sıcaklıkla genleşmesi 0,50 kat daha küçüktür. yani azot basmanın faydası lastik basıncını kontrol altına almaktır. Saatlerce yok gitseniz bile sıcaklıktan dolayı Azot gazı genleşemediği için hep aynı basınçta kalacaktır bu da yaz aylarında lastiklere gelen yükü azaltacaktır. ve tabi diğer özelliğide ayda bir lastiklere bakıyorsanız kontrol için 6 ayda bir bakabilirsiniz.

:alkis::alkis::alkis:

güzel açıklama.. özellikle ince yanaklı lastiklerde vazgeçilmez..
 
Geri
Üst